• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

koelvloeistof verversen‏

evertcupra

Junior Member
Ik heb 2 maanden geleden mijn gele thermaltake koelvloeistof vervangen voor gedistilleerd water, omdat er bijna geen circulatie meer was. Ik heb een mini tower van thermaltake en hiertussen een tai chi set van thermaltake gekoppeld. Ik draai nu 2 maanden op gedest. water maar ik denk dat ik een Feser Base - FB - Corrosion Blocker wel kan gebruiken. Mijn temperatuur wordt ook iets hoger. Is de Feser VSC - Heat Carrier 500ML ook aan te bevelen. Ik neem aan dat er een dosering op de fles staat.

Ben ik er zo of moet er nog iets aan toegevoegd worden.

Ik krijg mijn systeem niet goed leeggemaakt vandaar dat ik met gedest. water aan de gang ben gegaan.

met vriendelijke groet,

Dennis Meijer
 
Ik zou bij de kruidvat paar flessen gedistilleerd water kopen (50 cent per fles/liter).

Dan een paar flessen door jouw loop heen jagen (dus einde loop niet weer op pomp aansluiten, maar laten leeglopen in emmer).

Dan weet je zeker dat alle oude drap eruit is.

Als het water wat eruit komt aardig helder is, kan je de loop weer vullen.
Dan gelijk Feser Corrosion blocker erbij tegen corrosie/alg.
 
VSC kan je het beste puur gebruiken, dus niet mengen, maar enkel VSC doen.
(dan hoef je er ook geen corrosion blocker bij te doen)

Als je gedistilleerd water met corrosion blocker wilt, zie productomschrijving voor dosering:
"1 flesje (50ml) is genoeg voor 2 liter gedistilleerd water"
 
Gedestilleerd water kan je niet meer krijgen bij de kruidvat, ben er gister nog geweest om mijn mugen even schoon te maken.

Enkel gedemineraliseerd (aka demi water). Als je het verschil niet kent, even googlen ;)
 
Ik ben er ook achter dat ik gedemineraliseerd water in mijn systeem heb i.p.v gedestilleerd water. Is dit een probleem. kan ik hier ook een corrosion blocker bij doen of is het beter om alles eruit te hale
 
Er zit nagenoeg GEEN verschil in gedestilleerd water en gedeminiraliseerd water.

**Pas op...lesstof** :080:

Gedeminiraliseerd water, het woord zegt het al, alle mineralen zijn verwijderd. Dit doormiddel van een ionen wisselaar, inionen veroorzaken de geleiding daar water zelf niet geleidt. Enige wat nog in het water kan zitten, zijn virussen en bacteriën. (dat kan worden verholpen om het water te laten koken).

Gedestilleerd water is water wat is opgevangen na verdamping, alles wat niet verdampt is eruit verdwenen. Er kunnen nog lichtorganische stoffen meekomen, maar in het proces waaruit het gedestilleerd water komt en zoals we het kopen in de winkel, is dit wel gebeurd.

Verder is er nog een methode: "omgekeerde osmose". Hierbij wordt water door een zeer fijn membraan gehaald. Dit membraan houdt alle moleculen tegen die groter zijn dan een water molecuul, nadeel is wel dat er toch kleine deeltjes niet worden gefilterd waardoor er wel een kans bestaat dat er geleding kan optreden wanneer er een stroom door gaat.

Beste is eigenlijk om water wat is verkregen met die omgekeerde osmose door een ionenwisselaar te halen, dan heb je zeer zuiver water.

**Einde lesstof**

Maar omdat er meestal gewoon PT-Nuke (anti alg en anticorrosie ivm verschillende gebruikte waterblokken) in de loop wordt gedonderd, maakt het dus NIETS uit of je nu gedestilleerd water of gedemineraliseerd (demiwater) in je loop doet.
 
Om algaanslag te voorkomen zou ik toch echt wat PTNuke toevoegen. Wanneer je verschillende materialen gebruitk in je loop (nikkel/koper/alu) dan zou ik ook daarvoor wat in je loop gooien.
 
Ok, nou ja, alleen aanslag en dat soort dingen krijg je toch wel weer weg met ketchup ?

trouwens zit er in mijn slangen al aanslag van de feser f1 die er ooit in heeft gezeten.
 
Zie het als kalkaanslag in een wc pot. Wanneer je er geen wc verfrisser/cleaner in hangt, dan komt er veel sneller aanslag. Dan ben je langer bezig de rommel te verwijderen dan wanneer je er wel 1 in hebt hangen.
Voorkomen is beter dan genezen:045:
 
Heel stom, maar overweeg, als je grenzen wat "losser" zijn gewoon kvs voor auto's en motoren. (Draai al een hele tijd met dat spul, icm reserator (dus veel stilstaand water) en nergens last van).

PC van t vrouwtje zojuist ook wc converted, gaat ook gewoon kvs in :)

Als je niet puur op toevoegingen enz let kun je dit ook gebruiken.

evt doorzichtige slangen gaan wel eens vertroebelen (volgens mij kwam dat deels door de prut die er nog bij zat van zalman zelf). Anyway, mij boeit het niet zoveel als mn slangen verkleuren.. heb t meer voor het nut dan voor het mooie (behalve dat 5870blok :D )
 
Ik heb iets meer dan een jaar Feser One F1 clear in mijn systeem zitten. Nu heb ik begrepen dat je dit jaarlijks moet verversen. Mijn vraag: is dit echt nodig? Temperatuur blijft gewoon stabiel en verder geen enkele problemen.

Als het echt nodig is, heeft het dan zin om vloeistof te verversen zonder de koelblokken en radiatoren schoon te maken?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Koelvloeistof bijvullen/verversen. Waterkoeling 2
djghostogb koelvloeistof info Waterkoeling 2
Hightower Nanoxia Coolforce CF1 koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy EK-CryoFuel Solid Coolant / Koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
T Koelvloeistof Advies Waterkoeling Setup 5
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Meest onderhoudsvrije koelvloeistof gezocht Waterkoeling 3
S Water koelvloeistof aanvullen Handleidingen en Installatie Tips 2
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
D Koelvloeistof keuze Waterkoeling 3
C Koelvloeistof opnieuw gebruiken? Waterkoeling 6
k.3nny Tapwater als koelvloeistof? DONT! just DONT! Waterkoeling 12
A hoeveelheid koelvloeistof Waterkoeling 3
C koelvloeistof verkeerde kleur Waterkoeling 4
hondaygo Echte gele koelvloeistof. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 30
T Koelvloeistof vernieuwen. Waterkoeling 4
B Kleur verandering koelvloeistof Waterkoeling 4
Freddy Zomer komt eraan, ververs uw koelvloeistof met Feser One: Week Actie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
G Gebruikt koelvloeistof Waterkoeling 5
S Schuim op koelwater/koelvloeistof Waterkoeling 16
yamaha_R1 slangen / koelvloeistof - Rood Waterkoeling 12
Arniebomba Verkleuring koelvloeistof Waterkoeling 31
R Mengen koelvloeistof van verschillende merken? Waterkoeling 4
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
PlayGamble Computer blijft piepen, na lekken van koelvloeistof Waterkoeling 33
T Koelvloeistof mixen? Waterkoeling 4
volcom Advies gevraagd: welke kleur koelvloeistof? Waterkoeling 5
I Auto koelvloeistof gebruiken in WC setup Waterkoeling 12
jev09 Beste Koelvloeistof Waterkoeling 45
S tweede vraag omtrent koelvloeistof en Temparatuur. Waterkoeling 3
P [REFUSED] Koelvloeistof 1x blauw , 2x rood Verkocht 13
Freddy Nieuwe EK Koelvloeistof en introductie actie HighFlow Computer Cooling Shop 2
S Koelvloeistof vervangen Waterkoeling 14
E Koelvloeistof niveau daalt te snel? Waterkoeling 6
D-foX wel of geen goede koelvloeistof? Waterkoeling 7
F koelvloeistof: kom ik hier mee toe? Waterkoeling 4
P Leds icm UV koelvloeistof Cases en Modding 4
F Koelvloeistof dichtslibben Waterkoeling 2
E Koelvloeistof mixen? Waterkoeling 8
R Koelvloeistof, gaat dat aankoeken als je PC lange tijd niet gebruikt? Waterkoeling 3
F Te weinig koelvloeistof.... Waterkoeling 15
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
Demon_Eyez Aanslag van koelvloeistof? Waterkoeling 62
V Welke case light voor rode Feser One koelvloeistof? Waterkoeling 4
P Wit Additive cq wit koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan