Ik heb dus sinds 3 weken een Asus 5970.
Standaard heb ik hem niet overgeclocked.
En dat ik vorige week wat vantage benches gedaan heb kon ik moeiteloos op 1000/1200 @ 1.25V draaien
Heb nog niet echt gegamed ivm drukte, alleen wat cs1.6 en wat benches.
Toen ik vanmiddag even Alien Swarm wilde spelen schrok ik me naar van de kleine artifacts.
Toen ben ik dus wat spellen afgegaan, ik had het ook met Halflife 2.
Hier wat screenies
Nu hoorde ik Dark Viper ook al klagen over artifacts en zelfs vastlopers met zijn waterblock er op, air cooled niet.
Kreeg zomaar een ingeving om hem ietsiepietsie meer voltage te geven op stock speeds.
En waarempel, ik heb totaal geen artifacts meer.
Hoe zou dit kunnen, want ik hoor er veel meer klachten over op internet.
Zou het ook kunnen dat een 5970 helemaal niet zo koud moet zijn ?
Want standaard zijn ze zomaar 80 graden, met aircooler.
Mijne is idle 26 en wordt niet warmer dan 32 graden. Dark Viper had meer problemen, en de zijne was zelfs kouder nog, geloof 21 graden.
Ik laat pc nu gewoon opstarten met minimale voltage verhoging en ik vind het wel best.
Any1 any idea's hoe dit kan ?
Standaard heb ik hem niet overgeclocked.
En dat ik vorige week wat vantage benches gedaan heb kon ik moeiteloos op 1000/1200 @ 1.25V draaien
Heb nog niet echt gegamed ivm drukte, alleen wat cs1.6 en wat benches.
Toen ik vanmiddag even Alien Swarm wilde spelen schrok ik me naar van de kleine artifacts.
Toen ben ik dus wat spellen afgegaan, ik had het ook met Halflife 2.
Hier wat screenies
Nu hoorde ik Dark Viper ook al klagen over artifacts en zelfs vastlopers met zijn waterblock er op, air cooled niet.
Kreeg zomaar een ingeving om hem ietsiepietsie meer voltage te geven op stock speeds.
En waarempel, ik heb totaal geen artifacts meer.
Hoe zou dit kunnen, want ik hoor er veel meer klachten over op internet.
Zou het ook kunnen dat een 5970 helemaal niet zo koud moet zijn ?
Want standaard zijn ze zomaar 80 graden, met aircooler.
Mijne is idle 26 en wordt niet warmer dan 32 graden. Dark Viper had meer problemen, en de zijne was zelfs kouder nog, geloof 21 graden.
Ik laat pc nu gewoon opstarten met minimale voltage verhoging en ik vind het wel best.
Any1 any idea's hoe dit kan ?