• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] 2x ATI Radeon 7990

renem

New member
Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen...ik ben Rene uit Tilburg en ben bezig met het bouwen van machines als mining rig voor o.a. litecoins.

Ik ben op zoek naar een waterkoeling oplossing voor het koelen houden van 2 ATI Radeon 7990 kaarten. Deze worden gebruikt in een mining rig waardoor ze beide non-stop ~400 watt verstoken. Ik doe niet aan overclocking dus ze draaien gewoon op de standaard GPU/MEM settings.

Ik heb geen ervaring met waterkoeling dus vraag me af of dit wel koelen is?

• Budget: Geen vast budget, ik zoek goed materiaal dus wil hier niet op besparen.
  • Hardware: 2x ATI Radeon 7990. Eventueel ook de CPU...dit zal een Intel i3 of i5 zijn die 99% idle is.
  • Behuizing: nog niet aangeschaft. Zit te denken aan de coolermaster haf xb maar ik wil eerst bekijken wat ik nodig heb aan waterkoeling voordat ik kies voor een behuizing. Mochten jullie hier een aanrader voor hebben dan hoor ik dit ook graag.
  • Reden waterkoeling: met luchtkoeling is het bijna niet koel te houden en het maakt enorm veel herrie.
  • Plaatsing radiator: dat wat praktisch is...in of buiten de behuizing maakt mij niet uit.
Kort gezegd: Het doel is om 2 ATI Radeon 7990 kaarten koel te houden en eventueel de CPU erbij. Ik heb geen idee wat ik nodig heb aan waterkoeling componenten om dit voor elkaar te krijgen. Is dit systeem ook nog stil te krijgen? Of heb je alsnog zoveel ventilatoren nodig op een radiator om het water te koelen?

Ik hoor graag jullie reactie!

Groeten Rene

WiSK

New member
Hoi Rene

Is een beetje lastig advies te geven want behalve dat het om 2x7990 laat je de rest open. Heb jij deze kaarten al? Als ik jou was zou ik beginnen met zoeken naar waterblokken wat op jouw GPUs passen.

Als ik het goed snap is jouw motivatie dat het systeem stiller is dan met standaard luchtkoeling. Dat is te doen. Hoe meer radiators je koopt, hoe koeler, en hoe stiller je de fans kan instellen. Kies dan een behuizing waar minimaal 4 x 120mm aan radiator in kan.

Bovenaan