• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

iChill 1080TI X3 thermal pads / paste

Dag Boemelke,

De NT-H1 is een prima koelpasta.
De populairste Thermal pads momenteel zijn die van Thermal Grizzly en Gelid Solutions. Je moet even kijken welke diktes je nodig hebt, ik gok 1.0mm of 1.5mm.


 
dat is net de vraag welke dikte, of bestel ik beide diktes en probeer ? :) de gpu zelf wordt precies nooit hoger dan 85 maar de 'hotspot' zit rond de 100. (hwmonitor) maar hij crasht regelmatig en gaat altijd in 100% ook in 'antieke' spellen.
 
hier zit ook zo een kooi rond de chip wat ik er niet af krijg , heb er al aan liggen trekken maar nog harder dan breekt er iets.
heb enkel een vrm stuk wat toegankelijk is en dat ding is ranzig.

heb ook eens vergeleken met ander 1080t ien de mijne is nogal kaal ne zoals andere modellen een gekoelde rug hebben is bij mij niet het geval, dat zweeft gewoon.
 
De dikte kan je alleen achterkomen als je de koeler hebt losgehaald, dan kijken wat de dikte van de oude thermal pads ongeveer zijn.
Of misschien kan je het Googlen, met een beetje geluk heeft iemand anders dit al gedaan en de info gedeeld op fora.

Kan je een foto maken van jouw kaart en wat je niet krijgt?
Dat hier even posten, dan hebben we een beter beeld van wat je bedoelt :)
 
4F0A5307-FD3C-4859-BEBB-E15ED1C965DC.jpeg
Het gaat om die zwarte kader rond de chip, deze moet toch ook wel ? er zitten pads onder. ik krijg het op geen manier los of moet er een koevoet bijhalen.
Ben al dagen aan het googelen. Vind enkel 1 enkel filmpje zonder enig echte uitleg en nog meer vragen van anderen met hetzelfde probleem, typisch. Sommige games crashen anderen werken prima met af en toe een hapering, kaartje schommelt dan ook rond de 90c met fans op 100%.
Case moet geen probleem zijn met 6 stuks 120mm.

Lijkt ook of die kaart gewoon nat is van het zweet toen ik de heatsink afprulde.
 
Laatst bewerkt:
Aan de achterkant schroeven die de kooi vasthoudt?
Als alle schroeven al los zijn, misschien is die kooi vastgekoekt, je zou dan met een föhn of hittepistool kunnen proberen de kooi op te warmen en zo beetje bij beetje los te trekken.
 
Geen schroeven, het is een 'sandwich' van 3 delen die op elkaar gehoudt worden door dezelfe schroeven precies. Zie hier enkel langs de zijkant de pads steken.
fohn dan eens proberen, al ben ik hier zo bang voor, heb echt niet kapitaal voor een nieuwe gelijkaardige gpu.
 
Inderdaad wat Freddy zegt, met een föhn proberen.
Maar daaronder zitten je geheugen chips, daar ga je geen (ook met nieuwe pads) geen lagere temperaturen mee krijgen.
+ als het echt 'vast vast' zit heb je ook nog kans dat je de complete chips meetrekt... er hoeft er maar 1 nog vast te zitten en de rest los en je bent de pineut.

Enige wat ik op jou foto kan zien is dat de koelpasta nou niet echt over houd zullen we maar zeggen.
Probeer eerst de GPU chip schoon te maken en goede koelpasta erop doen (Arctic MX), rijstkorreltje in het midden.
Die 90c wat jij aangeeft is puur de temperatuur van de GPU, niet de rest.
 
Heb vandaag mx4 gedaan.
Ipa en labo doekjes schoongemaakt en een rijstkorrel pasta.
Na 5 min furmark zit dat op 102c

Nooit zo een frietkot gehad als die 1080. Zou zo terugruilen met men rx580.
 
Thermaltake view 32 met 3x120mm in en 3x 120mm uit. Voor de rest niks in de kast buiten men i9 9900 met aio koeler. altijd kraaknet.
Ervoor een cooltek W2 met slechts 1x 120mm uit dus dit lijkt me al een vooruitgang :D
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
D Tikkende fan MSI 1080TI 11 gigh Overige Koeling 1
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
Z Fractal Design R5, 7700K, 1080Ti SLI zo stil mogelijk? Advies Waterkoeling Setup 29
V Waterkoeling NZXT H440 razer edition, msi z170A I5, 6600K, Gigabyte 1080TI Aorus Advies Waterkoeling Setup 18
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
Jason Gelid Solutions GP-Ultimate lijn Thermal Pads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermal pads HighFlow Product Reviews 0
Jason Thermal Grizzly - Remove 10ml & Shield 5ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Thermal Grizzly Kryonaut Extreme - 2G HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R EK Ectotherm thermal compound HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
volcom GELID Solutions GC Extreme Thermal Compound 3.5g HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Fujipoly Thermal pads, professionele thermal pads nu beschikbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Thermal Pads vervangen Overige Koeling 3
stigma Beste Thermal pads Overige Koeling 1
B thermal compound Waterkoeling 2
jev09 Thermal pads Waterkoeling 1
Tath Test thermal compound (Artic Silver 5 e.d.) Handleidingen en Installatie Tips 3
A Thermal Compound Shoot out! HighFlow Product Reviews 6
Legendary1985 [GEVONDEN] Thermal PAD 1mm Gevonden 1
Thierry [IN-ACTIVE] Thermal adhesive tape Gevonden 0
R Thermal Pads folie/beschermlaag verwijderen? Waterkoeling 2
J Thermal pad ramp Waterkoeling 2
M Indigo Xtreme Thermal Interface HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
BETA911 [INACTIVE] Swiftech MCRES-Micro + thermal pads... Gevonden 6
arwin74 Thermal Pad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sparky Installatie Koolance Chipset blok: Welk thermal stripje moet waar?? Waterkoeling 3
P Non Conductive Thermal Paste nodig for GPU waterblok??? Waterkoeling 3
P Zalman Thermal Adhesive HighFlow Webshop 4
H Ek Thermal Pad 1mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Miesepies Thermal pad / spacer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan