• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

4870x2 Dead On Arrival

Klote voor je Johnny, echt man.

Zelf heb ik de ATI 4870, die werkt echt super.
zo goed, dat ik van plan ben om een CrossFire board te kopen en het in CrossFire te draaien.

Maarja, die pech heb je altijd.
Dat heb je met elektronica gebouwd in massa productie,
maar gelukkig bestaat er de consumenten wet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok ik heb bericht van Afuture.;;;;;;

De kaart die u hierheen zond ligt nog hier op het schap, en gaat nog RMA naar de leverancier. Naar u hebben wij een nieuwe opgestuurd. Wij hebben verder niets met deze kaart gedaan, behalve de toebehoren omgeruild voor degene die u met de kaart mee zond.



Het is jammer dat ook deze kaart problemen geeft. Ik moet zeggen dat wij de laatste tijd erg veel Club3D 4870X2’s terug krijgen. Terwijl wij in het begin nauwelijks problemen hadden met dit merk/type, komt nu rond de helft van de kaarten terug. Wij zijn dan ook voor nu gestopt met het leveren van dit type videokaart, en als u wenst dan kunt u gewoon uw aankoopbedrag terug krijgen.



Het beste kunt u weer even een RMA op de site aanvragen, en daarbij in de omschrijving zetten dat u uw geld terug wenst. Ook kunt u bij de RMA aanvraag alvast het rekeningnummer opgeven waarop u het bedrag wenst te ontvangen.

Dus ik adviseer bij deze; Ben je van plan om een ATI 4870x2 aan te schaffen, neem dan vooral niet de CLUB3D..

Service is dus wel degelijk goed bij afuture, was gewoon aan het bevooroordelen:)
 
Als ik me niet vergis is CLUB3D meestal het goedkoopst ook, maar ja als je er zo miserie mee hebt... Nu weet ik al zeker voor de toekomst wat ik niet zal kopen :)
Als ik kan koop ik toch steeds ASUS, dat blijft toch kwalitatief echt een gevestigde waarde.
 
Ik herinner me zelf net een leuk verhaaltje van RMA dat ik heb meegemaakt in het verleden. Dat was nog heel lang geleden toen ik een Asus Riva TNT2 had, lekker stoer ;)
Dat ding liep af en toe vast, maar echt maar heel af en toe, heel vervelend, ineens allemaal strepen en het had niks met drivers te maken. In RMA gestuurd, ze controleren die kaart en natuurlijk werkt het perfect tijdens het testen dus sturen ze die gewoon weer, zo ging dat toen nog met RMA in die tijd :)
Dus ik zat weer met die kaart die af en toe gewoon frozen screens gaf.
Ik wou dat ding dus effectief kapot krijgen zonder dat het zichtbaar was, zodat ik zeker een nieuwe kreeg. Heb dan maar het volgende gedaan:

- groot vel alumiumfolie op het tv-scherm geplakt
- ene einde ijzerdraad aan de folie vastgemaakt
- andere einde boven een memory chip gehouden
- tv aangezet :)

Natuurlijk wordt die statische lading van het aluminiumfolie oppervlak geconcentreerd naar de punt van die ijzerdraad die overslaat met een "bliksem" naar de memorychip :)
Kewl om te zien trouwens.
Zo enkele memory chips vanbinnen gefried :D

Resultaat: er was niks aan de zien en terug in de pc gestoken, bij het aanzetten van de pc enkel boot screen en daarna niks meer.

Terug in RMA en nieuwe kaart gekregen :)
 
Ik herinner me zelf net een leuk verhaaltje van RMA dat ik heb meegemaakt in het verleden.
''...''
Dus ik zat weer met die kaart die af en toe gewoon frozen screens gaf.
Ik wou dat ding dus effectief kapot krijgen zonder dat het zichtbaar was, zodat ik zeker een nieuwe kreeg. Heb dan maar het volgende gedaan:

- groot vel alumiumfolie op het tv-scherm geplakt
- ene einde ijzerdraad aan de folie vastgemaakt
- andere einde boven een memory chip gehouden
- tv aangezet :)

Natuurlijk wordt die statische lading van het aluminiumfolie oppervlak geconcentreerd naar de punt van die ijzerdraad die overslaat met een "bliksem" naar de memorychip :)
Kewl om te zien trouwens.
Zo enkele memory chips vanbinnen gefried :D

Resultaat: er was niks aan de zien en terug in de pc gestoken, bij het aanzetten van de pc enkel boot screen en daarna niks meer.

Terug in RMA en nieuwe kaart gekregen :)

A'ight, dat is pas een coole actie!
Ik zou het niet bedacht hebben maar ik vind het wel super leuk/origineel!:044:
Alleen geven die TV's van tegenwoordig veel meer straling af volgens mij:D
 
Haha Nightwawk das ne goeie haha :p

De RMA is nu officieel goed gekeurd.
Morgen ga ik opsturen ontvang hij em zaterdag en ik zaterdag mn 400 en nog wat euro's!
Daarna meteen de asus versie kopen :D

Ik ga ook proberen om de 12uur verzendkosten van mij naar hem terug te claimen ben benieuwd of dat lukt :/
 
Winkels hebben wettelijk 30 dagen de tijd om het geld terug te storten.
Daarbij hebben ze vast veel meer RMA afhandelingen te doen dan alleen de jouwe :D

Geef ze even wat tijd, het komt vast wel in orde.
 
Winkels hebben wettelijk 30 dagen de tijd om het geld terug te storten.
Daarbij hebben ze vast veel meer RMA afhandelingen te doen dan alleen de jouwe :D

Geef ze even wat tijd, het komt vast wel in orde.

Ja, maar je kan, zeker bij zo'n bedrag ze beter even achter de vodden zitten, misschien zit je na de 30 dagen opeens in de problemen qua tijd dat je iets mag indienen of weet ik het wat?
 
-Als je rekent dat hij m maandag heeft gehad.
Dezelfde dag nog aan de financiele administratie doorgeeft dat t overgeboekt moet worden.
-Dinsdag krijgt de financiele administratie t verzoek en zetten de betaling klaar. Die avond gaat het mee met de rest van de betalingen.

Als het dan van bank naar giro moet of omgekeerd, heb jij het pas donderdag op zn vroegst.

Met wat pech of speling omdat iemand het misschien ook druk heeft of een roostervrije dag, pas vrijdag of maandag.
 
Een beetje geduld kan echt geen kwaad, Afuture zit bij mij om de hoek en ik ben er dus al geregeld geweest voor onderdelen, nooit klachten en eigenlijk niets dan lof, goede service en aardige gasten.

Natuurlijk is het vervelend dat je dit overkomt, maar het is nu eenmaal zo. Nog vervelender is het dat het om zo'n groot bedrag gaat, maar je kunt het ook even van de andere kant bekijken... Hoe vervelend denk je dat het is voor hun zelf? Een slechte batch graka's die veel RMA's opleveren doet hun ook maar weinig goeds denk je niet?

Van wat ik hier gelezen heb ben je netjes én eerlijk behandeld.. Hoeveel (web)shops zijn er wel niet die je met een lullig verhaal afschepen... Daarbij is het aankoopbedrag je al toegezegd en ik ben er van overtuigd dat dit wel snor zit. Zoals al gezegd gaat er wat tijd zitten in de afhandeling, zowel bij Afuture intern als ook tussen verschillende banken.
 
Als ik zo negatief over kom, bedoel ik het iig niet zo. Ik was op dat moment ff bang dat het niet zuiver was :).

Over algemeen goed tevreden over Afuture, alleen jammer van de late reply's op mails.
Gast is ook gewoon aardig, achja ik wacht rustig af opt geld :D

Kan ik de verzendkosten van mij 13euro ook terug claimen?
 
lelijke johnny, heb je al wat van gehoord?
geld terug gekregen?

had maandag ook een 4870x2 gekocht (2de hands uiteraard.)
de communicatie verloop vet goed met de verkoper tot dat ik hem betaald. hoort nu niks van hem, die eikel.
ik heb gelukkig zijn adres/ gegevens.
as maandag aan gifte doen als hij zaterdag niet reageerd (wat ik hem had gewaarschuwd, mocht ie hem zaterdag nog niet heb verstuurd doe ik een aangifte.)
tot nu toe niks van die gast gehoord.
maandag overgeboekt van rabobank naar rabobank rekening.= dinsdag al op rekening.
en ook nog een mail gestuurd met een prnt screen van de overboeking.
als je spullen verkoop moet je ook tijd voor nemen vind ik, dus smoesje geen tijd trap ik niet in.
vooral om 5 min je mail te bekijken/ antwoorden.

die gast beweert dat ie hem al had in gepakt, hij hoeft alleen nog mijn betalling te ontvangen (aldus maandag).

die honden lul had mij waarschijnlijk genaaid.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Past EK ATI 4870x2 GPU waterblock op elke 4870x2 ? Waterkoeling 1
alain-s [VERKOCHT] Bitspower VG-A 4870X2 Verkocht 3
M Cooling voor mijn XFX 4870x2 Overige Koeling 9
Joren [IN-ACTIVE] 4870x2 Gevonden 0
wijthoef [VERKOCHT] Ati Radeon 4870x2 + WC blok Verkocht 14
E [INACTIVE] EK-FC 4870X2 CF - Plexiglas Gevonden 1
wijthoef Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
wijthoef Overstappen van WC naar Air, i7+4870x2 Overige Koeling 14
TeQ99 Wc setup advies am2+ en 4870x2 Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling advies Silverstone Raven + 4870X2 Advies Waterkoeling Setup 1
jerome2710 4870x2's waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 13
S Watercooling 4870x2 Waterkoeling 2
V 4870X2 werkt niet naar behoren Hardware & Software 27
X [Waterkoeling setup] rond de €900, i7 920, evga classified volledig, 4870x2. Advies Waterkoeling Setup 11
R msi 4870x2 watergekoeld mem te heet ? Waterkoeling 18
E Vraag 4870X2 en E8400 Waterkoeling 5
Caveman 4870x2 ek wc blok montage ok? Waterkoeling 12
Caveman [Waterkoeling] €800 euro, E8600, 4870x2 Waterkoeling 40
S 4870x2 in cross 1 fan niet in te stellen Hardware & Software 14
D swiftech 4870x2 caldera heatsink leverbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
nootje Zalman LQ1000 voor 4870X2 CF + i7 940 Waterkoeling 12
Johnny Watergekoelde 4870x2 Hardware & Software 14
damunk EK 4870X2 Waterblock Waterkoeling 19
Johnny 4870x2 + voeding Hardware & Software 17
D DD FC 4870x2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Johnny 4870x2 Hardware & Software 20
D Mcw60-r 4870x2 Waterkoeling 26
N Advies waterkoeling 2x 4870X2 CFx Advies Waterkoeling Setup 45
Freddy [2015] Ash vs Evil Dead (serie) Films / Movies 2
K Aerocool Dead Silence 12cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Aerocool DS Dead Silence Fan 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
caesar WANTED dead or alive Cases en Modding 25
Das Experiment [2013] Evil Dead Films / Movies 1
T IandH Dead-Water....? Waterkoeling 1
J Razer: PC gaming is NOT dead! Gaming 28
D Gedestileerd water + iandh dead-water - nog iets anders nodig? Waterkoeling 3
Vissa Dead Island 2011 - Official Trailer Gaming 2
Johnny [Serie-2010] The Walking Dead Films / Movies 3
Freddy IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Left 4 Dead Gaming 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan