• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer

Mexie77

New member
een hele goede middag lieve mede bouwers
Ik ga voor het eerst een echte water koeling systeem bouwen voor me computer
Heb een Thermaltake AHT-200 Micro kast gekocht wit en heb een asus mobo met Intel 11900K processor erin die dus goed gekoeld moet worden wil ik hem naar 5,5 GHz over klocken (klein beetje dus)
Heb 2x 16 GB ddr4 van corsair dominantie zodat die water koelblok erop past nadat alles goed werkt (2de project)
En heb dit besteld voor me water koeling systeem

1x ULTITUBE D5 200 PRO LEAKSHIELD reservoir with D5 NEXT pump
1x BarrowCH HDMI LCD Display CPU Waterblock with LRC 2.0 RGB, Intel 115x / LGA1200 - Silver water blok
1 x Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 280mm Radiator V.2 - White Special Edition
Dit omdat er aan de onderkant een design plug zit die ik ga gebruiken om bij te vullen en te legen.word namelijk de laagste kant omdat ik de pomp aan me radiator ga bevestigen wegens ruimte gebrek
2 x EK-Loop Fan FPT 140 D-RGB - Black (600-2200rpm) voor op me radiator
Is het handig om er 4 te plaatsen ?
Een trek and pull systeem of werkt dat minimaal want dan laat het ik bij 2 fans


Corsair Hydro X Series XT Hardline Crystal Clear 12mm Tubing En 10 x doojes van​

EK-HD PETG Insert 10/12mm (10pcs)

Dit zodat ze nooit kunnen gaan lekken bij warmte

Voor de rest heb ik alle koppelingen van Bitspower en de aftap met aftap kraan en eindstuk heb ik van flexibel slang willen maken van 10 mm 1/2
Die gaat met een lus aan de andere zijkant van me pc
Zodat ik niet hoef te rommelen met leeg halen en vullen want die Leakshield ken vacuüm trekken om bij te vullen
Ik zit alleen met het probleem dat ik geen grotere radiator kwijt ken
Hou wel in me geachte dat ze ook een 3x3 fans radiator verkopen voor buiten me computer
Die zou ik er eventueel nog later op kunnen zetten mocht ik die 5,5 Ghz niet kunnen behalen
Wil namelijk dat me computer bij hoge stres niet warmer word dan 60°

Radiator is van volledige koper zodat ik die
mystic Fog koelvloeistof erin kan met een UV lamp In me pc
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Ga proberen om me pomp onder me radiator kwijt te kunnen
Heb wel wat speling
Radiator lengte wat ik kwijt ken is precies 310 mm
Dus vandaar 280 met overlengte
Want een anders kon ik echt een 320 mm radiator erin kwijt
Oh heb een insert voor me kunststof buizen om dat warm te kunnen buigen
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp 😇🫡
 
Een trek and pull systeem of werkt dat minimaal?
Als je de ruimte en budget hebt, kan je 4 fans doen, voordeel is dat je de fans wat zachter kan laten draaien als je niet aan het gamen bent.
En als je wel aan het gamen bent, dan helpen alle beetjes, zeker als je niet meerdere radiatoren kwijt kan in je behuizing.

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Je hebt je goed goed ingelezen zie ik en de onderdelen nauwkeurig uitgekozen.
Rest nu nog het inbouwen, tijdens het bouwen loop je vaak tegen dingen aan, moet het net iets anders en kom je dingen tekort.
Advies is daarom om niet al teveel tijd te besteden aan het zo compleet mogelijk maken van jouw eerste bestelling.
Je kan beter de tijd besteden aan het beginnen en bouwen van het systeem en zo extra benodigdheden in een tweede bestelling te doen, dat scheelt onnodig stress en zo blijf je ook flexibel met aanpassingen van het plan.
 
Een hele goedemorgen Freddy
Super bedankt voor je reactie
En klopt
Ben zelf installateur en loodgieter dus leidingen is wel een beetje mijn ding hoor haha
Alleen zien deze koppelingen er net iets anders uit haha
Wou al heel veel 45 graden bochten extra bestellen want had al via YouTube gezien dat wat je vaak wilt (in je hoofd) niet altijd goed of helemaal niet werkt 😬
Had alleen nog een vraagje
Is deze radiator wel goed
En die ventilatoren ook
Anders moet ik echt extern gaan werken en dat heb ik liever niet maar als het moet moet het natuurlijk
Alvast vriendelijk bedankt
Groetjes jorge
 
zo
Super fijn voor je super snelle reactie
Zodra ik alles binnen heb en bezig ben met installeren zal ik foto’s maken en een nieuwe toppic starten en me zelf ff goed voorstellen
Met me opbouw en foto’s
🫡
Fijne maandag iedereen😬
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
Luculenus [VERKOCHT] SilverStone TJ11 met complete waterkoeling, XSPC, EK, fans/controllers! Verkocht 5
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
D3T0X [waarde bepaling] complete waterkoelset Gesloten 2
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
DieHard [VERKOCHT] Complete pc voor thuisgebruik/ lichte spellen. Verkocht 5
vincent [CLOSED]waarde complete pc Gesloten 7
DieHard Complete mappen ineens weg Problemen & Oplossingen 0
A Complete WC loop Advies Waterkoeling Setup 4
C [User-Review] Complete Set: Swiftech H2O-320 kit in Cartago's Edge Review. HighFlow Product Reviews 2
iSP [IN-ACTIVE] Diverse onderdelen en/of complete Lian Li PC-6X onderdelen Gevonden 0
soppy [VERKOCHT] complete WC set Verkocht 34
Sanders [VERKOCHT] Complete X58 PC Verkocht 4
Sanders [VERKOCHT/CANCELLED] Complete gamers desktop (watergekoeld, SLI) Verkocht 9
F complete noob vraagt om hulp ! Advies Waterkoeling Setup 1
AceBaran Complete cp + watercooling Gesloten 3
P [CANCELLED] complete waterkoelingset + hardware Verkocht 3
AceBaran [CANCELLED] Complete pc met watercooling Verkocht 6
1 [INACTIVE] Complete waterkoelingset plus reservedelen Verkocht 20
D [INACTIVE] Complete WC set. Verkocht 49
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
Busterben Suggestie voor een complete h2o koeling set Advies Waterkoeling Setup 2
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan