• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Universele blokjes voor HD7970? (in crossfire)

Maxzor

New member
Hallo,

Ik ben vorig jaar begonnen met waterkoeling voor alleen mijn CPU. Ik ben toen gegaan voor:
XSPC X2OKIT750 RayStorm Dual WaterCooling Kit (met deze pomp: X2O 750 Dual Bay Reservoir Pump 12V)

Ik heb nu een 7970 en wil overstappen naar twee 7970 ghz's (280x), en gelijk aansluiten op waterkoeling. Ik zag dat er voor mijn kaart alleen universele gpu blocks waren op de site van EK. Ik wil zo'n brigde gebruiken voor CF kan iemand mij aangeven wat ik nu extra moet aanschaffen en waar op de site ik het kan vinden? Het hoeft niet perse van EK te zijn ik zoek alleen een goede CF oplossing.

Wat zijn de nadelen van een universeel waterblock?
Is mijn pomp sterk genoeg voor 2 gpu's en een cpu?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat jullie me kunnen helpen.

Groet Max

(P.S. op de site van EK zie ik dat voor de XFX double dispensation wel een full cover bestaat alleen voor de eerste uitgave en niet voor de NEW REVISION, waar kan ik vinden welke ik van de twee heb? in GPU-Z staat niet iets van REV.1 of REV.2?)
 
Vergeet niet als je universele blokjes gaat gebruiken dat je ook heatsinks op het ram en nog veel belangrijker op de VRM's moet zetten, deze worden dan niet meer gekoelt..

op je kaart staat ook het pcb nummer... voor de reference 7970 is het: AMD reference 109-C38637
Het staat bij de pci-e contactpunten
 
Ja heatkiller is zeker een goed merk, zelf gebruik ik graag de blokken van ze.

Zij verkopen ook linkadapters voor hun waterblokken: http://shop.watercool.de/epages/WatercooleK.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/WatercooleK/Products/10196

Zelf heb ik de blokken zo aangesloten:
kJAcp1Z.png


Samen met de backplates zijn het imho de mooiste blokken
nZGAyze.png
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
DutchMicro Universele waterkoeler. Overige Builds 1
C Universele watercooling Waterkoeling 4
l3p [VERKOCHT] Innergie mCube Pro Universele adapter/lader Verkocht 1
KennyR 2 GPU's met Universele blocks Waterkoeling 9
K Universele / gpu core block op gtx 580? Waterkoeling 2
A Universele waterblokken voor moederborden Waterkoeling 1
Robin Reviews universele GPU core blocks Waterkoeling 7
k.3nny [GEVONDEN] TEAB 2x intel plexi cpu blokjes! Gevonden 3
l3p [IN-ACTIVE] Kunstof blokjes om je eigen case mee te bouwen. Verkocht 6
Roedi Water blokjes voor Asus Sabertooth X58? Waterkoeling 4
dess 5970 blokjes Waterkoeling 14
Freddy Heatkiller Black Nickel Chrome blokjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M MIPS gigabyte x58 mosfet blokjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S DangerDen Skulltrail blokjes voor intel D5400XS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Robin Iemand die handel ziet in passende Gigabyte X58 NB blokjes? Waterkoeling 40
Flythe Heatkiller blokjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Robin Dangerden blokjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan