Advies gevraagd i.v.m. het plaatsen van een drain in waterkoeling.
Aangezien mijn ervaring niet van een hoog niveau is, in tegenstelling tot een groot aantal andere forumgebruikers, heb ik wat advies nodig.
Omdat ik het moeilijk uitleggen vindt, van wat ik nu precies bedoel heb ik even in Photoshop een tekening in elkaar gezet. In de hoop dat het nu duidelijker wordt.
Bekijk bijlage 6034
Ik zit met een tweetal vragen (#1 en #2).
Vraag #1 is eigenlijk gemakkelijk en denk dat ik deze voor mijzelf in de tussentijd al beantwoord heb, maar ja (mening van anderen vragen kan altijd natuurlijk).
Ik wil hier één van de twee splitsers plaatsen. Hierbij heb ik de keus laten vallen op:
1.
Enzotech G1/4 CPS-T Block - Matt Black BCPB-T
2.
Alphacool HF 3-Way Splitter G1/4ID - Deep Black 17030
Naar mijn mening kunnen beiden natuurlijk, al is compacter (dus de Enzotech oplossing misschien mooier / beter). Wat denken jullie?
Vraag #2 is wel iets lastiger voor mijzelf te beantwoorden.
Ik heb hiervoor 2 oplossingen in gedachte;
1. Alleen een
Enzotech G1/4 Stop Plug - Matt Black BNP-G14
2. Extra stuk
slang met een
Enzotech G1/4 Stop Plug - Matt Black BNP-G14.
De bedoeling van dit alles is dat ik dan op een makkelijke manier mijn systeem kan drainen, oftewel leeg laten lopen, want dit was niet (gemakkelijk) mogelijk met mijn oude systeem.
Een "klein" probleem is, is dat ik nog niet precies weet hoeveel ruimte ik onder het
reservoir overhou. Ik gok hierbij op ~6 centimeter.
Als ik alleen een stop plug gebruik, kan dit een gepriegel worden tijdens het drainen (smalle oude tupperware bak), maar natuurlijk wel mogelijk.
Als ik voor de optie
slang met afsluitdop ga, dan wil ik deze iets laten doorlopen door de behuizing van mijn kast (naar beneden uiteraard). Dan hoef ik niet eens het zijpaneel los te maken om het systeem te drainen en moet ik mijn PC alleen ff tijdelijk ophogen (met een tweetal boeken ofzo).
Hoe meer ik erover typ, hoe meer mij optie 2 wat gaat lijken. Maar daarmee zit ik nog met iets (gezien mijn geringe ervaring in waterkoeling); komt dat water in de
slang ook in beweging of blijft dat stil en hoe zit het met residu van kleurstoffen en dergelijke in dit geval?
Alvast bedankt voor jullie kennis en input.
PS: in de tekening (en in de tekst hierboven) ben ik vergeten te vermelden dat er natuurlijk ook nog een
fitting tussenkomt!)