• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aanslag van koelvloeistof?

Demon_Eyez

Junior Member
Denk plaats het maar even, aangezien veel mensen Feser mixjes gebruiken. Waarschijnlijk is het goedje niet goed bestand tegen hoge constante temps.

bron: Confirmed: Feser 1 Blue Premix + GTZ = do NOT want - XtremeSystems Forums
...
Yeah, its worse than I thought. thats not a problem with the color in the picture, its actually pitch black goop and grime. :down::down::down:

thorhammer1010366.jpg


Here is what the base looked like after I rinsed it with water and scraped at it with a toothpick. everything you see there is a hard plaque-like substance. In the top right corner (where the injector barb is I presume) the "plaque" is almost a milimeter thick.

thorhammer6251.jpg


I pick at it with a small flathead screwdriver, it takes a LOT of gauging to get it all off.
thorhammer6252.jpg


...
 
Ik zou dit niet direct gaan geloven en eerder vraagtekens bij zetten.
De poster van die topic is niet echt een liefhebber van Feser, vreemd dat hij dan toch Feser vloeistof gaat gebruiken :S.

Misschien dat hij nog iets anders in zijn loop had, waardoor zo'n reactie kan ontstaan.
Dat is de meest voorkomende oorzaak van vuiligheid, dat mensen andere goedjes gaan mengen in het koelvloeistof.
Of nog vuiligheid/restjes van de vorige waterkoeling setup die niet goed is schoongemaakt, dat kan ook leiden tot chemische reacties.

Feser behoort tot een van de beste koelvloeistoffen die echt wel getest is op dit soort dingen.
Reviews van Martinslab en Skinnee bijvoorbeeld, die zijn onafhankelijk en betrouwbaar.
 
Ja hij komt idd beetje negatief over wat Feser betreft. Aan de andere kant, SNiiPE_DoGG is een van de bekendere users op Xtreme een heeft een aardige reputatie opgebouwd. (btw, hij is niet de enige in het topic met probs)

Zoiets als dit heb ik ook nog nooit gezien. Wel vreemd dat het dan ook alleen op z'n CPU blok zit en niet op z'n mosfet blokken.
Dat lijkt dan toch wel met een hoge temp te maken te hebben, anders zou je het in heel je systeem hebben, en dat zit het niet.? vaag

Als het idd een chem reaction is, dan weet iedereeen nu meteen waarom je WC setup altijd goed schoon moet zijn :lol:
 
Laatst bewerkt:
hmmz. dit ziet er niet goed uit zeg.

Freddy er is toch wel iemand die je deze combo verkocht heb? Kan je niet ff in graven tussen alle orders en diegene om feedback vragen? :)
 
Tja, je weet maar nooit...
Ik kan nog niet zo mijn menig geven omdat ik nog maar net kom kijken in het Waterkoel segment. Maar je hoort soms heel vaak dat er op fora's mensen dingen posten over hoe goed of slecht een product is en het blijkt dat deze mensen van de bedrijven zelf of van concurerende bedrijven komen. Was laatst geloof ik ook eens op radar geweest :hmm
 
Dat is inderdaad zo :(
Het is op internet in ieder geval heel makkelijk om een "hype" te starten en slecht nieuws rond te brengen.
En slecht nieuws pakken mensen sneller op dan goed nieuws.

Ik hoop daarom dat er voor dit geval een "onpartijdige" reviewer dit gaat testen.
Informatie daarvan is beter te vertrouwen :)
 
Ik win.
Hij heeft WATER gebruikt/verdunt met feser.

Koper (II) oxide is zwart. Het kan worden gemaakt door een suspensie van Cu(OH)2 in water te koken. Hierdoor verliest Cu(OH)2 water en wordt het zwart CuO.

cuIIoh-4.jpg


thorhammer1010364.jpg


omdat hij het verdunt heeft en omdat het blokje koper is dan heb je de reactie op een warm gebied waaronder de CPU dan is de reactie zuiver.
 
Laatst bewerkt:
Dus opzich komt het dan door water en niet door de Feser Blue. Maar dan zou iedereen daar toch last van hebben als het door water komt? Damn, hoe hoog zijn z'n temps dan wel niet geweest vraag ik me af als je dit met koken krijgt ?
 
Laatst bewerkt:
Denk dat de hitte van het water idd wat te maken heeft met het probleem dat snipe beschreef. Toen mijn Rad nog helemaal vol met stof zat werd mijn water ook vaak 40c+ en merkte ik ook dat mijn Feser groen heel snel zijn kleur verloor. Nadat ik toen mijn supreme openmaakte en daar ff een kijke in nam zag ik idd groene gunk van de feser fluid.

Misschien dat als de feser op een hoog genoege temperatuur door zon injector plate geperst word met een hoog genoege druk dat het goed mogelijk is dat dit ervoor zorgt dat je vloeistof zijn kleur ergens achterlaat? ( heb het hier dus over de blauwe pics, niet over die zwarte zooi waarvan ik nieens weet wat het is :p )
 
Laatst bewerkt:
Volgensmij saboteert hij de boel gewoon met die mooie pics van 'm. Als er zo veel van die bende in je wc systeem zou zitten was het je al lang opgevallen mits je niet doorzichtige slangen hebt. Dan nog zou je het wel aan je temps kunnen zien dat ze hoger zijn als normaal.
 
@ miQ als je zijn topic had gelezen dan zei hij ook dat zijn temps hoger waren etc

@ xeno jij snap het

@ demon nee omdat in kraanwater kalk en andere shitzooi inzit en in demi niet omdat dat egt helemaal gefilterd etc is.
 
okay duidelijk :) dan wordt het idd een vaag verhaal, hij geeft aan dat hij alleen maar Feser gebruikte, zei dat er eventueel een restje demi-water in z'n loop kon zitten maar geen kraanwater.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
J witte aanslag in monsoon reservoir na 1 maand? ? Waterkoeling 6
I Gele aanslag Waterkoeling 5
wâldpyk wat is dit voor aanslag in mijn NB block Waterkoeling 10
Vissa Aanslag Oslo & Utoya Nieuws en Sport 8
D Aanslag in slang Waterkoeling 9
maomanna aanslag op koningin Algemene Discussies 15
Thierry Vieze aanslag in setup Waterkoeling 8
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan