• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Drain in de radiator

Dennet

Junior Member
Ik ben bezig met het samenstellen van een LC systeem en zoals het er nu naar uitziet is de drain van de radiator(TFC Xchanger) het laagste punt in m'n loop.
Aangezien ik van makkelijk houd wil ik dit drainpunt het liefst voorzien van een kraantje met daaraan een stuk slang. Dit lijkt mij de meest makkelijke manier om het systeem leeg te laten lopen als dat nodig is.
Nu is mij vraag, hebben jullie daar ook de hardware voor? Het drainschroefje ziet er op de foto's vrij klein uit namelijk.

Flythe

Senior Member
Dat schroefje is m4 getapt, de 'normale' waterkoeling fittingen zijn ongeveer m16 getapt.
Dat schroefje is niet bedoeld om te drainen trouwens maar om te bleeden/lucht uit je radiator te halen als deze ondersteboven (schroefje naar boven dus) in je kast gemonteerd zit.

Dennet

Junior Member
Hmmm, dat is wel jammer. Ik wil juist de radiator op het laagste punt hebben met de aansluitingen voor de slangen hoog. Dit om de slangen zo kort mogelijk te houden.
Dat betekent dat ik in deze loop nooit de radiator leeg kan laten lopen zonder de kast op z'n kop te keren....

Dennet

Junior Member
Nee, dat snap ik, maar dat wordt een grote bende ;-). Een opgerold slangetje met een kraantje leek me wel sjiek.

Bovenaan