Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc gekocht met de volgende specificaties:
Intel Core i5 3570K
MSi Z77A-GD55
Scythe Mugen 2 rev. B
Corsair Vengeance Low Profile 8GB 1600mhz
Corsair Graphite 600T white
Corsair AX650
Seagate Barracude ST1000M005 1TB HDD
XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition met SKU: FX-795A-TDFC
Nu is er dus een tijdje geleden een nieuwe bios uitgekomen voor reference 7950's, waarbij de kloksnelheid omhoog is gegaan, van 800mhz, naar 925mhz.
Toendertijd niet te veel aandacht aan besteed, maar vandaag dacht ik, laat ik er eens naar kijken.
Volgens coolingconfigurator.com is de TDFC een reference PCB, dus zou de bios daarvoor geschikt moeten zijn.
Nu had ik gelezen dat een "echte" reference kaart een bios switch heeft, zoals hier te zien is:
Image courtesy of Techpowerup.com
Nu is mijn kaart dus ook een reference PCB, maar de bios switch is jammer genoeg niet aanwezig, zoals hier te zien is:
(vage foto, i know....)
Nu is dus mijn vraag, kan ik beter de bios flashen naar de nieuwe bios, zonder bios switch om me te helpen als het flashen mislukt?
Of kan ik het beter zelf gaan overclocken?
Ik weet het, het is veel tekst, maar ik hoop dat het zo duidelijk is.
Tr4il
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc gekocht met de volgende specificaties:
Intel Core i5 3570K
MSi Z77A-GD55
Scythe Mugen 2 rev. B
Corsair Vengeance Low Profile 8GB 1600mhz
Corsair Graphite 600T white
Corsair AX650
Seagate Barracude ST1000M005 1TB HDD
XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition met SKU: FX-795A-TDFC
Nu is er dus een tijdje geleden een nieuwe bios uitgekomen voor reference 7950's, waarbij de kloksnelheid omhoog is gegaan, van 800mhz, naar 925mhz.
Toendertijd niet te veel aandacht aan besteed, maar vandaag dacht ik, laat ik er eens naar kijken.
Volgens coolingconfigurator.com is de TDFC een reference PCB, dus zou de bios daarvoor geschikt moeten zijn.
Nu had ik gelezen dat een "echte" reference kaart een bios switch heeft, zoals hier te zien is:
Image courtesy of Techpowerup.com
Nu is mijn kaart dus ook een reference PCB, maar de bios switch is jammer genoeg niet aanwezig, zoals hier te zien is:
(vage foto, i know....)
Nu is dus mijn vraag, kan ik beter de bios flashen naar de nieuwe bios, zonder bios switch om me te helpen als het flashen mislukt?
Of kan ik het beter zelf gaan overclocken?
Ik weet het, het is veel tekst, maar ik hoop dat het zo duidelijk is.
Tr4il