• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD7970 waterblokken

Ik zag dit op de Coolingconfigurator van EK. Betekent dit dat ze ook een full-cover block gaan maken voor de lightning?

Naamloos.png
 
Weet iemand of er een eerste slechte batch was van de asus HD7970 DC2T? Sommige zeggen van wel en sommige weer niet. Dan moet ik daar even op letten als ik hem deze week ophaal.

Ik zag dit op de Coolingconfigurator van EK. Betekent dit dat ze ook een full-cover block gaan maken voor de lightning?

Naamloos.png

Nog beter! Hoe meer ik lees van de Asus HD7970 DC2T hoe meer problemen ik tegen kom met het vram dat te heet wordt enzv...
Voor Nvidia GTX680 ga ik ook niet. 225watt max en die GPU boost zou een killer zijn voor overclocken tijdens het gamen. En hij schijnt ook niet ui te kunnen gezet worden.

Added after 37 minutes:

Ik heb mijn keuze gemaakt XD. Het wordt nu weer een R7970..... Deze is toch weer stukken beter dan de rest en er wordt ook nog een waterblock voor gemaakt. Perfect dus :) Ik zie er nog 3 op voorraad dus ga ze snel bestellen zodra de webshops weer online zijn.. :p
 
Laatst bewerkt:
De GTX680 gaat vaak tot een goede 1300 op de core en over de 7100 op het ram stabiel. Zo'n zogenaamd voor overclocking gemaakte R7970 Lighting haalt vaak niet eens de 1200 op de core, dat kunnen reference HD7970's ook. Beetje jammer dus. Show no go!
 
De GTX680 gaat vaak tot een goede 1300 op de core en over de 7100 op het ram stabiel. Zo'n zogenaamd voor overclocking gemaakte R7970 Lighting haalt vaak niet eens de 1200 op de core, dat kunnen reference HD7970's ook. Beetje jammer dus. Show no go!

Ik ben geen AMD fan of Nvidia fan. Ik ga altijd voor het beste. Houd er ook rekening mee dat er verschil kan zitten tussen de ene GPU en de andere (dat zeiden ze op hardwareinfo ook.)Voor zowel amd of nvidia. Alleen vind ik die GTX680 een beetje faal kaart. PCI 3.0 werkt niet. ( nee PCI 2.0 is genoeg zeggen de nvidia fanboys... tuurlijk ook op 8 lanes?) Die GPU boost schijnt een game overclock killer te zijn omdat het voltage telkens verspringt. Deze kan nog geen eens uit gezet worden... En voor dat geld mag je toch wel een iets grotere geheugenbus verwachten.
En ik denk dat als AMD haar drivers fixed dat de HD7970 toch sneller zal zijn.
Als Nvidia haar topmodel (GK110) had uitgebracht dan had ik waarschijnlijk die gekocht.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Koelblok voor 4x Radeon HD7970 Waterkoeling 1
M Universele blokjes voor HD7970? (in crossfire) Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoelen] I7 4770k, r9 280x en hd7970 Advies Waterkoeling Setup 2
Source Swiftech HD7970 accesoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
volcom [Gezocht] HD7970 met reference design Gevonden 0
R XFX HD7970 Double Dissipation BLACK Overige Koeling 2
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
I Swiftech HD7950-HS / HD7970-HS Heatsinks? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
bundymania [Bundymania User Review] 6 Waterblocks for HD7970 - Roundup - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 1
Bullus EK-VGA Supreme HF HD7970 Cu Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Vissa Swiftech HD7970 Fullcover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2x HD7970 in CF Advies Waterkoeling Setup 5
J [Waterkoeling] i7 2600k, HD7970, Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 13
S dual loop WC opstelling voor tripple CF HD7970 en CPU, memory, Chipset, NB Advies Waterkoeling Setup 8
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8
Bullus AMD HD7970 reviews AMD / ATI 47
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude D-RGB waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Vector RTX 3080/3090 Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Hightower Barrow gpu waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy NVIDIA RTX 2080 Waterblocks / Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy AMD Threadripper Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy NVIDIA GTX1080 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
M Leds van waterblokken en D5 Pomp + Lamptron Touch Waterkoeling 12
Hightower GTX 970 Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
WiSK GTX 980 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
Mannozels Diversen waterblokken en 1 ddc pomptop Verkocht 4
Freddy Nieuwe EKWB Supremacy EVO CPU waterblokken! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Opruiming! OP = OP, behuizingen, accessoires, waterblokken en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Extreme korting op waterblokken voor oudere hardware! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Gebruikte GPU waterblokken tegen dumpprijs HighFlow Computer Cooling Shop 10
D [VERKOCHT] 2 x GTX 580 (+ EK waterblokken + orginele luchtkoelers) Verkocht 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
sir serial GTX690 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
T AMD Radeon R9 290X en waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
NAVYVIPER [Gezocht] 2x waterblokken gtx 570 dc2 Gevonden 2
sir serial GTX 780 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan