• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zalman LQ1000 voor 4870X2 CF + i7 940

Heb voor jouw een nieuw topic aangemaakt.

Je kunt gelijk je setup posten hier bij : Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor - HighFlow Community Forum

eventuele benchmarks superpi hier en 3dmark06 hier posten

En mijn raad hiervoor is :

Zalman 1000 case, mooie afwerking, degelijke case, en een leuke setup.
Alleen wat weinig plaats voor Waterkoeling he?
Welk moederbord heb je trouwens?
Hi Chiller

Het is de nieuwe Zalman LQ1000 met ingebouwde reserator xt en pomp
mijn moederbord is een MSI X58 Platinum hiervoor GigaByte ex58 maar er zijn
er al 2 naar de knoppen door de hitte maar met deze gaat het prima
 
noes niet de reserator :O (dat is namelijk zijn geld niet echt/echt niet waard) ;)
als je jou setup fatsoenlijk wilt koelen heb je vrees ik 2 loops nodig en ik vrees dan 1* 360 en 1* 240 radiator (veel ruimte dus)
je kan het minder "extreem" doen en alles in 1 loop proppen maar dan heb je een zeer grote radiator nodig en zal de performance niet zo zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een erg leuke kast :D

De reviews die ik hier boven heb gepost zijn ook nog erg positief over de kast. Het enigste minpunt is de prijs, maar dat is altijd een persoonlijke kwestie.

Ik zie al genoeg mogelijkheden om een unieke setup te maken :p

Ohh en btw dit is nite de reserator die erin zit ;) dit is weer een nieuwe versie, uiteraard hetzelfde pompje en blokjes maar de radiator is anders. Dopestuff maak er ff 360 en 240 van ;) dat is makkelijker lezen.
 
Laatst bewerkt:
gedaan zwerver ;)

en zoizo al is de reserator vernieuwt een "echte" setup is en blijft 100X beter en nooit van ze lang zal ze leven kan die eene reserator dat groepie koelen (ik vraag me uberhaupt al af of die de cpu alleen beetje normaal koelt)
niet om de reserator te bashen ofzo.. :p maar het is gewoon helemaal niet een "representatief" apperaat voor waterkoeling ;)
 
Zalman LQ1000

Beste mede Forummers bedankt voor jullie advies.
Als dit niet goed gaat dan ga ik experimenteren met een externe kast met daarin groter en zwaarder spul :017::017:
Of de Zalman gaat in de hoek en neem ik de Antec Skeleton met aparte kast
(misschien een lege aangepaste Shuttle barebone) is best wel een leuk gezicht met al die slangen
Heb ik gelukkig weer wat te knutselen.
Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten :icon_eyes:
 
Interessant topic. Ik ben zelf ook van plan om uiterlijk deze zomer een soortgelijk systeem in de zelfde kast te bouwen, dus iedereen die wil mee denken: graag! Ik ben echter wel van plan om de GPU (word waarschijnlijk een MSI R5850 Cyclone met het oog op geluidsproductie en overclockbaarheid) luchtgekoeld te laten ivm eventueel garantie verlies bij het verwijderen van de stock koeler, dus ik maak me iets minder zorgen over de wat zwakkere pomp. Wel vind ik het een beetje vreemd dat het bijgeleverde CPU waterblock uit zowel koper (base) als aluminium (cover) bestaat nadat ik ergens op dit forum las dat dat nou niet echt een gewenste combinatie is met het oog op corrosie.

Quote: Pure copper-base material water block provides excellent heat transfer, and anodized water block cover prevents corrosion.

Mocht je overigens toch besluiten de Zalman in de hoek te zetten dan neem ik hem graag van je over hoor ;)
 
Volgens mij heeft die de kast al verzaagd en er wat anders van gebakken :)

Jah eigenlijk is de kast helemaal niet zo ideaal voor waterkoeling, tenzij je alleen maar Alu gaat gebruiken. Het RAD bestaat namelijk ook uit aluminium.

Zoveel problemen zou het niet geven, aangezien ik ook een poos een voorloper van dat Zalman blokje heb gedraaid en er nooit problemen mee heb gehad. Integenstelling met de Apogee GTX van Swiftech :(
 
Ik zie nu pas dat dit topic al meer dan een jaar oud is :p

Eerlijk gezegd ben in de eerste instantie puur voor het uiterlijk van deze kast gevallen, daarvoor was ik van plan een zo stil mogelijk luchtgekoeld systeem te bouwen in een Silverstone Fortress ft02. Maar ik zie de voordelen van waterkoeling nu wel in. Volgens de reviews en tests die ik gelezen heb blijven de temps van de CPU met het bijgeleverde koelblok behoorlijk laag, zelfs op de laagste en (erg belangrijk) stilste stand. Wel word een aantal keren genoemd dat de pomp de opgegeven capaciteit bij lange na niet haalt, maar zolang de koeling voldoende is en ik het bij 1 koelblok laat lijkt me dat geen kwaad kunnen. Of vergis ik me hierin?

Blijft corrosie ook wanneer er goede toevoegingen en/of zilver icm gedistilleerd water word gebruikt een probleem bij de combi (geanodiseerd) alu/edelmetaal trouwens?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Pomp vervangen in Zalman LQ1000 Waterkoeling 23
M zalman LQ1000 Waterkoeling 11
nootje Zalman LQ1000 ombouwen Waterkoeling 12
Bl4ckj4ck666 Argb hub zalman Cases en Modding 8
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
P Specs for new barbs for a Zalman Reserator 1 v2? Waterkoeling 4
N OVERHAUL Zalman Z-machine GT-1000 Gallery & Build Logs 12
G (TKA-FANS) zalman coolers Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Zalman F1 120GB Sata 600 Verkocht 1
Sw333t Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zilver) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
aadje93 Zalman ZM-RHS69 (Mosfet koeler voor 69XX kaarten van AMD). HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Vissa Zalman CNPS12X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
animal baars [VERKOCHT] Zalman HD160 HTPC behuizing Verkocht 11
V zalman reserator 1 v2 Advies Waterkoeling Setup 10
M [VERKOCHT] Zalman CNPS10X Extreme Verkocht 2
arwin74 [CANCELLED] Zalman Blue led fan ZF1225CSF (4x) Verkocht 2
arwin74 [CANCELLED] zalman zmfc1 plus Verkocht 5
X [IN-ACTIVE] zalman reserator 1 plus Gevonden 0
DGM Zalman GS1000 240 Radiator Waterkoeling 1
thiesggb [VERKOCHT] Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zwart) Verkocht 1
Sw333t Zalman ZM-NBF47 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
lot16 Zalman GS1000 by lotr16 Gallery & Build Logs 8
Wally1987 De Zalman - ZM-HS1000 (hotswap backplate) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Johnny [TKA-FANS] Zalman 120MM Fan ZM-F3BL BLUE 1800RPM <Sample thread!!> Koeling 0
M [CANCELLED] Zalman ZM-M240W Verkocht 1
lemonade CPU cooler Zalman CNPS7500: Koelt niet beter bij hoger RPM?! Overige Koeling 9
R Zalman ZM-SF3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Sw333t Zalman ZM-MFC1 Plus Verkocht 6
Johnny [TKA-FANS] Zalman 120MM Fan ZM-F3BL BLUE 1800RPM <Voorbeeld topic!!> Te Koop 0
Johnny [TKA-FANS] Zalman 120MM Fan ZM-F3BL BLUE 1800RPM <Voorbeeld topic!!> Koeling 1
dopestuff zalman ZM-F1 LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
M Zalman CNPS10X Extreme i.c.m. P5E Deluxe Overige Koeling 6
B Verloop fitting op zalman Waterkoeling 5
P Zalman Thermal Adhesive HighFlow Webshop 4
R Zalman Reserator 1 v2: Pomp vervangen? Waterkoeling 63
vincent zalman reserator XT Waterkoeling 12
Johnny Vraag omtrent zalman zm-MFC1 plus Hardware & Software 8
dopestuff zalman ZM-RHS70 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
vincent Zalman ZM-RC1000 Memory Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Hoge Temperaturen bij wc setup (Zalman Reserator 1) Waterkoeling 18
S Zalman MFC3 Fan Controller + 4 ultra Kaze Overige Koeling 23
S Zalman ZM-MFC3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
M Zalman ZM-RF1 Reserator Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
vincent nieuwe zalman cpu cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M zalman zm-mfc2 3pin op 4 pin aansluiting? Hardware & Software 3
nootje Lian Li/Zalman Project Gallery & Build Logs 5
S Zalman ZM-F3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Zalman Reserator XT geschikt voor i940 en 4850X2? Waterkoeling 35
S Zalman of Noctua? Overige Koeling 28
N Vraagje over belasting Zalman ZM-MFC1 Overige Koeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan