• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?!

Beste mede forumleden,ik ben een 38jarige Hardware enthousiasteling met de ambitie om een Ubersysteem te gaan bouwen met het/of soortgelijke cryo-tec koelsysteem zoals dit word toegepast in de DigitalStorm systemen...Site Map nieuwe Workstation zou er als volgend uit moeten gaan zien;
EVGA X79 Classified moederbord
i7 3770K
AMD Firepro v7900
AMD HD7990(als die er is:)
Mountainmods U2-UFO
Voeding is nog in overweging
SSD zal een PCI-E gaan worden....welke,de allerbeste/snelste!!

Mijn huidige setup is een MSI P55 CD-53,i5-750,Coolermaster V8,HD6950(6970mod bios0,Thermaltake 750w PSU,Antec Nine Hundred v2,Lite-on 524burner,Creative Soundblaster Platinum(de Audio versie).

Ik hoop dat jullie me kunnen gaan helpen met het realiseren van mijn droom PC.

Groetjes Gideon/llcoolveer

Hier de links van Digital Storm...

Cryo-TEC Cooling System - Digital Storm
Digital Storm Cryo-TEC

Ik hoop echt dat er hier wat mensen zijn die me kunnen helpen om dit de juiste richting op te sturen,ik ben iemand die hier de meest weloverwogen beslissingen in wil gaan maken....uiteraard zo vakkundig mogelijk,zonder ook maar enige concessie te doen aan het systeem,het moet een stabiele meerwaarde gaan worden zonder de veiligheid of stabiliteit teniet te gaan doen.
Hier nog een HWinfo Topic over dit gebeuren...Hardware.Info

Please help me out,alvast dank voor jullie te nemen moeite....

Groetjes,Gideon....
 
Wat is overigens de redenen waarom je voor subzero koeling wilt gaan?
Voordeel is inderdaad dat het super goed koelt, maar er hangen ook vele nadelen aan, zoals condens, isolatie, stroomverbruik, onderhoud etc.

Je kan jouw systeem prima gekoeld houden met een high-end waterkoeling setup en dan ook nog goed overclocken.

Is overclocken je hobby en doe je dat regelmatig met verschillende hardware, is TEC wel leuk om te gebruiken.
Voor een PC voor dagelijks gebruik is mijn advies om TEC over te slaan.
 
Ik ga even de specs van DS erbij zoeken....DS levert dit ook en zal het onderhoud ook niet bij elke klant gaan uitvoeren,dus hoe hebben ze dit uitgesloten ?! Ik vond het een interresant gegeven in de setup die ze zo verkopen,so it can be done....OCen is ook een hobby van me maar zoals DS dit levert lijkt het me een mooie uitdaging om dit na te bootsen/maken.....dit zijn de spullen die ze in hun systemen gebruiken....geen killer specificaties lijkt me....ik ga eens een offerte aanvragen kijken of dat we hier wat mee kunnen...Workstation Computers, Workstation PCs, Workstations

Dit is de info link over hoe dit werkt....Digital Storm Cryo-TEC CPU Only System
 
Dit is weer zo een van die zaken waar de geldtroggelaarij er vanaf loopt.

Ten eerste wat hun direct contact betreft, daar is op zich niets aan. Als je je CPU goed gelapt/gepolijst hebt en je bent er zeker van dat je blok ook 100% zuiver is dat heb je strict gezien geen pasta/TIM nodig. In hoeverre dat effectief beter werkt durf ik me niet over uit te spreken, zeker nu er TIM's zijn zoals de EK-TIM Indigo Xtreme - Intel 1155-1156.

Ten tweede zijn al hun temps die ze geven op idle en met een i7-2600k, wat niet echt zo moeilijk is gezien die idle serieus terug klokt en maar weinig verbruikt.

Ten derde is -16°C zonder te isoleren gekkenwerk. Het gebied rond de CPU bevriest bij zo'n temperaturen, daar gaat die socket wat isoleren niets aan helpen :s

Ten derde is het me niet duidelijk of ze met een gewone TEC werken of ze hun vloeistof koelen zoals overal beweerd wordt, (ik zou niet zien waar dat gebeurt), maar als ze hun vloeistof zover koelen dan zou er ook een hele laag ijs over moeten zitten, die zie ik ook niet.

Ten vierde op zoiets dan nog eens 4 jaar garantie geven? goed zot zeker :p

Al bij al een goed mee gelachen dus. Als je dit zelf wilt nadoen kan dat natuurlijk perfect, alleen zal je wel moeten isoleren, en voor een goeie oplossing kiezen, dwz een TEC of een vapochiller/phasechange.
 
Dank je voor je reactie.Ik schat de mensen bij Digital Storm echter zeer hoog in,blijkbaar hebben ze hun zaken dus zeer goed voor elkaar.Anders geef je deze garantie niet/gooi je je uitmuntende naam te grabbel.Laten we daar maar vanuit gaan,ook diverse testrevieus over hun systemen lijken toch ook bij de vakbladen in het oog te zijn gesprongen.Koelen met een Pelitier-module is al vaker gedaan.Deze versie is helemaal af,althans zo kijk ik er tegenaan.Het zou dus goed zijn om eens een evt.offerte van zo'n systeem aan te vragen en eens inhoudelijk te gaan kijken wat het is,en hoe het in elkaar zit.We komen er nog even op terug...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
T TEC berekining Electronica 10
X-Tripiot [CANCELLED] Geheugen tec koeler Verkocht 10
M5rvii [IN-ACTIVE] Extreem cooling : cpu isolatie , tubing voor tec Gevonden 1
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
Calimero De wet van Ohm, voltages etc., o.a. voor TEC cooling Electronica 14
R Semi passief gekoelde tec Overige Koeling 19
Legendary1985 Tec peltier Qmax 300 Watt!! Verkocht 2
gameclansnl Een TEC rond vraagje Overige Koeling 0
Legendary1985 tec voor bech of 24/7 ??? Overige Koeling 26
F Waterkoeling TEC + Evga classified Advies Waterkoeling Setup 12
Quadcore Welke 1000+ watt voeding, voor o.a. TEC koeling? Hardware & Software 31
hung De TEC (Peltier) Koeling Topic Overige Koeling 141
N TEC project airco + waterkoeling Overige Koeling 35
MrGiorgio Coolermaster V10 met TEC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Source Anfi-Tec Soleil01 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
X Swiftech TEC Waterblock MCW6500-775T Gallery & Build Logs 67
Jason EK-Quantum Momentum² ROG Crosshair VIII Extreme D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Jason Thermal Grizzly Kryonaut Extreme - 2G HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
R Waterkoeling Maximus IX Extreme Advies Waterkoeling Setup 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
A Asus Rampage II Extreme Waterkoeling. Waterkoeling 3
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Willius Kingpin Extreme Cooling Dragon F1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C internet snelheid op asus rampage2 extreme Problemen & Oplossingen 12
volcom GELID Solutions GC Extreme Thermal Compound 3.5g HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Tath Bitspower blokken voor de Asus Rampage 5 Extreme Moederbord HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
Freddy Extreme korting op waterblokken voor oudere hardware! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Traxtorm ASUS Rampage III Extreme onderdelen Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] Bitspower BLACK FREEZER Asus Rampage III Extreme Verkocht 0
D [IN-ACTIVE] Asus rampage 3 extreme waterblok (EK-FB RE3 - Nickel) Verkocht 0
D [CLOSED]asus rampage 3 extreme + waterblok +org. koelblok + i7-930 +12gb vengeance Gesloten 2
Vannos [VERKOCHT] Asus Rampage II Extreme + WC blocks ( cpu-nb-sb) Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] ASUS Rampage IV Extreme Verkocht 1
J EK koelblok Asus Rampage extreme III op een Asus Rampage extreme III black edition Advies Waterkoeling Setup 5
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
Aequitis [VERKOCHT] Asus Maximus Extreme IV 3.0 incl Fullcover Waterblock Verkocht 1
k.3nny Mayhems Biocide Extreme 10ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower waterblokken voor de asrock extreme 9 x79? Waterkoeling 0
DutchChilles Intel Extreme CPUs geruchten Nieuws en Sport 14
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan