• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Als je 1x het onderste punt (= drain punt) van je loop hebt kun je verschillende kanten op.
Ik heb bij een aantal builds het graka blok kunnen gebruiken en daar een extra koppeling op gezet.

De slang van de drain hoeft niet zo dik, zelfs 8mm ID is zat omdat je best 2 tellen (vaak letterlijk)
langer kunt wachten toch ?

Ik heb bij 2 builds een aftapkraantje van de bouwmarkt gehaald (heeft ook 1/4G draad) die ik met koppelingen
aan een extra lange slang gezet heb.
De kraan zelf klem ik dan in een gereedschapklem zodat je 'm los kan pakken en buiten de kast kan hangen.

741d1261848139-de-eerste-wc-build-van-dit-ei-drain.jpg


Geen oplossing met een hoog bling-bling gehalte, maar wel goed betaalbaar ;)
 
Hoi Alex

Het is niet gelijk ik heb reservoir pomp er onder. Ik had een oplossing van Freddy manier 3 met crystal block maar die bleef druppelen elke keer klein stukje vaster en je raad het al een scheurtje. Bij jou op lossing heb ik dan een soort t fitting nodig?


Okee, als je setup gelijk is aan het plaatje, dan is dit denk ik een goeie setup:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Johnny

ff maar een snelle tekening gemaakt:
drain.png


De oranje balk is de fitting die je nu hebt tussen pomp/res en CPU. Die aansluiting blijft hetzelfde, je plaatst alleen die Q-fitting met aanhang ertussen ;).
 
De Q-fitting kan zonder problemen gedraaid worden. Hij staat om het moment omhoog gericht zodat hij in de kast blijf. Als ik wil drainen draai ik hem naar de zijkant en dan loopt alles soepel leeg. En omdat dat het laagste deel van me loop is gaat alles lekker soepel.
 
Zou het wel denken ja. Maar heb je slechte ervaring met dit soort dingen?
Lijkt mij wel handig, je hoeft geen verlopen / fittingen te gebruiken dus is goedkoop / compact. En als je 'm buiten je case hangt (zoals ik wil gaam doen, opnemen in de slang van case naar externe rad) kun je er gelijk een bakje onder zetten...
 
Ik zou gewoon een T-stuk nemen met een extra stuk slang.
Aan de andere kant van die slang dan een fitting en een afsluit dopje.
Die dopjes maak ik zelf van soldeer dopjes voor koperbuis 12mm.
Daar tap ik dan zelf 1/4" gasdraad in.

Vergeet niet dat een drain op het laagste punt moet.
(of je moet de zwaartekracht kunnen manipuleren).
 
Thanx k.3nny :icon_smile:. Het idee is ontstaan omdat ik niet tevreden was over hoe de loop eerst liep. Zie groene lijn in foto.
Daarbij liep de loop vanaf de outlet van mijn pomp met een rare boog rond de onderste videokaart heen naar de inlet van de SLI-bridge. En onderaan de SLI-bridge kwan dan de drain.
Na veel gepuzzel en gestoei met fittingen kwam ik op het idee om hem gedeeltelijk door het onderste compartiment te laten lo(o)pen (,:.D

IMG_0814-1-1.jpg
 
Misschien niet het ideale plaatje qua doorstroming, maar het werkt wel en het ziet (niet geheel onbelangrijk) er wel mooi uit (naar mijn bescheiden mening)

IMG_0809.jpg
[/IMG]

IMG_0834.jpg
[/IMG]

Ik zie hier twee van deze jongens: Bitspower G1/4 Matt Black Q-Rotarary Adapter

Maar wat zit er tussen? Lijkt wel een soort kleine fitting die de 2 blokjes op elkaar aansluit? Daaronder is een normale fitting te zien en die oogt een stuk groter. Vind het een erg mooie oplossing... :)
 
volgens mij is dat deze:
Bitspower G1/4 Matt Black IG1/4 Extender 15mm BP-MBWP-C60

Edit:

afhankelijk van hoe je het wil maken zou je ook deze of deze kunnen gebruiken.

Afhankelijk van waar en hoe je loop loopt kun je het ook zo doen:
2jbl8xx.jpg


Dan heb je wat minder fittingen nodig bespaart je met die BP krengen weer een hoop;) en als je die temp meter er niet in wilt zetten kun je die kant natuurlijk ook gewoon afdichten.
 
Laatst bewerkt:
Dat was mijn allereerste WC-setup in een 800D. Daar zitten 2 slang-doorvoer-gaten in en het leek mij wel leuk en mooi om die voor een drain te gebruiken.
Ik weet niet meer precies welke fittingen het waren die ik gebruikt heb. Ik heb toen een hele berg fittingen besteld en deze had ik over om een drain te creëren. Maar jullie kunnen zomaar gelijk hebben ;)
Alle WC-hardware is namelijk verkast naar een andere behuizing.

@Soppy: Inderdaad had ik het ook zo kunnen doen. Heb daar ook nog over nagedacht, maar heb het niet zo gedaan, omdat ik bang was dat dat te veel druk in de drainslang zelf zou veroorzaken. Met alle gevolgen van dien. Dit zal waarschijnlijk niet het geval zijn, maar bij je 1ste WC ben je altijd nogal voorzichtig.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan