GTX 780 CPU Fractal XL R2 $$ zoveel als het kost
Ik wil dus mijn systeem: GTX 780 3770k Fractal Design XL R2 in de waterkoeling zetten.
Ik wou hiervoor mijn 5.25 gebruiken voor het reservoir en misschien de pomp?
Nu heb ik nog nooit WC gedaan en geen idee wat ik nu allemaal nodig heb.
Budget is wat er nodig is voor een degelijke setup. Maar is denk dat als we zo rond de 500,- max aanhouden we een heel eind kunnen komen wat meer is geen proleem mocht het nodig zijn.
In de kast kan ik kwijt:
Boven in de kast kan ik een 240/280mm slim radiator kwijt aan de voorkant van de kast zitten 2 x 140mm fans dus daar kan ik ook een rad kwijt. Voor het reservoir zat ik te denken aan de 5.25 bays boven in misschien incl pomp?
Voor de GTX 780 kom ik maar 1 gpu block tegen en backplate dus dat is makkelijk maar welk CPU block ( 1155 )moet ik erbij pakken en welk merk fittings enzv. Ik doe alles in een dichte case dus voor mij is functie belangrijker dan looks.
Ik ga nog even verder zoeken kijken of ik zelf wat meer kan vinden in reviews enzv.
Iedergeval bedankt
1. Kies jouw Radiator:
Dit zijn de mogelijkheden voor de radiatoren ik zat zelf te denken aan een 240mm aan de voorkant zou eventueel een 2e erbij kunnen doen.
Front – 240mm radiator when HDD cages are removed or repositioned
Top – 240 and 280mm when using slim radiators
Bottom – 120mm radiators
Rear – 120 and 140mm radiators
2. Kies jouw Fans:
Ik zoek stille fans maar die wel goed hun werk doen. Zelf heb ik in mijn andere computer Noctua fans zitten maar ik sta open voor andere merken.
3a. Kies jouw CPU block
Ik wil geen plexi block maar er zijn zoveel verschillende cpu blocks dat ik geen idee heb welk merk of type ik moet kiezen.
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
Dit is de enigste die ik kon vinden voor de gtx 780 maar volgens mij kan er ook een titan block op. Zo ja welk merk zou dan goed zijn?
Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX 780-TITAN "Hole Edition" 15535
4. Kies jouw Reservoir
Zou een reservoir voor in de 5.25 bay goed zijn? Of zou ik beter voor een ander kunnen kiezen?
5a. Kies jouw Pomp
In combinatie met een een5.25 bay reservoir zou ik die incl pomp kunnen nemen of zijn losse pompen beter om te nemen.
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
Welke merk zou ik het beste kunnen nemen? Bij mij zijn looks geen issue gezien ik een dichte case heb en de case onder mijn bureau staat.
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
Sleeving
De HDD brackets haal ik uit de case.
Ik wil dus mijn systeem: GTX 780 3770k Fractal Design XL R2 in de waterkoeling zetten.
Ik wou hiervoor mijn 5.25 gebruiken voor het reservoir en misschien de pomp?
Nu heb ik nog nooit WC gedaan en geen idee wat ik nu allemaal nodig heb.
Budget is wat er nodig is voor een degelijke setup. Maar is denk dat als we zo rond de 500,- max aanhouden we een heel eind kunnen komen wat meer is geen proleem mocht het nodig zijn.
In de kast kan ik kwijt:
Boven in de kast kan ik een 240/280mm slim radiator kwijt aan de voorkant van de kast zitten 2 x 140mm fans dus daar kan ik ook een rad kwijt. Voor het reservoir zat ik te denken aan de 5.25 bays boven in misschien incl pomp?
Voor de GTX 780 kom ik maar 1 gpu block tegen en backplate dus dat is makkelijk maar welk CPU block ( 1155 )moet ik erbij pakken en welk merk fittings enzv. Ik doe alles in een dichte case dus voor mij is functie belangrijker dan looks.
Ik ga nog even verder zoeken kijken of ik zelf wat meer kan vinden in reviews enzv.
Iedergeval bedankt
1. Kies jouw Radiator:
Dit zijn de mogelijkheden voor de radiatoren ik zat zelf te denken aan een 240mm aan de voorkant zou eventueel een 2e erbij kunnen doen.
Front – 240mm radiator when HDD cages are removed or repositioned
Top – 240 and 280mm when using slim radiators
Bottom – 120mm radiators
Rear – 120 and 140mm radiators
2. Kies jouw Fans:
Ik zoek stille fans maar die wel goed hun werk doen. Zelf heb ik in mijn andere computer Noctua fans zitten maar ik sta open voor andere merken.
3a. Kies jouw CPU block
Ik wil geen plexi block maar er zijn zoveel verschillende cpu blocks dat ik geen idee heb welk merk of type ik moet kiezen.
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
Dit is de enigste die ik kon vinden voor de gtx 780 maar volgens mij kan er ook een titan block op. Zo ja welk merk zou dan goed zijn?
Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX 780-TITAN "Hole Edition" 15535
4. Kies jouw Reservoir
Zou een reservoir voor in de 5.25 bay goed zijn? Of zou ik beter voor een ander kunnen kiezen?
5a. Kies jouw Pomp
In combinatie met een een5.25 bay reservoir zou ik die incl pomp kunnen nemen of zijn losse pompen beter om te nemen.
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
Welke merk zou ik het beste kunnen nemen? Bij mij zijn looks geen issue gezien ik een dichte case heb en de case onder mijn bureau staat.
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
Sleeving
De HDD brackets haal ik uit de case.
Bijlagen
Laatst bewerkt: