• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Ik heb zelf ook een drain erin zitten.. beetje moeilijk zichtbaar op deze foto zal wel een keer eff betere fotos maken...

DSC01079.jpg

onderin na de pomp zit een Y splitsing daarop zit een stukje slang 15 a 20 cm. met een DD fillport

als ik ga draine... is het vrij simpel... ik pak de slang... (pc staat op buro)
draai de dop eruit fles/emmer eronder en leeg late lope..
(bovenin de kast zit een "echte" fillport om te vullen)
daar draai ik de dop eruit ivm hij anders vacuum trekt en dus niet volledig leegloopt.

kraantje ertussen zou ook een goede oplossing zijn..
want met die dop eruit draaien kan t soms wel een beetje morsen etc.

systeem aftappen

beste Mensen,

Ik wil binnenkort me waterkoeling systeem leeghalen om wat dingen te veranderen maar ik zit nu met de vraag waar kan ik het beste me systeem aftappen?
wat is de snelste makkelijkste manier omn het systeem leeg te krijgen?

Als je geen drainport zelf hebt ingebouwd zou ik zeggen op een zo laag mogelijk punt met zo min mogelijk hardware in de weg die nat kan worden. Het slimste is om een onderdeel, bijvoorbeeld je pomp, van je kast los te koppelen, en boven een teiltje lost te schroeven, zodat al het water in het teiltje komt.

dit minimaal. De fitting van pomp naar CPU gaat aan de ene kant van de T-fitting, de kraan komt op de andere kant, met behulp van de extender. Misschien is een rotary extender ook nog een keuze, zodat je kraantje wat flexibiliteit heeft. De stopfitting zit er zodat er geen overgebleven water uit het kraantje kan druppen. (en om het kraantje mooi af te sluiten uiteraard)

Met dat lijstje + de kraan ben ik er?
En gaat het allemaal passen? Mijn slang formaat is 7/16"

Slang formaat moet niet uitmaken, omdat jij volgens mij al de benodigde fittingen heb. Het enige wat je hoeft te doen is dit ertussen te plaatsen.

Het is trouwens misschien handig een extra fitting te nemen, en als je het niet meer heb liggen een stukje slang, zodat wanneer je moet drainen, je de fitting en slang op de kraan kan schroeven, zodat je het water makkelijk in een teiltje kan krijgen.

De loop in mijn vorige case was zo:

b82pva.jpg

Ik verwacht dat in de volgende situatie de opbouw het zelfde zou zijn.

Het laagste punt is dus van de res naar CPU (die slang die je amper ziet).

Straks zet ik daar de schaar tussen, in dat stuk komt de Bitspower G1/4 Silver Shining T-Rotarary Adapter.
Aan weers zijde komt een passende fitting(die ik nog niet heb).

Ook komt er een fitting aan de onderkant van de Bitspower G1/4 Silver Shining T-Rotarary Adapter, aan die kant een stuk slang en vervolgens die Bitspower G1/4 Silver Shining Stop Fitting op de slang.

Zeg ik het zo goed en snap je mijn uitleg? :)

Wat doet "Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Mini Silver Shiny BP-WTP-C42" precies?

Aah, op die manier. Ik dacht dat je het kraantje direct aan je T-fitting wilde hangen. Op deze manier kan uiteraard ook. Die kan je dus gewoon weglaten. Pas in die kleine ruimte wel op, want de T-fitting heeft alleen een aansluiting voor naar boven en naar beneden (of links en rechts als je hem draait). Hij kan dus niet vooruit. Als je dat liever wel hebt moet je een Q-fitting nemen, en een extra stopfitting. Ze zijn even duur, je betaalt alleen wat extra voor de stopfitting. Dus misschien is de Q-fitting een betere keuze, omdat die wat meer vrijheid geeft bij het maken van je loop.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan