• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD7970 waterblokken

Luculenus

New member
===== update =====

Bestelbaar in de HighFlow shop:

EK-VGA I/O bracket HD7970
EK-FC7970 - Copper Plexi
EK-FC7970 - Copper Acetal
EK-FC7970 - Nickel EN Acetal
EK-FC7970 - Nickel EN Plexi

================

Hey mensen,

Ik ben van plan een HD7970 te gaan kopen en deze te gaan watercoolen. Daarnaast wil ik ook nog een leuke overclock gaan doen.

Kent iemand toevallig een goed performance block bijvoorbeeld van koolance? Weet iemand toevallig ook wanneer deze in de webshop komen als deze komen.

Die plexi blocken van EK vind ik zeker de mooiste maar volgensmij kwa performance zijn die niet heel erg goed aangezien de helft van plexi is inplaats van geleidend koper :shock:

rad2l.jpg
 

Bijlagen

  • rad2l.jpg
    rad2l.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt door een moderator:
huh ? Helft plexi/geleidend koper?

95% van de waterblokken zijn van 2 componenten, waarom?

Kosten, een volledig koper blok is natuurlijk veel duurder(zo een kleine 30 tot 50%)
Gewicht, Het gewicht van een volledig koper blok is natuurlijk een kleine kilo als het niet meer is! dat vind je GPU of mobo echt niet leuk!

Daarom gaan de fabrikanten voor 50/50, Wat ook echt zeeeeer voldoende is :)
 
huh ? Helft plexi/geleidend koper?

95% van de waterblokken zijn van 2 componenten, waarom?

Kosten, een volledig koper blok is natuurlijk veel duurder(zo een kleine 30 tot 50%)
Gewicht, Het gewicht van een volledig koper blok is natuurlijk een kleine kilo als het niet meer is! dat vind je GPU of mobo echt niet leuk!

Daarom gaan de fabrikanten voor 50/50, Wat ook echt zeeeeer voldoende is :)

Ooo vandaar weer wat geleerd :p. Dan ga ik denk toch wel voor die van EK! aangezien die toch wel zeer nice eruit ziet :p. Maar ga toch nog even een forum opzoeken met een paar testen. bedankt he!
 
Die kaarten zijn nog niet eens verkrijgbaar,
maar hier staat de keuze ook al min of meer vast...

Eerst even de benchmarks afwachten en wat ze doen op gpgpu gebied, dan zal ik waarschijnlijk mn 3x 5870 inruilen voor 1 (of 2) van die schatkes .... (of als de benches tegenvallen kwak ik er twee 6990's in die ik goedkoop kan fixen, tri of quadfire boeit dan ook niet meer :+ )
 
EK is gewoon een goed merk, ze hebben de blokjes al bijna klaar. Zodra de HD7970 op de markt is zullen deze ook meteen verschijnen bij Highflow.

Pas wel op, de waterblokken zijn voorlopig alleen voor de geheel standaard HD7970's, niet voor HD7970's die door een bepaald merk aangepast zijn.
 
6GB memory voor een 7970, hoezo overkill? :sarc:
4 van die kaartjes en je hebt 24GB graphics memory :S

Overigens vind ik die blokjes nog niet zo super mooi, maar het zijn natuurlijk nog niet de uiteindelijke versies ;)
 
er zijn er 2, van ek en van um.... aqua-computer
First glimpse at the EK-FC7970

Bekijk bijlage 3882

Waterkoelblok voor Radeon HD 7970 van Aqua Computer | Hardware.Info Nederland

Bekijk bijlage 3883
Bekijk bijlage 3884
Bekijk bijlage 3885
Bekijk bijlage 3886

om eerlijk te zijn vind ik ze beide niet mooi, sapphire komt zover bekend met een xtreme versie van de 7970, die op 1335mhz core draait, en gaat hier al een waterblock op zetten.

Bron: Sapphire Readies Radeon HD 7970 Cards with 1335 MHz Core Clock, 6 GB Memory | techPowerUp
162a.jpg

Die van Sapphire zullen ongetwijfeld hele goede blocken zijn, maar als ik naar die blocken van evga kijk schrik ik gewoon, die zijn namelijk gewoon niet te betalen. Dan kun je er bijna nog beter 3 kopen en zelf een blok opzetten voor die misschien 0-10% extra performance die je uit die 2 kaarten kan halen tenopzichten van andere blocken.

Binnenkort maar even googlen en kijken wat er uit komt. Als ik nog leuke dingen kom te weten zal ik ze hier posten ;)
 
op xtremesystems verwacht men dat de eerste batch volgende week word verstuurd, en dat over 2 weken backplates komen

source: First glimpse at the EK-FC7970 - Page 3.

performance van deze blokken zijn ook goed te noemen

tiborrr @ xtremesystems zei:
1300MHz, 1.25Vgpu Furmark stable

Th20max = 32.3°C
Tgpumax = 43°C
---
dTmax = 10.7°C ~ 11°C
fc7970_1300.JPG


2-3 weekies wachten tot de beschikbaarheid van de kaarten goed is, en de backplates uit zijn, dan kan je een bestelling verwachten van 2 blocken. Ik weet alleen nog niet van welke versie aangezien ik geen mooie foto's van alle versies kan vinden.
 
Ziet er goed uit, maar ik denk dat ik toch even wacht totdat er een nieuwe printplaat ontwikkeld wordt met verbeterde energievoorziening :) Maar ben er nog niet helemaal uit. Als deze echt heel goed performen neem ik waarschijnlijk deze.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Koelblok voor 4x Radeon HD7970 Waterkoeling 1
M Universele blokjes voor HD7970? (in crossfire) Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoelen] I7 4770k, r9 280x en hd7970 Advies Waterkoeling Setup 2
Source Swiftech HD7970 accesoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
volcom [Gezocht] HD7970 met reference design Gevonden 0
R XFX HD7970 Double Dissipation BLACK Overige Koeling 2
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
I Swiftech HD7950-HS / HD7970-HS Heatsinks? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
bundymania [Bundymania User Review] 6 Waterblocks for HD7970 - Roundup - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 1
Bullus EK-VGA Supreme HF HD7970 Cu Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Vissa Swiftech HD7970 Fullcover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2x HD7970 in CF Advies Waterkoeling Setup 5
J [Waterkoeling] i7 2600k, HD7970, Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 13
S dual loop WC opstelling voor tripple CF HD7970 en CPU, memory, Chipset, NB Advies Waterkoeling Setup 8
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8
Bullus AMD HD7970 reviews AMD / ATI 47
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude D-RGB waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Vector RTX 3080/3090 Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Hightower Barrow gpu waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy NVIDIA RTX 2080 Waterblocks / Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy AMD Threadripper Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy NVIDIA GTX1080 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
M Leds van waterblokken en D5 Pomp + Lamptron Touch Waterkoeling 12
Hightower GTX 970 Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
WiSK GTX 980 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
Mannozels Diversen waterblokken en 1 ddc pomptop Verkocht 4
Freddy Nieuwe EKWB Supremacy EVO CPU waterblokken! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Opruiming! OP = OP, behuizingen, accessoires, waterblokken en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Extreme korting op waterblokken voor oudere hardware! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Gebruikte GPU waterblokken tegen dumpprijs HighFlow Computer Cooling Shop 10
D [VERKOCHT] 2 x GTX 580 (+ EK waterblokken + orginele luchtkoelers) Verkocht 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
sir serial GTX690 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
T AMD Radeon R9 290X en waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
NAVYVIPER [Gezocht] 2x waterblokken gtx 570 dc2 Gevonden 2
sir serial GTX 780 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan