Zoooooo
Dan eindelijk een buildlog.
Allereerst natuurlijk: Waarom een Codegen??
Omdat ik die nou eenmaal had. Ik ben altijd al wel fan geweest van midi towers.
Voor mij hoeft het niet perse zo groot. Maar belangrijker met deze mod nog:
Ik ga geen nieuwe kast kopen en die gelijk verbaggeren met mijn noob-skills.
Dus oefenen op deze kast. Mocht ik een grotere willen/nodig hebben, dan heb ik al ervaring opgedaan...
Heb al best wat gedaan vind ik zelf.
Dus ik zal maar op volgorde zetten wat het plan is en wat ik gedaan heb.
Helaas kan ik alleen de verkleinde foto's linken, mijn online opslag vind dat schijnbaar leuk...
Allereerst de Sketchup tekening, waarmee ik wilde bekijken of het sowieso zou gaan passen.
Maar toen zag mijn kast er van binnen nog zo uit, dus ik zou het 1 en ander aan moeten gaan passen.
Allereerst maar een kleine bestelling gedaan bij Freddy, ik wist nog niet zeker of ik ging waterkoelen,
maar heb wel met het oog daarop deze fans uitgezocht.
Nu werd het dus tijd om mijn pc eens los te schroeven en te beginnen.
Ik had me al bedacht om 3 fans in het zijpaneel te zetten als intake, en 2 als outtake bovenin.
(aangezien er nog ruimte gemaakt moest worden voor een 360rad)
Daarvoor moest de kop eraf
En de oude fans eruit
Tijd voor wat afteken en dremelwerk: (1ste keer ooit voor mij)
Daarna werd het tijd om wat kabels weg te gaan werken.
Nog niet direct netjes, maar dat komt later wel
Het tussenresultaat om het maar zo te noemen. De pc moest weer werkend zijn die avond, mijn vriendin had em nodig.
Tjah eerste dremelwerk hé, maar hier komt uiteindelijk toch een window in...
De binnenkant ziet er al iets netter uit zo... tijdelijke oplossing: Gaffa
Airflow
Zo verder op post 2.
(oh hij plakt nu dus gewoon alles onder elkaar...)
Vervolg...
Nu de controller en fans ingebouwd waren, werd het tijd om de kast vast verder de preppen voor waterkoeling.
Dit betekende dat de voeding van linksboven naar rechtsonder verplaatst zou gaan worden. De DVD brander 2 slots omlaag,
en de kabelbende verder op orde brengen.
Mock-up time
En aangezien ik maar 1 interne HDD heb, heb ik onderin voldoende ruimte voor de voeding:
Na wat dremelwerk:
Daar gaat nog wat meer dremelwerk voor nodig zijn, de voeding hangt nu tegen de plaat waar het moederbord op komt.
Maar toen was het eerst tijd voor:
In de tussentijd zat mijn vriendin toch wel wat in de stress, aangezien ze voor haar werk deze week de pc nodig had.
Natuurlijk kun je daar best creatief mee omgaan.
Maargoed, verder maar weer. Lots to be done still.
De voeding ga ik zo plaatsen dat ie uit de kast de lucht hapt en dan vooruit eruit blaast.
Tijd om een gaatje te maken.
Het lijkt nu trouwens alsof ik afgetekend heb met merkstift, das natuurlijk niet zo. Maar ik moest een duidelijke bovenlijn hebben.
Zo nu past de voeding al wat beter:
Nu nog een rondje eruit voor de kabels.
Bijna...
Voilá
Op een voorgaande foto is zeker wel het belabberde dremelwerk te zien bij de 3,5inch bays.
Die gaan er nu lekker helemaal uit:
En dit is dan weer stukken beter dacht ik zo:
En dan het uiteindelijke resultaat met de voeding op zijn nieuwe plekje.
volgende post dan maar weer om het overzichtelijk te laten.
Vervolg...
Nu wordt het eerst tijd om die verschrikkelijke kabelzooi bij de fans in het zijpaneel aan te pakken.
Afknippen dan maar
Na wat soldeerwerk:
De gele kan er dan van 2 van de 3 wel af: let ook op het mooie 3e handje een idee gejat van BlackWhizz
Alle 3 op een rij
En dan maken we daar een mooie contra bij. 3 fans op 1 aansluiting, voilá.
Jammer dat alles weer uit elkaar moet tegen de tijd dat ik geld heb voor een setje sleeves..
Tot die tijd: Gaffa
Nu het hele zooitje weer in elkaar zetten. tis een beetje kaal zo
Alle kabels mooi achterlangs
Past net
Das al een stukje netter dan het was. En dat kan nog mooier met wat sleeve's en zwarte connectors.
Volgende post maar weer
Vervolg...
Een klein probleempje met de voeding zo natuurlijk:
Had een een mooie 90 graden connector voor gehaald, maar helaas die was nog groter...
Nu nog ff op zoek naar een gegoten euro stekker met bocht. Tot die tijd heeft mijn trouwe leatherman het weer op kunnen lossen:
En gelijk maar ff gaten gemaakt in het voorpaneel, zo past de kabel wel, en hier kan ik later ventilatie voor de voeding maken.
Oeps, dremelpuntje vergeten: De euro connector voor de achterkant.
Het eindresultaat.
Voorkant zonder kap:
Achterkant:
De oplettende kijker ziet dat ik het paneel ook geschuurd heb. Dit was eigenlijk niet de bedoeling.
Maar na een klein ongelukje met een gasbrander, en een laklaag die spontaan in vlammen op ging, moest ik wel
Nu is het wachten op de bestelling van Freddy.
Zodra het Rad past, en de mounts en gaten daarvoor gedremeld zijn, zet ik de kast ook gelijk in de lak.
Zwart natuurlijk.
Ik hoop dat ik jullie er een beetje mee vermaakt heb.
Update's gaan volgende week volgen, dan is mijn pakketje binnen, en kan ik beginnen met een mock-up van de waterkoeling.
Later!
Dan eindelijk een buildlog.
Allereerst natuurlijk: Waarom een Codegen??
Omdat ik die nou eenmaal had. Ik ben altijd al wel fan geweest van midi towers.
Voor mij hoeft het niet perse zo groot. Maar belangrijker met deze mod nog:
Ik ga geen nieuwe kast kopen en die gelijk verbaggeren met mijn noob-skills.
Dus oefenen op deze kast. Mocht ik een grotere willen/nodig hebben, dan heb ik al ervaring opgedaan...
Heb al best wat gedaan vind ik zelf.
Dus ik zal maar op volgorde zetten wat het plan is en wat ik gedaan heb.
Helaas kan ik alleen de verkleinde foto's linken, mijn online opslag vind dat schijnbaar leuk...
Allereerst de Sketchup tekening, waarmee ik wilde bekijken of het sowieso zou gaan passen.
Maar toen zag mijn kast er van binnen nog zo uit, dus ik zou het 1 en ander aan moeten gaan passen.
Allereerst maar een kleine bestelling gedaan bij Freddy, ik wist nog niet zeker of ik ging waterkoelen,
maar heb wel met het oog daarop deze fans uitgezocht.
Nu werd het dus tijd om mijn pc eens los te schroeven en te beginnen.
Ik had me al bedacht om 3 fans in het zijpaneel te zetten als intake, en 2 als outtake bovenin.
(aangezien er nog ruimte gemaakt moest worden voor een 360rad)
Daarvoor moest de kop eraf
En de oude fans eruit
Tijd voor wat afteken en dremelwerk: (1ste keer ooit voor mij)
Daarna werd het tijd om wat kabels weg te gaan werken.
Nog niet direct netjes, maar dat komt later wel
Het tussenresultaat om het maar zo te noemen. De pc moest weer werkend zijn die avond, mijn vriendin had em nodig.
Tjah eerste dremelwerk hé, maar hier komt uiteindelijk toch een window in...
De binnenkant ziet er al iets netter uit zo... tijdelijke oplossing: Gaffa
Airflow
Zo verder op post 2.
(oh hij plakt nu dus gewoon alles onder elkaar...)
Vervolg...
Nu de controller en fans ingebouwd waren, werd het tijd om de kast vast verder de preppen voor waterkoeling.
Dit betekende dat de voeding van linksboven naar rechtsonder verplaatst zou gaan worden. De DVD brander 2 slots omlaag,
en de kabelbende verder op orde brengen.
Mock-up time
En aangezien ik maar 1 interne HDD heb, heb ik onderin voldoende ruimte voor de voeding:
Na wat dremelwerk:
Daar gaat nog wat meer dremelwerk voor nodig zijn, de voeding hangt nu tegen de plaat waar het moederbord op komt.
Maar toen was het eerst tijd voor:
In de tussentijd zat mijn vriendin toch wel wat in de stress, aangezien ze voor haar werk deze week de pc nodig had.
Natuurlijk kun je daar best creatief mee omgaan.
Maargoed, verder maar weer. Lots to be done still.
De voeding ga ik zo plaatsen dat ie uit de kast de lucht hapt en dan vooruit eruit blaast.
Tijd om een gaatje te maken.
Het lijkt nu trouwens alsof ik afgetekend heb met merkstift, das natuurlijk niet zo. Maar ik moest een duidelijke bovenlijn hebben.
Zo nu past de voeding al wat beter:
Nu nog een rondje eruit voor de kabels.
Bijna...
Voilá
Op een voorgaande foto is zeker wel het belabberde dremelwerk te zien bij de 3,5inch bays.
Die gaan er nu lekker helemaal uit:
En dit is dan weer stukken beter dacht ik zo:
En dan het uiteindelijke resultaat met de voeding op zijn nieuwe plekje.
volgende post dan maar weer om het overzichtelijk te laten.
Vervolg...
Nu wordt het eerst tijd om die verschrikkelijke kabelzooi bij de fans in het zijpaneel aan te pakken.
Afknippen dan maar
Na wat soldeerwerk:
De gele kan er dan van 2 van de 3 wel af: let ook op het mooie 3e handje een idee gejat van BlackWhizz
Alle 3 op een rij
En dan maken we daar een mooie contra bij. 3 fans op 1 aansluiting, voilá.
Jammer dat alles weer uit elkaar moet tegen de tijd dat ik geld heb voor een setje sleeves..
Tot die tijd: Gaffa
Nu het hele zooitje weer in elkaar zetten. tis een beetje kaal zo
Alle kabels mooi achterlangs
Past net
Das al een stukje netter dan het was. En dat kan nog mooier met wat sleeve's en zwarte connectors.
Volgende post maar weer
Vervolg...
Een klein probleempje met de voeding zo natuurlijk:
Had een een mooie 90 graden connector voor gehaald, maar helaas die was nog groter...
Nu nog ff op zoek naar een gegoten euro stekker met bocht. Tot die tijd heeft mijn trouwe leatherman het weer op kunnen lossen:
En gelijk maar ff gaten gemaakt in het voorpaneel, zo past de kabel wel, en hier kan ik later ventilatie voor de voeding maken.
Oeps, dremelpuntje vergeten: De euro connector voor de achterkant.
Het eindresultaat.
Voorkant zonder kap:
Achterkant:
De oplettende kijker ziet dat ik het paneel ook geschuurd heb. Dit was eigenlijk niet de bedoeling.
Maar na een klein ongelukje met een gasbrander, en een laklaag die spontaan in vlammen op ging, moest ik wel
Nu is het wachten op de bestelling van Freddy.
Zodra het Rad past, en de mounts en gaten daarvoor gedremeld zijn, zet ik de kast ook gelijk in de lak.
Zwart natuurlijk.
Ik hoop dat ik jullie er een beetje mee vermaakt heb.
Update's gaan volgende week volgen, dan is mijn pakketje binnen, en kan ik beginnen met een mock-up van de waterkoeling.
Later!