• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Desk Art

Volgens mij moet je ook de lak vaak schoon maken (of in iedergeval af en toe) dan blijft je beschermlaag goed + je ziet het effect er van ook nog goed! :)

Wel mooi dat je je eigen werkje verbetert in jouw opzicht + dat je je er goed bij voelt.. ik zeg: wauw mooi werk! :)
 
Op een matte kleur gebruik je geen blanke lak, op normale RAL kleuren zou je dit wel kunnen toepassen. Persoonlijk zie ik er alleen bij een bureau of pc kast niet zo het nu van in. Een poeder coating is namelijk al een aantal malen sterker dan een normale spuitlak. Het is als het ware een laagje kunststof (polyesters, epoxy, polyethyleen). Als je de kleur tweelaags aan laat brengen moet van goede huizen komen om het te beschadigen. De voorbehandeling is ook erg bepalend voor de hechting. Mijn spullen zijn eerst verchromateert en vervolgens gecoat, dit doen niet alle poeder coaters van vanzelfsprekend.
 
Op een matte kleur gebruik je geen blanke lak, op normale RAL kleuren zou je dit wel kunnen toepassen. Persoonlijk zie ik er alleen bij een bureau of pc kast niet zo het nu van in. Een poeder coating is namelijk al een aantal malen sterker dan een normale spuitlak. Het is als het ware een laagje kunststof (polyesters, epoxy, polyethyleen). Als je de kleur tweelaags aan laat brengen moet van goede huizen komen om het te beschadigen. De voorbehandeling is ook erg bepalend voor de hechting. Mijn spullen zijn eerst verchromateert en vervolgens gecoat, dit doen niet alle poeder coaters van vanzelfsprekend.


Ik informeer wel even bij onze poeder coater en vraag ze wel even wat ik het beste kan doen.In ieder geval bedankt voor de tip.Ik wil de binnenkant van de desk idd mat zwart.
 
Het is weer tijd voor een update.

Ik ben met de achterwand begonnen vandaag.De eerste bewerking is het snijden van de achterwand.Voor de mensen die nog nooit een lasersnijmachine in actie hebben gezien heb ik een filmpje gemaakt van de machine terwijl hij mijn achterwand snijd.


Ik heb er dus 2 gesneden en zo zien ze eruit.Waarom zitten in de ene plaat plaatjes er nog in voor de brackets nou dat is simpel ik heb er microjointjes laten zitten van 0.5mm dus de sloten die ik gebruik druk ik eruit.De andere plaat is een proefplaat.

achterw1.jpg


De plaat in gebogen toestand.

achterw2.jpg


Klaar om te passen in de bak.En zo ziet het eruit.Ik heb achter de letters even wit papier geplakt voor het effect.Wat er definitief achter komt weet ik nog niet maar ik denk ook chroom-nikkel.De langwerpige uitsparingen zijn natuurlijk voor alle kabels die ik ga gebruiken.

achterw3.jpg


achterw4.jpg


achterw5.jpg


achterw6.jpg


achterw7.jpg


achterw8.jpg


Dat was het weer voor vandaag.
 
Ik ben zondag dus ook bezig geweest met de desk maar kon niets posten lol.Ik was dus bezig met gaten te boren in mijn ruit 6 om precies te zijn dit moet met beleid en dus rustig boren met 200 rpm .Wat gebeurde er ik was dus met het 5de gaatje bezig en toen moest ik niezen en was ik te laat om alles los te laten en krak daar ging de ruit .:wehe

In plaats van 1 heb ik nu 2 nieuwe ruiten besteld.Je weet maar nooit :D

Scherven brengen geluk zullen we maar zeggen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Quint0sz Quint0sz - Quint - Flat desk PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
Vannos Vannos: Pc and desk gallary Gallery & Build Logs 2
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
P Desk-case advies Cases en Modding 2
M Bringing back the desk in desk mods Cases en Modding 8
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
JaPeMo JP[D]: Ikea Jerker PC Desk.... Gallery & Build Logs 22
B Desk XXL Gallery & Build Logs 7
B Desk icm tube res Waterkoeling 7
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3
Freddy Vector Desk / Bureau behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
Hightower the desk by Hightower Gallery & Build Logs 535
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
Freddy Freddy's Cross Desk :) Gallery & Build Logs 373
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
B Bouli - Patrick Boelhouwer - Bouli's PC / Bouli's Desk Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
CDA441 The Desk Rev 2.0 Gallery & Build Logs 106
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
CDA441 Project: The Desk Gallery & Build Logs 178
R Nieuwe Build: JeMi Desk Gallery & Build Logs 11
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
Fuwa Fuwa Fan Art~ Algemene Discussies 6
Fuwa Fuwa FuwaFuwa's drawing art Algemene Discussies 28

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan