• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Goede en/of Slechte ervaringen met DPD?

Unilythe

Member
Dag Highflow,


2 van de 3 keer dat DPD bij mij iets moest bezorgen is het compleet mis gegaan. Vandaag was het dus weer zo ver.

Om iets voor 10 's ochtends werd er bij mij aangebeld bij de deur beneden (ik woon op de 10de verdieping in een flat). Ik deed de deur beneden open, keek even naar buiten en zag de auto van de bezorger bij de deur beneden staan. Na een aantal minuten staat er nog steeds niemand voor mijn voordeur. Ik kijk naar buiten en de bezorger is weg. Er is geen bericht achtergelaten in mijn brievenbus, welke ook op de 10de verdieping is. Dit is bijna precies hoe het de vorige keer ook was gegaan. De bezorger was dus te beroerd om 10 verdiepingen met de lift omhoog te gaan. Hij heeft niet eens voor mijn voordeur gestaan laat staan een bericht achter gelaten.


Nu geeft DPD's track en trace aan dat in het bericht in mijn brievenbus staat hoe ik mijn pakket alsnog kan krijgen, maar ik heb dus geen bericht. Op DPD's website is er voor mij geen manier om een contactformulier in te vullen - die bestaat alleen voor bedrijven die een pakket hebben verstuurd, niet voor particulieren die een pakket moesten ontvangen. Dit is een belachelijke situatie van DPD. DPD's bezorgers lijken ontzettend lax te zijn, en de klanten moeten daar dan maar voor opdraaien.

Het vervelende hier aan is dat Highflow als ongevraagde extra service mijn bestelling had opgestuurd met DPD zaterdag service zodat ik niet tot maandag hoefde te wachten. Ik zou het namelijk bij Highflow zelf ophalen. Nu moet het maandag op mijn werk worden bezorgd, terwijl mijn werk zo'n 5 minuten van Highflow vandaan is (en, kwam ik achter, zo'n 2 minuten van DPD's depot). Highflow's service was dus ontzettend goed, maar DPD heeft dat dan weer compleet verpest. Erg jammer.


Hebben anderen ook zulke ervaringen met DPD of heb ik gewoon ongeluk gehad?
 
Laatst bewerkt:
Niet specifiek met een DPD bestelling bij Highflow, maar als ik de optie heb verstuur ik alles met GLS. PostNL en DPD hebben het te vaak bij mij verpest. Onbeschofte bezorgers die zelf handtekeningen zetten bij aangetekende pakketen, pakketten voor je voordeur deponeren, ik ben er geen onbekende mee. Maar, zoals bij meeste postbezorging services zijn klachten en complimenten altijd erg regionaal. Het is maar net wie je pakketje bezorgt en niet zozeer met welk bedrijf xD.

Geen idee of het mogelijk is, maar een klacht vanuit Highflow richting DPD voor de bezorger in uw gebied lijkt me een goede.
 
Met DPD hebben wij als verzender goede ervaringen, we sturen veel met DPD en er komen relatief weinig klachten van binnen.
GLS idem dito.
Met PostNL hebben we de meeste klachten gehad afgelopen jaar (vertragingen en T&T die niet actueel is).

Het ligt er maar net aan welke bezorger de wijk bediend, de ene bezorger (of ie nou voor DPD, GLS of PostNL werkt) doet beter zijn werk dan de ander.
Klachten altijd naar ons doormailen, wij zetten de klacht door bij de bezorgdienst en zij kunnen weer de bezorger erop aanspreken.
 
Dan zal het wel liggen aan de specifieke bezorger die bij mij levert. Ik zal als het nog een keer gebeurd mailen. Laten we hopen dat het er niet op aan komt :)

Bij mijn broer leveren ze alleen aan de drempel, zowel met Bpost, PostNL, DPD, UPS en DHL.
Geen enkele bezorger gaat naar boven. Maar ik denk ook dat het normaal is, want als je nu eens nadenkt hoe lang het zou duren als de DPD bezorger 10 pakketten moet leveren aan verschillende appartementen op hetzelfde blok, dan is het er ook teveel aan.
Just my 2 cents :)
 
Bij mijn broer leveren ze alleen aan de drempel, zowel met Bpost, PostNL, DPD, UPS en DHL.
Geen enkele bezorger gaat naar boven. Maar ik denk ook dat het normaal is, want als je nu eens nadenkt hoe lang het zou duren als de DPD bezorger 10 pakketten moet leveren aan verschillende appartementen op hetzelfde blok, dan is het er ook teveel aan.
Just my 2 cents :)

Als het alleen was dat ik naar beneden moest komen had ik het niet zo erg gevonden. Dat was maar 10% van mijn verhaal

Maar dan als ik opneem niets zeggen (ik zei "goedemorgen" en kreeg geen reactie, dus ook niet "kom even beneden"), en ook niet een bericht achter laten. Dat vind ik een beetje raar.
 
Als het alleen was dat ik naar beneden moest komen had ik het niet zo erg gevonden. Dat was maar 10% van mijn verhaal

Maar dan als ik opneem niets zeggen (ik zei "goedemorgen" en kreeg geen reactie, dus ook niet "kom even beneden"), en ook niet een bericht achter laten. Dat vind ik een beetje raar.

Ja dat is wel vreemd zo. Hier thuis gaan ze soms langskomen, en als er geen auto voor de deur staat rijd de bezorger gewoon door.
Mag het dan afhalen bij het postkantoor, en dat vind ik ook niet kunnen.
Ik snap je frustratie.
 
Ik ben juist erg te spreken over DPD hier in Zoetermeer :p ze zijn er altijd vroeg bij, in tegenstelling tot postnl die vaak pas tegen het einde van de middag komen.

Het enige nadeel is dat de track informatie van DPD niet heel accuraat en/of uitgebreid is.

Volgens mij heeft postnl zelfs een ingebouwde GPS in de auto die met een vertraging van ongeveer tien minuten de locatie van de bezorger weergeeft. Zodat je ongeveer weet wanneer hij langskomt.
Tenzij ik nu twee bezorgdiensten door elkaar haal.
 
Vraag mij af waarom dpd mijn packetje van België naar oetel stuurt dat normaal zaterdag afgeleverd moest worden hier in Antwerpen??? ( als ik de track and trace mag geloven) en om op het bericht hiervoor te beantwoorden het is bij dpd dat je je packetje op de voet kan volgen ?
 
Momenteel heeft DPD last van vertragingen door Corona en alle drukte erom heen.
(in Oetel is waarschijnlijk een distributie depot van DPD, dan gaat het eerst daar heen om vervolgens weer naar de locale depots te gaan voor uitlevering)
Laatste info van DPD kan je hier zien: https://www.dpd.com/nl/nl/pakketalert/

Overigens hebben nu alle pakketdiensten te maken met vertragingen :(
 
Momenteel heeft DPD last van vertragingen door Corona en alle drukte erom heen.
(in Oetel is waarschijnlijk een distributie depot van DPD, dan gaat het eerst daar heen om vervolgens weer naar de locale depots te gaan voor uitlevering)
Laatste info van DPD kan je hier zien: https://www.dpd.com/nl/nl/pakketalert/

Overigens hebben nu alle pakketdiensten te maken met vertragingen :(
nog steeds niets ontvangen . packet via postNL wat dezelfde avond besteld was al wel met maar 1 dag vertraging. en packetje vanuit china is al mooi onderweg met vliegtuig.
contact naar DPD hopeloos en recenties op google , ... niet al te denderend :p
 
Is geen bestelling van HighFlow toch?
Als het langer dan 3 werkdagen duurt, kan je het beste even contact opnemen met de winkel waar je de bestelling hebt geplaatst, zij kunnen DPD vragen om het te onderzoeken.
 
Is geen bestelling van HighFlow toch?
Als het langer dan 3 werkdagen duurt, kan je het beste even contact opnemen met de winkel waar je de bestelling hebt geplaatst, zij kunnen DPD vragen om het te onderzoeken.
nee hoor ben al blij dat jullie meerdere verzend opties aanbieden (y) (y)(y)
bij deze wil ik wel iedereen waarschuwen die het overweegt om voor dpd te kiezen als leverancier ;)
 
meestal kies ik indien mogelijk voor postNL met DPD eigenlijk nog geen issue's gehad, wel met GLS (dacht eerst dat het met DPD was >.<).

1e bestelling ooit van highflow met GLS laten bezorgen (cpu block voor mijn coolermaster waterkoelsetje te upgraden, bestelling was onder weg dus ik wachten... en wachten... en wachten kijk op de website bestelling bezorgd....ehr...i think not.

bleek dus ergens op het industrie terrein te zijn bezorgd, wel gewoon naar hun klanten service kunnen bellen en uitleggen wat fout was gegaan, volgende dag heb ik het dan alsnog gekregen. maar heb vroeger met postNL...of was het toen nog tnt.... en fedex ook wel issue's gehad, wachten op een bestelling de bezorg bus voor zien stoppen oprit op kijken (geen auto) en door rijden T.T

realiteit is gewoon dat die per bestelling vaak heel weinig tijd krijgen, en als ze iets zien wat ze gaat ophouden ze het liever vermeiden dan als een gek door het verkeer te moeten voor optijd bij de volgende te zijn (wat ze vaak alsnog doen, kwa rijstyl zou ik zeggen dat DHL de minste tijd krijgt, heb DHL busjes al tijd besparende maar gevaarlijke fratsen zien uithalen in het verkeer:p) al lijkt het dat ze meestal op vandaag wel genoeg bezorgers hebben, buiten in periodes dat je weet dat ze het druk hebben geen echte problemen gehad, wel 2-3x dat ze met 1 been al terug in de auto/bus zaten 10 seconden nadat de bel ging :p
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G Goede ervaring Highflow slechte ervaring bezorgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 12
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Geen verzendingen a.s. vrijdag en maandag i.v.m. Goede Vrijdag en Pasen en... TP17 :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
S Goede community en uitgebreide keuze! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy Welke goede all-in-one LASER printer voor thuis? Hardware & Software 6
Grav3D1gger Goede service HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Goede router ? Hardware & Software 24
paco Heb ik een goede 4670k of een zeer goede??????????? Overclocking 8
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
Freddy Goede vrijdag en Pasen, geen verzendingen. Ontmoet ons tijdens TP12 HighFlow Computer Cooling Shop 0
canonchiel [IN-ACTIVE] gezocht Full hd Monitor in goede staat Gevonden 0
G Goede setup Advies Waterkoeling Setup 8
stigma Is het een goede pomp/pres combo? Waterkoeling 2
Adam Vandervorst is dit een goede loop ? Waterkoeling 5
S Slipstream; Goede avond allemaal, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
L Goede communicatie HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Cygnitr0n Altijd goede service! HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
T op zoek naar een goede WC setup Advies Waterkoeling Setup 27
P Is dit een goede pomp of me huidige houden? Advies Waterkoeling Setup 4
P Goede UV verlichting Cases en Modding 19
D Geluidsboxen. 5.1 Z-5500 goede keus? Hardware & Software 55
D-foX wel of geen goede koelvloeistof? Waterkoeling 7
J [IN-ACTIVE] Laptops voor het goede doel Gevonden 14
Robin Goede ouden tijd Build Logs Gallery & Build Logs 6
Freddy Keuze hulp: Goede HD Video Camera! Fotografie, Film en Video 30
D is dit een goede flowmeter ?? Waterkoeling 17
aadje93 Stille (goede) koeler voor asus EAH 5870 V2 (zie pics van PCB) Overige Koeling 26
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
Dustyrick Goede horror/Thriller Films / Movies 8
C goede cpu koeler Overige Koeling 9
Thierry Goede muismat Hardware & Software 20
R Goede zware games Gaming 17
Dustyrick goede,sterke,stille pomp?? Waterkoeling 28
Johnny Goede hulp voor leken HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
88Gamer88 Extreem goede service bij HF :D. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
K0G3L Goede (Wireless)Router Hardware & Software 65
M hele goede ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
A Gezocht: goede reparateur omgeving R'dam Waterkoeling 6
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
A Goede Batch i7? Hardware & Software 9
Don_Holio Reservoir, hoe modden voor goede werking? Waterkoeling 3
J [Goede prijs/performance] Q6600, 680i, 2x8800GTX Advies Waterkoeling Setup 4
U Goede prijs/prestatie waterkoeling setup advies gevraagd. Advies Waterkoeling Setup 13
Mobomonster Uitsluitend goede ervaring! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
I goede setup ? en wat mis ik Advies Waterkoeling Setup 12
L Goede budget CPU cooler Overige Koeling 3
A XFX FX-797G-TDFC 7970 slechte reviews. AMD / ATI 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan