• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Double AIO of Full loop?

Foxy

New member
Mijn huidige AIO is aan vervanging toe en daar ik al flink heb geinvesteerd in een stil systeem, wilde ik bij deze ook direct mijn gpu stiller maken d.m.v. waterkoeling. Het betreft een systeem met een 8600k en een MSI RTX2080 Gaming Trio. Ik ben mij ervan bewust dat ik op deze GFX kaart weinig verbetering anders dan OC stabiliteit en stilte teweeg ga brengen vanwege de powerlimit. Dat gezegd te hebben leek het mij een leuk idee om de onderstaande onderdelen te gebruiken om een dubbele AIO te implementeren.
  • 2x NZXT Kraken X63 (of X62)
  • NZXT G12 Black
  • Alphacool GPU Heatsinks
  • Akasa Thermal Adhesive Tape AK-TT12-80
  • Gelid Solutions PWM Adaptor ( AMD / NVIDIA )
  • Noctua NF-A9 PWM Black
  • Cablemod Vertical PCI-E mount HDMI+DP
De vraag is nu echter of deze setup gangbaar is, of dat ik voor de ~370 euro (vertical mount achterwegen gelaten) dat deze setup kost beter voor een full custom loop kan gaan? Daarnaast vroeg ik me af of iemand hier weet wat de diameter van de VRAM chips op de 2080 is?
 
Zo'n AIO is leuk, maar verschilt niet veel met een goede luchtkoeler.
Als je een zo stil mogelijk systeem wilt, dan kan je beter doorsparen en een budget maken voor een full custom loop.
Verder oogt het ook veel beter, alhoewel dat een kwestie van smaak is :)
 
Zo'n AIO is leuk, maar verschilt niet veel met een goede luchtkoeler.
Als je een zo stil mogelijk systeem wilt, dan kan je beter doorsparen en een budget maken voor een full custom loop.
Verder oogt het ook veel beter, alhoewel dat een kwestie van smaak is :)

Wat voor budget moet ik dan aan denken? Ik verwacht een 400 euro voor een basic full loop en nog 100-200 euro om het er ook leuk uit te laten zien?
 
Zo'n AIO is leuk, maar verschilt niet veel met een goede luchtkoeler.
Als je een zo stil mogelijk systeem wilt, dan kan je beter doorsparen en een budget maken voor een full custom loop.
Verder oogt het ook veel beter, alhoewel dat een kwestie van smaak is :)

Je geeft ook aan dat een AIO niet veel beter koelt dan een goede luchtkoeler. Is dat met een custom loop dan anders? Voor de GPU maakt het sowieso niet zo veel uit want die krijg je met een AIO ook wel constant onder de 60 graden. Daarnaast vindt ik stilte het belangrijkst. Mijn huidige AIO maakt nogal wat pump noise. Hoe goed is de Kraken X63 daarmee en is een losstaande pomp (in een full loop) in dat opzicht veel beter? Stukje belangrijke randinfo is dat ik al Noiseblocker en Noctua fans in de kast heb dus als ik voor AIO's ga dan gaan de standaard fans achterwegen gelaten worden.
 
De koelprestatie wordt voornamelijk bepaald door de radiator (+fans), bij een custom loop kan je zelf bepalen wat voor kwaliteit radiator je wilt en dat is vrijwel altijd beter dan een radiator van een AIO kitje.
Zelfde geldt voor een pomp, je kan dan voor een kwaliteitspomp gaan zoals een DDC of D5 pomp, dat is niet te vergelijken met een pompje van een AIO kit.
 
Alle merken die we voeren in de HighFlow shop zijn goed, dus kies wat je mooi vindt en wat past in jouw budget.
Voor het samenstellen van jouw eigen set is aan te raden om dit door te nemen:
 
Alle merken die we voeren in de HighFlow shop zijn goed, dus kies wat je mooi vindt en wat past in jouw budget.
Voor het samenstellen van jouw eigen set is aan te raden om dit door te nemen:

Na een middagje speurwerk kom ik naar mijn mening toch op te hoge bedragen uit wat betreft custom loops. Ik zal dus toch voor een dubbele AIO setup gaan. Voordat ik overga tot bestellen wil ik graag nog even weten welk formaat heatsinks ik nodig zal hebben voor de VRAM op de MSI RTX2080 Gaming Trio. Weet jij mij dat toevallig te vertellen?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
JeanPaul [VERKOCHT] XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation Verkocht 1
R XFX HD7970 Double Dissipation BLACK Overige Koeling 2
R Aqua-Computer Double Protect Ultra - Orange 1000ml HighFlow Webshop 4
dave-firsttimer:) Danger den double wide build(naam moet ik nog verzinnen) Gallery & Build Logs 177
lauwagie DD Double Wide Tower - 21 Black Series Gallery & Build Logs 30
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] Gallery & Build Logs 6
Nerd1979 Double Case Flowing Black Gallery & Build Logs 67
E Danger Den Double Wide Tower of de Mountain Mods U2 UFO Cases en Modding 24
H Danger Den Double Wide + 2x 480 rads Cases en Modding 9
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower EKWB EK-Nucleus AIO CR240 Lux D-RGB en CR360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Hightower Past de ek 240 aio op socket 1700. Waterkoeling 2
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eiswolf 2 AIO - 240mm Radeon RX 5700/5700XT Reference HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Cablemod AIO Sleeving kits en Addressable LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
A plaats Corsair h115i aio cooler in kast Waterkoeling 5
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Eisbaer 240 AIO erweiterbare Wasserkühlung [GER] HighFlow Product Reviews 0
Freddy EK-Predator is setting a new standard for AIO liquid cooling! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
Sanders [TKA] EK Velocity² Full Nickel 1700 RGB Verkocht 1
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Slader Full hardline loop Waterkoeling 2
R Andere CPU koeler voor full block Waterkoeling 2
R Full Cover waterblock amd saphire R9 280x vaporx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Tath Bitspower Nickel Plated Full-Covered-Block Black and Clear for MSI X99S SLI PLUS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower Nickel Plated Full-Covered-Block Black and Clear for Gigabyte GA-X99-Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower Full Cover waterblocks for ASRock X99 OC Formula\X99 Professional HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower new Full cover block "Black and Clear" for Asus X99 Deluxe HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Phanteks Enthoo Primo (Full tower, standaard 2 x 480 Support...) :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
l3p [Wedstrijd] Cooler Master Storm Scout 2 Full Midnight Black Algemene Discussies 57
P [VERKOCHT] Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 360mm Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
arwin74 Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 280mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe midi / full behuizing. Cases en Modding 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan