Hallo allemaal
Zo gister ben ik weer lekker op het balkon aan het klussen geweest.
Nu met de window die aan de zijkant van mijn case komt.
Dat betekend dus netjes aftekenen:
Heb een oude plank gepakt van mijn vriendin's oude bureau.
Die had een gelamineerde zijkant en die is dus mooi recht
Daar dan een rail op geschroefd, en zo kan ik mooi haaks snijden/zagen:
Ik had wat tips en trucs gelezen, en het schijnt dat je plexi goed kunt snijden..
Mijn tip: PAK GEWOON EEN ZAAG
2e poging, nu met mijn decoupeerzaag:
Heb hiervoor nagemeten wat de afstand van de base van de zaag tot het zaagblad was, 36mm, en deze afstand hou ik dan aan tot de rail om mooi recht op maat te kunnen zagen
FF 2 gaten geboord in de houten plaat, om de rail vast te schroeven, dat is makkelijker dan met lijmklemmen.
@$$@$$@$$
Dus...
Gelukkig heb ik eerst de lange zijde af willen zagen, nu kon ik dus de plaat een kwartslag draaien en het opnieuw proberen.
Wat er de eerste keer mis ging met de decoupeerzaag is me een raadsel, alle overige zaagsnede's gingen wel goed.
Een mockup van de uitgezaagde plaat:
Nu werd het tijd om het zijpaneel onder handen te nemen.
Ik had van te voren al uitgewerkt dat de plaat 446mm bij 406mm was.
Aan alle kanten kon ik 30mm overlaten zodat alle lelijke aspecten van het zijpaneel eruit gezaagd zouden worden (roostertjes, plek voor een 80mm fan etc)
Het plexiglas zou dan 15mm oversteken aan alle kanten, zodat ik het mooi met inbusboutjes vast kan zetten.
Na dat netjes te hebben afgetekend kon ik beginnen met zagen, jeej
En zo gaat dat dan passen:
Aangezien ik gister wel gewoon moest werken (wat heet gewoon, ik begin om 17:00 en ben om 00:30 klaar) heb ik verder alleen de gaten geboord voor de inbusboutjes en het geheel even snel los in elkaar gezet zodat jullie en ik een idee krijgen van hoe het eruit komt te zien
"Close up"
dat begint erop te lijken..
Vandaag heb ik verder geen tijd helaas, dus het wordt niet eerder dan mwa.. woensdag dat ik hiermee verder ga.
Gelukkig las ik vlak voordat ik weg ging naar mijn werk nog even mijn mail, en jawel! mijn
Lamptron FC-5 fancontroller is binnen!
Ik heb gelijk maar gebruik gemaakt van het aanbod om direct een nieuwe bestelling mee te laten sturen
Dus ik krijg nu de missende 2 meter Tygon (waarvan ik per abuis maar 1 meter had besteld), een stel 45graden adapters en 1 90 graden adapter, en 3 fanfilters meegeleverd
.
En zo wordt dit grapje weer een beetje duurder
Freddy, wederom bedankt voor de top service!
Blackwhizz: je bent volgende week welkom om te komen kijken/helpen bij in het inbouwen van de loop. Ik pm je nog wel ff
Bis zum negsten mal!