• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

GTX 780 CPU Fractal XL R2 behuizing

Misq2k

New member
GTX 780 CPU Fractal XL R2 $$ zoveel als het kost

Ik wil dus mijn systeem: GTX 780 3770k Fractal Design XL R2 in de waterkoeling zetten.
Ik wou hiervoor mijn 5.25 gebruiken voor het reservoir en misschien de pomp?

Nu heb ik nog nooit WC gedaan en geen idee wat ik nu allemaal nodig heb.
Budget is wat er nodig is voor een degelijke setup. Maar is denk dat als we zo rond de 500,- max aanhouden we een heel eind kunnen komen wat meer is geen proleem mocht het nodig zijn.

In de kast kan ik kwijt:

Boven in de kast kan ik een 240/280mm slim radiator kwijt aan de voorkant van de kast zitten 2 x 140mm fans dus daar kan ik ook een rad kwijt. Voor het reservoir zat ik te denken aan de 5.25 bays boven in misschien incl pomp?

Voor de GTX 780 kom ik maar 1 gpu block tegen en backplate dus dat is makkelijk maar welk CPU block ( 1155 )moet ik erbij pakken en welk merk fittings enzv. Ik doe alles in een dichte case dus voor mij is functie belangrijker dan looks.

Ik ga nog even verder zoeken kijken of ik zelf wat meer kan vinden in reviews enzv.

Iedergeval bedankt

1. Kies jouw Radiator:

Dit zijn de mogelijkheden voor de radiatoren ik zat zelf te denken aan een 240mm aan de voorkant zou eventueel een 2e erbij kunnen doen.
Front – 240mm radiator when HDD cages are removed or repositioned
Top – 240 and 280mm when using slim radiators
Bottom – 120mm radiators
Rear – 120 and 140mm radiators

2. Kies jouw Fans:

Ik zoek stille fans maar die wel goed hun werk doen. Zelf heb ik in mijn andere computer Noctua fans zitten maar ik sta open voor andere merken.

3a. Kies jouw CPU block

Ik wil geen plexi block maar er zijn zoveel verschillende cpu blocks dat ik geen idee heb welk merk of type ik moet kiezen.

3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)

Dit is de enigste die ik kon vinden voor de gtx 780 maar volgens mij kan er ook een titan block op. Zo ja welk merk zou dan goed zijn?
Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX 780-TITAN "Hole Edition" 15535

4. Kies jouw Reservoir

Zou een reservoir voor in de 5.25 bay goed zijn? Of zou ik beter voor een ander kunnen kiezen?

5a. Kies jouw Pomp

In combinatie met een een5.25 bay reservoir zou ik die incl pomp kunnen nemen of zijn losse pompen beter om te nemen.

5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof

Welke merk zou ik het beste kunnen nemen? Bij mij zijn looks geen issue gezien ik een dichte case heb en de case onder mijn bureau staat.

7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
Sleeving

De HDD brackets haal ik uit de case.
 

Bijlagen

  • FD-CA-DEF-XL-R2_18.jpg
    FD-CA-DEF-XL-R2_18.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 6
  • FD-CA-DEF-XL-R2_7.jpg
    FD-CA-DEF-XL-R2_7.jpg
    48 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Heb je nog wat kunnen vinden? :)

Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
[url]http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/[/URL]



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Probeer eens jouw eigen set samen te stellen, puur gebaseerd op wat je mooi vindt en wat past in jouw budget.
In de shop zijn het voornamelijk allemaal kwaliteitsproducten, dus je kan daardoor sowieso geen slechte keuze maken.

Je kan een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je daarna tips geven wat er eventueel verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Post kan gesloten worden contact gezocht met die hielpen mij in 5 min aan en watersetje na een kleine aanpassing bestelling geplaatst.

Ben gegaan voor een xspc setup met de nodige slangen en fittings die good zijn voor mijn case.

Je wilt geld verdienen of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de forum is een extra service die gerund word door voornamelijk klanten van highflow.
dat jij zo een haast hebt voor een setje is jouw keuze.
maar de service en garantie is top bij highflow en dat vind ik belangerijker dan waar iemand je sneller helpt met een setje.
met een beetje geduld al je zelfs geld kunnen besparen.
 
Dan rest er nog de vraag hoe optimaal ze je geholpen hebben. Highflow heeft ook kant en klare setjes waar je enkel nog de blokken bij moet kiezen overigens, maar die zijn in veel gevallen gewoon een stuk duurder dan strikt nodig is. Het feit dat freddy die zelf niet direct aanraad maar jouw een template geeft zegt eigenlijk meer over de service hier dan bij Aquatuning.

Maar bon, als dat is wat je wilt dan doe je maar, je wilt een goede setup of gewoon iets wat je waterkoeling kan noemen :p
 
Bij haast en als het niet uitmaakt wat in een setup gaat (als het maar waterkoeling is), kan je het beste gaan voor een kant-en-klare set , hier hebben wij voldoende keuze voor:
CPU (Processor) Sets
Of anders inderdaad bij een andere winkel eentje "snel laten verkopen".

Wij gaan in ieder geval niet voor het makkelijke geld, maar voor een zo groot mogelijke tevredenheid na aanschaf.
Als we daarmee enkele gehaaste klanten verliezen, nemen we dat voor lief.
De klanten met volle tevredenheid maakt het meer dan genoeg goed!

Het gebeurd helaas wel dat een winkel een set verkoopt, waar de klant achteraf helemaal niet tevreden mee is.
(hadden ze liever een andere kleur, liever andere blok, liever dikkere of dunnere slang... noem maar op)
Dat is jammer en zeer zonde van het geld en tijd.
Had voorkomen kunnen worden door er van te voren beter in te verdiepen, zoals wij onze klanten altijd aanraden.
Daarbij zal de installatie en montage ook soepeler gaan, gezien je weet wat voor producten jezelf hebt uitgekozen.

Maar het kan desondanks natuurlijk ook gewoon in een keer goed gaan en ik hoop dat het bij jou zo ook het geval is!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Heineken [Waterkoeling] GPU: GTX 780 CPU: i7 4790K Advies Waterkoeling Setup 43
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [VERKOCHT]3x PALIT GTX 780 Verkocht 3
stigma [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Verkocht 14
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
D asus gtx 780 SLI met intel i7 4770 NVIDIA 0
D asus gtx 780 direct cu2 oc. met stock watercooling en bracket Waterkoeling 2
D Zoekt waterblock voor Gigabyte GTX 780 windforce Waterkoeling 1
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
J GTX 780 Ti Waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
K GTX 780 Sli of titan NVIDIA 5
coolfris [VERKOCHT] 2x Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX 780-TITAN "Hole Edition" + Backplates Verkocht 2
sir serial GTX 780 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
coolfris kryographics for GTX 780 acrylic glass edition, nickel plated version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W gtx 780 3way problemen Problemen & Oplossingen 0
Wasmachineman_NL Hardware Labs GTX radiators in ongewone maten (80/160 en 92/184mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
R EK-FC GeForce GTX FE 980 ti Waterkoeling 1
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
XenoMorpH EK-FC1080 GTX Ti Strix - Acetal+Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
DBRichard [VERKOCHT] MSI GTX 980 Ti GAMING 6G (compleet met garantie) Verkocht 3
F GTX 1080 hydro copper Waterkoeling 1
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
l3p [VERKOCHT-GPUS] 2x GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB + Nvidia 2 Slot 40mm SLI HB Verkocht 5
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
S Waterkoeling 300 euro GTX 970 I5 2320 Advies Waterkoeling Setup 3
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
M Backplate voor MSI GTX 970 Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy GTX 980 Ti waterblock = Titan X waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
MisterIce Ek-fc780 gtx wfc HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bjorn@demichiel.nl [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 690 Verkocht 4
Bjorn@demichiel.nl Waarde GTX 690 Gesloten 9
Ubbidude [Waarde bepaaling] MSI GTX 980 Gesloten 7
Ahtlon EK-FC780 GTX Ti heeft een bruin kleurige plek op de gpu kanaaltjes Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan