• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

laing mcp350 pomp maakt herrie

dio

New member
Hoi allemaal,
in November vorig jaar heb ik deze pomp gekocht:Laing DDC-1 MCP350 + Top Actie
met deze top:EK-DDC X TOP Rev.2 Acetal

Mijn probleem is dat de pomp erg veel herrie maakt, ik heb op dit forum rond gekeken of er oplossingen voor zijn, ik ben het een en ander tegen gekomen en heb dit vervolgens uitgetest.
De top opnieuw op de pomp gemonteerd, goed laten ontluchten(meerdere kanten op ontlucht en "tikjes" gegeven) de pomp los in mijn kast laten staan, de pomp op het bij geleverde neopreen matje gemonteerd, niets lijkt te helpen.
Nu wil ik morgen de pomp "los" in mijn loop laten hangen, dit word dan een mooie kans om weer eens goed in de pomp/waaier te kijken, ik heb in deze post:http://forum.highflow.nl/f6/laing-swiftech-mcp355-geluid-geluidsproductie-geluidsniveau-3840/index2.html een bericht van coolfris gezien over de waaiers van deze type pompen, ik vraag me alleen af hoe demonteer ik de waaier uit de pomp, kan iemand een tip geven?
Mijn pomp staat hier:IMAG0238.jpgin mijn kast gemonterd, dit is een oude foto, het neopreen matje is hier nog niet geplaatst.
hier nog 2 foto's van de huidige situatie:IMAG0292.jpg IMAG0293.jpg
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

greetz dio

Met push-inn fittingen is het denk ik niet aan te raden om de pomp aan de slangen te laten hangen. De slang zit in de fitting geklemd. Of dat het op den duur gaat houden icm met de trillingen van de pomp zou ik zelf niet durven gokken

Die waaier kan je uit het pompje tillen. Die zit vast aan een magneet:

ddc-exploded.jpg

Die blauwe waaier bestaan weer uit twee delen:

02.jpg

Als die in de fabriek niet goed genoeg in elkaar gedraaid zijn wordt de bovenkant van de waaier een beetje golvend.

golvend:
28i5dz9.jpg

vlak:
2csif10.jpg

mogelijke oorzaak van de herrie:

Tussen die twee zit een duidelijk verschil in geluidsproduktie als ze in de pomp zitten. Met die vlakke waaier is de DDC een vrij stille pomp. (hier bv een geluidsvergelijking tussen verschillende pompen waar het zelfs als meest geluidsarme pomp uit de bus komt.
29p3kb9.jpg

Aan de bovenkant van de waaier kan je ook zien of de waaier wel in balans is.

met krasjes@niet in balans (de golvende waaier)
2961yti.jpg

Zonder krasjes en dus perfect in balans:
14w6src.jpg

Mocht je waaier golvend zijn, probeer dan om de waaier goed vast te draaien. (rechtsom) Het is een pinnetje - gaatje verbinding tussen de twee delen. Het is wel zwaar draaien kan ik me herinneren.

Als alternatief op het neopreen matje zou je de pomp ook op een schuursponsje kunnen zetten. Om te luisteren of dat meer effect heeft. Dan zou je eventueel een shoggy sandwich kunnen overwegen om de pomp aan te kunnen bevestigen.

Laatst bewerkt:
thx voor deze reactie coolfris!
ik heb wel eens aan de waaier getrokken maar kreeg hem niet los, nu weet ik dat het een magneet is, even door zetten dus!
en dan kan ik misschien even de waaier van dichtbij bekijken, dus dit ga ik dan eerst doen voor ik hem laat "hangen" ik lees dat je er geen voorstander van bent, maar het is mijn laatste ding wat ik dan nog kan doen.(als ik met al mijn kracht aan de slang en de koppeling trek dan trek ik hem nog niet los, dus ik heb hoop)

greetz dio.

Hoi,
na wat sleutel werk en wat foto's:
IMAG0298.jpg IMAG0294.jpg

IMAG0297.jpg IMAG0296.jpg

IMAG0295.jpg IMAG0299.jpg

Op de 2de foto is er op het metalen deel van de waaier een roest pit te zien...?
deze heb ik in iedergeval even verwijderd.

Op foto's 3-4-5 heb ik geprobeerd te laten zien dat de blauwe waaier volgens mij vlak is.

Wel heb ik de blauwe waaier uit elkaar gedraaid (gaat erg makkelijk coolfris, nogmaals bedankt voor de uitleg!!) ik heb de waaier goed bekeken met een vergrootglas om eens te zien of er losse delen in zaten, ik kon er geen vinden, dus uiteindelijk de blauwe waaier weer gemonteerd, wel heb ik hem goed aan gedrukt en goed na gekeken of hij er ook weer vlak op gegaan is.

Uiteindelijk de pomp op een schuursponsje gezet foto 6
wat schetst mijn verbazing als ik mijn pc weer aanzet... ik hoor mijn fans weer en niet de pomp!!

@coolfris :pray, super bedankt voor je info en ik denk dat ik deze:Shoggy Sandwich Pomp Bevestiging - Original maar eens snel ga bestellen!

greetz dio

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5 pomp overleden? Waterkoeling 56
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
B Uitlezen Laing pomp Waterkoeling 12
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
B Laing/Swiftech MCP355 geluid / geluidsproductie / geluidsniveau Waterkoeling 39
V New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
G Laing MCP655 pomp gaat niet draaien. Waterkoeling 25
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18
S XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir, fittingen meegeleverd? Waterkoeling 7
M molex probleem Laing DDC-1Plus MCP355 Waterkoeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan