• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

complete noob vraagt om hulp !

fritsp1989

New member
Hallo..

Ik ben op zoek naar wat info.
Ik was van plan om watercooling in mijn pc te bouwen.
Mijn pc bestaat uit het volgende.

Kast : Xigmatek Elysium Super Tower
Mobo : Rampage Extreme III
Proc : Intel i7 950
Ram : Crossair Dominator 1600 6 GB
Graka : Ati 6950

Nu blijkt dat ik achteraf onderdelen bij mekaar heb gesteld die behoorlijk wat hitte uit stoten.
Mijn CPU word idle gemiddeld 40 graden zelfs met een Noctua , En dan niet te spreken over mijn IOH temps van het moederbord chipset die stijgen zo naar de 55 graden en waneer ik daar mijn vinger op leg krijg ik ook letterlijk een blaar haha :119:.
Ik ben niet alleen opzoek naar een goede set die heel goed kan koelen waneer ik eens het uiterste uit de kan vraag.
Maar ik zou ook zo lief zo stil mogelijk gaan, ik draai nu helemaal door van al die ventilators langs mijn kast

Oke waar het allemaal om gaat .... Ik wilde mijn CPU koelen en de chipset van mijn moederbord.
Ik heb hier en daar wat gelezen op internet en heb dus maar even wat dingentjes in mijn winkel mandje gedaan.
Ik ben er echter zelf niet zo zeker van of het wel goede onderdelen zijn en of misschien iemand nog tips heeft.
Ik heb namelijk ok geen idee welke fittingen of slangen ik nodig heb dit is mijn eerste WC build

Als pomp en reservoir in 1 had ik de :

XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450

Natuurlijk daarbij de pomp :

Laing D5-MCP655 12V

En als rad :

Black Ice GT Stealth 420

Cpu block :

EK-Supreme LTX - Acetal+Nickel

En een simpel chipset blokje waarmee ik de temps van de IOH in ieder geval een beetle mee omlaag kan krijgen :

MIPS ASUS Rampage III Extreme Fusion-Block POM MCH2079

Past dit wel een beetje bij elkaar en zijn dit ook goede spullen ?
Welke fittingen slangen en koelvloeistof raden jullie mij aan te gebruiken ?

Mvg Frits
 
Laatst bewerkt:
ok ff gechecked...
tis een zeer goede pomp die je gekozen hebt ... heb er zelf 3 hier ... en hij is geweldig :)
reservoir kan ik weinig over zeggen ... zal ook weinig verschil maken denk ik zo ...
de blocks en radiators heb ik geen ervaring mee aangezien ik al jaren zweer bij swiftech block voor CPU en zelf bitspower chipset blokken heb en altijd al blackice GT rads heb gehad...
wat betreft slangen ... tygon is het beste maar kost ook het meest... denk dat het vrij weinig uitmaakt genoeg andere merken die wat goedkoper zijn en ook kwalitatief goed... raad je iig wel aan om anti knikveren te gebruiken in de bochten dan weet je zeker dat er geen knak in je slangen komt... gezien je krachtige pomp zou ik voor 1/2 slangen en fittingen gaan ...
maarja ook dat is mijn voorkeur heeft altijd goed gewerkt....
hoop dat je er wat mee kan
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
D3T0X [waarde bepaling] complete waterkoelset Gesloten 2
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
DieHard [VERKOCHT] Complete pc voor thuisgebruik/ lichte spellen. Verkocht 5
vincent [CLOSED]waarde complete pc Gesloten 7
DieHard Complete mappen ineens weg Problemen & Oplossingen 0
Luculenus [VERKOCHT] SilverStone TJ11 met complete waterkoeling, XSPC, EK, fans/controllers! Verkocht 5
A Complete WC loop Advies Waterkoeling Setup 4
C [User-Review] Complete Set: Swiftech H2O-320 kit in Cartago's Edge Review. HighFlow Product Reviews 2
iSP [IN-ACTIVE] Diverse onderdelen en/of complete Lian Li PC-6X onderdelen Gevonden 0
soppy [VERKOCHT] complete WC set Verkocht 34
Sanders [VERKOCHT] Complete X58 PC Verkocht 4
Sanders [VERKOCHT/CANCELLED] Complete gamers desktop (watergekoeld, SLI) Verkocht 9
AceBaran Complete cp + watercooling Gesloten 3
P [CANCELLED] complete waterkoelingset + hardware Verkocht 3
AceBaran [CANCELLED] Complete pc met watercooling Verkocht 6
1 [INACTIVE] Complete waterkoelingset plus reservedelen Verkocht 20
D [INACTIVE] Complete WC set. Verkocht 49
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
Busterben Suggestie voor een complete h2o koeling set Advies Waterkoeling Setup 2
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
N Noob into modding paar vraagjes Cases en Modding 1
T 7870 crossfire watercooling NOOB Waterkoeling 16
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31
D noob betreffende watercooling:P Advies Waterkoeling Setup 19
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
D Noob wil starten met wc voor 1366 met mogelijkheid tot uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
OhTheAgony Noob Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 23
N PC-noob's project:) Gallery & Build Logs 142
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
M Beginner op gebied van waterkoeling: vraagt advies Advies Waterkoeling Setup 9
vincent Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan