• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

GMR AFS1-A Flow Meter G1/2 AG Clear

coole kikker

Senior Member
Ik wil heel graag een flowmeter tussen m'n loop om ook de flow daadwerkelijk te kunnen zien ! echter ben ik zeer allergies voor irritante geluidjes , ik wil mijn computer STILL hebben :icon_wink:

Dus mijn vraag , wat kan ik verwachten van het geluid dat deze flowmeter produceert met gebruik van een highflow pomp (1200 L/H) in een kast waar de cpu en gpu watergekoeld worden en de Hdd in een silent case komt. Ga ik deze flowmeter boven mijn fans op de Rad's uit horen komen of niet ?

Alvast hartelijk dank & Grtz
coole kikker
 
De Flow meter maakt wel een beetje geluid.
Of het storend is.. tja.. dat is persoonlijk.

Ik hoop dat ward0, Mrgiorgio of cshsia hier meer info kunnen geven, want zij hebben deze ook in hun PC draaien :)
 
Ja dat is inderdaad wel een persoonlijk iets , maar als mijn pc in idle stand aan staat de hele dag omdat ik aan't downloaden ben , wil ik dat ie z'n gemak houd en dus geen gezoem getik of geratel :p
Tijdens gamen bij full load vind ik het minder erg , maar dan nog , liever niet.

Ik hoop dat de door jou genoemde personen hun mening willen delen dan ... want ik twijfel nog steeds.
 
THANX , dat is wat ik wilde weten ;-)

Echter heb ik (staks) wel voornamelijk de ultra stille Noctua fans ...
Maar heb jij ook highflow 1200 L/h ? want hoe hoger de flow , hoe meer geluid van de flowmeter natuurlijk.

Ik heb wel 4 noctua fans op m'n rad's en 2 case fans = 6 fans ...dus 100 % stil is m'n kast dan toch niet ...maar luidruchtig zal ie ook niet worden. ( + voeding met fan = 7 fans)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik highflow heb misschien heeft Freddy wel een antwoord op ik gebruikt nu de Aqua-computer aquastream pomp , omdat deze schijnbaar stille is dan de MCP655.
Mijn voornaamste uitgangspunt voor het implementeren van watercooling is stilte. Ik hoop morgen de nieuw fans te kunnen ophalen en zal het deze weekend inbouwen. Het gaat om 2 x noctua fans.
 
Ik geloof dat die 500 L/h haalt , dus dat is een stuk langzamer.
Echter heeft ie wel een hogere opvoerhoogte en is ie dus krachtiger.
Alhoewel iemand mij wel eens mag uitleggen wat gunstiger is . Meer Liters per uur ...of meer opvoerhoogte ?

Voorlopig ga ik er dan maar vanuit dat ik beter geen flowmeter ertussen moet zetten...
 
geluid valt best mee, maar van mij begon er een flowmeter te lekken... dat was wel irritant... ook moet je teflon gebruiken rond de fittings en dat is storend als dat het enige witte in je kast is. Ik zou geen flowmeters meer gebruiken ;)
 
Ik geloof dat die 500 L/h haalt , dus dat is een stuk langzamer.
Echter heeft ie wel een hogere opvoerhoogte en is ie dus krachtiger.
Alhoewel iemand mij wel eens mag uitleggen wat gunstiger is . Meer Liters per uur ...of meer opvoerhoogte ?

Voorlopig ga ik er dan maar vanuit dat ik beter geen flowmeter ertussen moet zetten...
Er is niet meteen een 'beter'. Als je pompen vergelijkt moet je zeker nooit alleen naar l/u zien echter. Dit geeft een theoretische maximum doorstroming in liter per uur weer bij geen weerstand. Zodra er weerstand optreedt, daalt het aantal liter per uur. Hier komt de opvoer- of lifthoogte om de hoek: hoe hoger die is, hoe krachtiger de pomp en dus hoe minder de doorstroming afremt bij weerstand. Een pomp van 400 l/u kan dus soms een veel betere effectieve doorstroming (l/u dus) hebben dan eentje van 800 l/u, indien ze een veel hogere opvoerhoogte heeft.

De Aquastream XT haalt inderdaad 'slechts' 500 l/u (theoretisch he!!), maar is niet alleen heel stil maar ook heel krachtig. In een normaal systeem houdt ze makkelijk gelijke tred met een D5 (maw, ze hebben uiteindelijk evenveel liter per uur!), maar dan veeeeel stiller. Bekijk anders even deze resultaten ... op 93 Hz (pomp is namelijk regelbaar) is dit kicken!

icon_oo_36033_export_html_cfbfdcd.htm
 
Ik hoor helemaal niks (van die flowmeter :icon_cool:).
Het enige wat ik wel hoor is de pomp.

Zelf vind ik m wel handig, want je merkt anders weinig van de flow.

Zoals je op het plaatje kan zien heb je idd teflon nodig.

j17nue.jpg


Maar als het eenmaal geinstalleerd is, valt het niet echt op.
DSC_0070.jpg

En wellicht heb je die teflontape ook in het zwart, zodat het helemaal niet meet opvalt.
 
Wow nu twijfel ik weer of ik wel de D5 pomp neem ... gelukkig nog geen bestelling geplaats *_*
Denk dat ik de Aquastream XT dan maar neem .... en een flowmeter :p

Mocht ie herrie maken dan open ik wel een klaag topic erover hehe
(grapje)

Bedankt voor jullie info ;-)
Met name de heldere uitleg over pompverschillen *_*
 
quote van baretsu :
"In een normaal systeem houdt ze makkelijk gelijke tred met een D5 "

Ik ga zowel graka (gtx 295) als cpu (i7) koelen met 360 rad en 120 rad. Versta jij daar een Normaal systeem onder ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de XT Ultra en je ziet wel de frequentie maar helaas NIET de flow ... je kan je flowmeter echter wel rechtstreeks op de pomp aansluiten (opgelet, niet alle modellen!) waardoor je in de Aquasuite (dus in de software!) rechtstreeks de flow kan zien. Een aparte display is dus eigenlijk niet meer nodig als flowindicator. Het leuke is ook dat de frequentie zich in functie van de flow kan aanpassen (ook in functie van de temperatuur natuurlijk).

Een GTX295 en i7 met een 360 rad en een 120 rad vind ik perfect normaal (en de pomp ook). Zal dus absoluut geen probleem geven.

Wat de flowmeters betreft: ik vond vooral dit artikel zeer interessant en heb op basis daarvan de Digmesa FHKUC 70 besteld (jawel, kan nu ook via Highflow!)
 
Is dat dan een flowmeter zonder "draaiend wieletje" erin ?
Want dan maakt die dus helemaal geen geluid *_*

Thanx voor de flowmeter-link .... aber mein deutsch is zer slegt :p

En die Digmesa FHKUC 70 sluit je aan op je Aqua XT Ultra en dan zie je de meting op
je aquapomp software ?

(want dan moet ik die flowmeter ook hebben dus !)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S GMR AFS1-T (electronic) Flow Meter G1/2 AG Clear Handleidingen en Installatie Tips 0
A HELP: Geen flow/pulse indicatie met GMR AFS1-T electronic flowmeter Waterkoeling 12
ShockRaver Wanneer is "GMR AFS1-A Flow Meter G1/2 AG Clear" op voorraad? HighFlow Webshop 1
M hoe werkt de flow meter GMR AFS1-T? Waterkoeling 2
Freddy GMR AFS1 Flow Meter, fitting installatie Handleidingen en Installatie Tips 33
Bl4ckj4ck666 flow indicator Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Barrow slf-v1 flow indicator Waterkoeling 7
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB – Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader Bitspower flow meter Waterkoeling 4
GrimmReaperNL Barrow flow indicator Waterkoeling 4
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Freddy Touchaqua XYZ Reservoir / Pump Combo with built in Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Welke flow meter Waterkoeling 19
anub1s18 is er een aangerade minimum flow rate? Waterkoeling 2
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
G Aanpassing flow Waterkoeling 2
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
M Flow rate problem Waterkoeling 10
TinusB Black Ice 420 gts x flow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A bitspower flow sensor Waterkoeling 0
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
A Bitspower flow indicator BP-FI-CLBKBK, dopjes weglaten? Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Flow invloed op koelprestaties Waterkoeling 2
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
A flow te laag? Waterkoeling 5
W CPU oververhitting / lage flow Waterkoeling 13
Tath XSPC Razor SLI Flow Bridge (4 slot) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H flow meter aansluiten op moederbord Waterkoeling 3
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
l3p Koolance Flow Meter Adapter With Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
C flow meter Waterkoeling 4
R flow rate Waterkoeling 5
S flow meter op fancontroller Waterkoeling 6
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan