Slader
prof klikker
Ik zou in de eerte instantie geen buildlog bij houden van deze case. Echter continu vroegen vrienden hoe het er mee stond dus bleef ik foto's maken tot ik eigenlijk tot de conclusie kwam dat ik alle foto's had om een buildlog te maken.
!P.S. Alle foto's zijn dus wel met de telefoon dus excuus voor de kwaliteit van sommige!
Dus bij deze dan:
Het Idee
In de jaren 90 had je altijd van die mooie sunbeam kasten:
Tenminste het idee was mooi, maar de uitwerking liet altijd te wensen over...aangezien kabels nergens te verbergen zijn en zeker toen der tijd had je nog de mooie IDE kabels. Als dat het issue niet was dan hadden mensen te Kleuren ccfl's wel gevonden :icon_eek:
De herleving
Voor mij kwam de herleving toen parvum aankwam met hun kasten... Dus kastje besteld, hardware besteld en bouwen maar:
In de eerste instantie op lucht draaiende:
Uiteraard begon het water te kruipen waar het niet gaan kon...dus dan maar de eerste voorbereiding maken. aangezien die strix voor lucht heel goed werkt maar niet zo goed voor water die eerst maar vervangen:
Uiteraard dan ook maar de nodige tools:
de verbouwing
Eerst de harde schijf maar verplaatst naar een wat betere locatie:
En vervolgens maar wat gaan spelen met fittingen:
Aangezien ik nog aan het wachten was op een 2de levering met mn nieuwe resevoir ben ik gaan passen met een oud res wat ik nog had liggen:
vervolgens ook alvast wat eerste tubing:
De eerste tegenslag kwam bij het nieuwe resevoir... Deze bleek toch groter dan gedacht:
hierdoor paste de pomp er niet meer onder het resevoir met de huidige connectie, tijd om te gaan nadenken over een 2de oplossing.
Ondertussen kwam er een 2de tegenslag in de vorm van mn sleeving:
Dus terwijl ik aan het wachten was op een nieuwe bitspower oplevering en nieuwe sleeving levering dan maar een beetje spelen met andere punten.
Eerst de fan's maar een beetje opknappen:
En maar is kijken hoe ik kabels moest maken ( een redelijke eerste poging moet ik zeggen:
En de eerste routering door de kast maar proberen:
Dit was het idee:
en dan maar hopen dat het uiteindelijke resultaat ook netjes zou uitpakken ( eerste poging voor de pci-e )
Alleen om met de pin out van de voeding overeen te blijven komen heb je achterin soms vreemde issues:
Ook de fans maar gesleeved:
En poging 2 met de pomp:
En na wat vloeibare motivatie:
De rest van de sleeving afgemaakt:
En een finale oplossing voor de pomp:
En een eerste idee voor wat schaamteloze promotie:
Vervolgens de grote test...het vullen:
En na een nachtje draaien lek vrij verklaard:
Enige wat nu nog moet gebeuren is een eerste echte startup ( kabels zijn allemaal al getest dus zou goed moeten gaan ) en vervolgens nog de led strips plaatsen.
!P.S. Alle foto's zijn dus wel met de telefoon dus excuus voor de kwaliteit van sommige!
Dus bij deze dan:
Het Idee
In de jaren 90 had je altijd van die mooie sunbeam kasten:
Tenminste het idee was mooi, maar de uitwerking liet altijd te wensen over...aangezien kabels nergens te verbergen zijn en zeker toen der tijd had je nog de mooie IDE kabels. Als dat het issue niet was dan hadden mensen te Kleuren ccfl's wel gevonden :icon_eek:
De herleving
Voor mij kwam de herleving toen parvum aankwam met hun kasten... Dus kastje besteld, hardware besteld en bouwen maar:
In de eerste instantie op lucht draaiende:
Uiteraard begon het water te kruipen waar het niet gaan kon...dus dan maar de eerste voorbereiding maken. aangezien die strix voor lucht heel goed werkt maar niet zo goed voor water die eerst maar vervangen:
Uiteraard dan ook maar de nodige tools:
de verbouwing
Eerst de harde schijf maar verplaatst naar een wat betere locatie:
En vervolgens maar wat gaan spelen met fittingen:
Aangezien ik nog aan het wachten was op een 2de levering met mn nieuwe resevoir ben ik gaan passen met een oud res wat ik nog had liggen:
vervolgens ook alvast wat eerste tubing:
De eerste tegenslag kwam bij het nieuwe resevoir... Deze bleek toch groter dan gedacht:
hierdoor paste de pomp er niet meer onder het resevoir met de huidige connectie, tijd om te gaan nadenken over een 2de oplossing.
Ondertussen kwam er een 2de tegenslag in de vorm van mn sleeving:
Dus terwijl ik aan het wachten was op een nieuwe bitspower oplevering en nieuwe sleeving levering dan maar een beetje spelen met andere punten.
Eerst de fan's maar een beetje opknappen:
En maar is kijken hoe ik kabels moest maken ( een redelijke eerste poging moet ik zeggen:
En de eerste routering door de kast maar proberen:
Dit was het idee:
en dan maar hopen dat het uiteindelijke resultaat ook netjes zou uitpakken ( eerste poging voor de pci-e )
Alleen om met de pin out van de voeding overeen te blijven komen heb je achterin soms vreemde issues:
Ook de fans maar gesleeved:
En poging 2 met de pomp:
En na wat vloeibare motivatie:
De rest van de sleeving afgemaakt:
En een finale oplossing voor de pomp:
En een eerste idee voor wat schaamteloze promotie:
Vervolgens de grote test...het vullen:
En na een nachtje draaien lek vrij verklaard:
Enige wat nu nog moet gebeuren is een eerste echte startup ( kabels zijn allemaal al getest dus zou goed moeten gaan ) en vervolgens nog de led strips plaatsen.