• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

dual loop WC opstelling voor tripple CF HD7970 en CPU, memory, Chipset, NB

Smaard

New member
Ik ben zelf inmiddels al redelijk aan het uitpluizen wat ik allemaal nodig ga hebben voor mijn WC set up, het enige waar ik momenteel nog niet echt uitkom is hoeveel ik aan Radiator nodig heb.

Ik wil in mijn systeem 2 loops gaan bouwen, 1 voor de GPU's (wordt 3 x reference Sapphire HD 7970 zoals het er nu uitziet) en 1 voor het moederbord, geheugen en CPU (keuze hierin ga ik nog een beetje afwachten ivm CES en pci express 3.0 ik wil namelijk een bord waar ik naast mijn 3 GPU's ook nog wat andere kaarten kwijt kan en ik wil de windows update voor AMD piledriver cpu's nog even afwachten).

Afhankelijk daarvan kan ik namelijk gaan uitwerken hoe ik het allemaal in mijn kast ga passen.

Momenteel heb ik het TDP uitgerekend op een gebruik kom ik rond de 600 W uit (full load zou rond de 800 W uitkomen maar aangezien dit alleen met stress tests voor komt...)

Ik zat momenteel zelf te denken aan:
1 x 360 rad (voor de GPU loop)
1 x 120 en 1 x 140 rad (voor de overige componenten)

Daarbij de vermelding dat het TDP misschien nog wat hoger uitvalt omdat ik de boel lichtelijk wil overclocken.

De harddisks zitten achter een 140 mm fan aan de voorkant dus die blijven wel cool.

Graag zou ik hierover dus wat advies krijgen, daarna zal ik met mijn paint skills wel wat uitwerkingen van hoe ik het allemaal in mijn kast wil bouwen (die overigens te zien is in het introductie forum).
 
Met de radiatoren heb je zo wel genoeg koelcapaciteit, neem wel dikke radiatoren voor beter resultaat.

Als je setup wat duidelijker is geworden, kan je het volgende lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?
 
Ik heb even een winkel wagentje gemaakt voor wat ik al zo'n beetje zeker weet:

http://highflow.nl/index.php?dispat...id=4530&hash=449f75f4573abcf6ab7ef5a363dbff2e

gpu blocken van ek voor de HD 7970 moeten nog uitkomen dus die staan er nog niet bij.

Verder twijfel ik nog over een bay of tube reservoir, mijn kast heeft aan de voorkant 3 mooie 140 fans dus vandaar dat een bay ondanks makkelijker inbouwen wel een fan blokkeert en niet gunstig is voor de air flow.



Verder zit ik nog te twijfelen tussen rubber en koper buizen.

Voor het moederbord zal het nog even afwachten worden dit mede vanwege de afwachting wat er nog aan moederborden aan komen.

even 2 paint tekeningen gemaakt

bay reservoir idee.jpg
Tube reservoir idee.jpg

Ben alleen bang dat ik tussen de bovenkant van de kast en het moederbord niet genoeg ruimte heb.
Optie zou zijn het in de overkapping bouwen maar dan moet ik waarschijnlijk een nieuwe overkapping maken aangezien de orginele op het hoogste punt slechts 10 cm breed is.

Kast is dus een Lian Li PC-P80N: linkje http://highflow.nl/behuizingen/lian-li/lian-li-pc-p80n-black.html
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels duidelijker beeld, winkelwagen is ook al aangepast:

Winkelwagens :: WC set up - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Het gaat een 360 en 240 rad worden (zoals het er nu uitziet).

Moet alleen nog fittingen, koelvloeistof en wat tools uitzoeken.

Denk dat ik voor koperen buizen ga en die dan polijsten.

Ik weet alleen nog niet helemaal hoe ik dat 360 rad ga doen. Zonder de kast aan te passen komt het waarschijnlijk tegen mijn geheugen aan.

Zou mijn connecties kunnen raadplegen om zelf een custom top voor die kast te bouwen die breder en hoger is, dan kan ik er zelfs een 480 of 420 rad in kwijt.
 
Inmiddels wat dingen aangepast.
Omdat ik nog geen leuk moederbord gevonden heb ga ik eerst 2 GPU's koelen.
Dit ga ik met doorzichtige druk buizen doen en de bochten voornamelijk met wat PVC wat ik ga verven.

Enige 2 dingen die nog ontbreken nu zijn de fans en de koelvloeistof maar ben helaas nog niet helemaal uit de laatste 1-2 kleuren.

Bij deze het wagentje voor de eerste loop: Winkelwagens :: Bestelling 1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Op de bovenkant komt staat inmiddels ook vast een custom stukje zodat er straks een 420 radiator onder kan.

De reservoirs gaan waarschijnlijk bovenaan aan de mobo tray bevestigt worden, de pomp er recht onder.
De 360 radiator gaat voorin.

Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het graag :)
 
Nou, als het goed is heb ik mijn eerste bestelling nu compleet.

Ik ga werken met koperen buizen als leiding.
Ik begin met een dual gpu cooling set up en een 360 rad in de voorkant.
Bij deze dus de vraag of ik nog iets vergeten ben in de bestelling of ziet het er wel prima uit?

linkje naar het wagentje
Winkelwagens :: Bestelling 1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Ga vanavond nog wat tekenen voor de buitenkant, ga het gelijk wat grondiger aanpakken :).
 
Ik weet niet precies hoe je alles wilt gaan aansluiten met elkaar, maar volgens mij heb je voor diverse mogelijkheden voldoende C48 en C47 fittingen. :)

Misschien dat icm de koperen gepolijste buizen één van de onderstaande versies van dat zelfde reservoir ook erg mooi zal zijn:

Aqua Computer Webshop - aquatube G1/4 Copper Edition 34014

Aqua Computer Webshop - aquatube G1/4 nickel-plated brass 34017

Dacht laat ze even zien, omdat ze niet in de HighFlow shop staan. Dat kan natuurlijk altijd nog via:
HighFlow Product Suggesties


Maar je bent je er wel van bewust dan met gepolijste koperen buizen het bijna verplicht is om een buildlog te maken? ;)
 
Bedankt voor de tip, buildlog gaat er zeker komen ben nog druk bezig met de ontwerpen aangezien het geen goedkope grap wordt en ik dus zo efficiënt mogelijk te werk wil gaan.

Denk dat ik het toch bij mijn huidige res ga laten en deze ga schilderen zodat ik iets leuks met het licht doorlatende effect kan (hoewel die koper en nickel/messing tank er wel echt gaaf uit zien)

P.S. Waarom heeft niemand opgemerkt dat ik de fans ben vergeten :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
TinusB Single of dual loop Waterkoeling 3
J [IN-ACTIVE] EK-BAY Spin RES DUAL Loop en Danger Den Reservoir Verkocht 4
W Dual loop setup, 1 radiator. Waterkoeling 3
Sw333t [VERKOCHT] EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal met extra's. Verkocht 4
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
soppy single/dual loop? Waterkoeling 4
F Obsidian Dual Loop Gallery & Build Logs 74
D Single loop vs Dual loop Waterkoeling 3
D Pomp advies voor dual loop I7 systeem Advies Waterkoeling Setup 14
F Eerste WC Setup, Dual loop... Advies Waterkoeling Setup 23
M Dual Loop Advies Waterkoeling Setup 7
Havvie Single loop, dual pump Waterkoeling 27
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Resonance Single & Dual HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X MO-RA 360 + Dual Pump bracket Cases en Modding 4
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Alphacool dual pomptop Waterkoeling 2
P Aquaero Aquastream Ultimate vs D5/MCP Dual pump Waterkoeling 3
Fryslanboy [WC] Dual System, i5 KabyLake, Z270G en Z270I, 2x GTX10xx Advies Waterkoeling Setup 6
S Alphacool GPX SLI Connector - Dual Asymetric HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G waterkoeling voor dual xeon (socket 771) fileserver Advies Waterkoeling Setup 8
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
J Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25 Reservoir blue en basic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
F Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25" Reservoir HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
4 Dual D5 pomp vraag! Waterkoeling 3
T little devil dual psu bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Pharlap [TKA] TPI 342C1 Dual Input K-Type Thermocouple Thermometer Verkocht 3
XenoMorpH EK-DDC Dual TOP V.2 nog verkrijgbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] past niet, alternatieven? Waterkoeling 2
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] Rubber ringetje/gasket blijft niet in de groef zitten.. Waterkoeling 4
P Welke Dual bay reservoir met pomp? Advies Waterkoeling Setup 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
XenoMorpH Welke EK res op de EK-DDC Dual TOP V.2?? Waterkoeling 3
nicvdv EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Plexi Waterkoeling 2
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
B EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Singular1ty [IN-ACTIVE] EK-FC Crossfire/SLI bridge DUAL PARALLEL, Bitspower Rad mount Verkocht 0
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
Sw333t XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir - Black - Ball Front (BR525DBW) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P EK-D5 Dual TOP G1/4 CSQ - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C [IN-ACTIVE] EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Verkocht 1
w4rlock XSPC dual ddc bayres blanking plate with o-ring Gevonden 0
psyduck170 plaatsing bitspower dual pump top Overige Koeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan