• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

High-end muis (tips) gezocht

Kiwi

Kiwi Member
Na 3 jaar trotse eigenaar te zijn geweest van een Logitech MX510 (versleten) en MX518 (overleden +), ben ik vorig jaar overgestapt naar een Cooler Master (CM) Storm Inferno. Deze laatstgenoemde bevalt nog niet in deze mate dat hij mag blijven. Vooral de reactietijd en de gevolgen van het incidenteel optillen van de muis bevallen mij niet. Met andere woorden: ik ben weer aan het kijken voor een nieuwe muis.

Wat zoek ik in een muis:
*Palm grip
*Minimaal 2 duim-knoppen aan linkerkant
*Absoluut geen grippy/sandpaper oppervlak!
*Strak/tijdloos ontwerp
*Niet snel smerig worden
*Sterke sensor (ik werk nu met 4000 DPI)
*Moet goed werken op een Steelseries S&S hard kunststof muismat
*Budget: max 60-70euro

Wat valt naar mijn mening hier binnen:
*Logitech G9X
*Steelseries Sensei

Helaas kun je niet zomaar testen met deze muizen. Met een beetje geluk kun je de vorm van de muizen proberen als ze ingepakt zitten in de doos.
De CM Storm Inferno heb ik ook maar op de gok gekozen via een website...en dit keer wil ik wel een goede keuze maken want ik zit VEEL achter de pc.


Heeft er iemand tips qua muizen? Ik kan 101 reviews vinden van de Xai vs Sensei..maar nergens een G9X vs Sensei. Ook tips met betrekking tot een ander merk zijn welkom!

OUD
Logitech MX518
424c28a7f3ac01dbc1b054088a3604fc.png


CM Storm Inferno
Cooler_Master_St_4d3dd9b6cdc4f.png


NIEUW?
G9X
17697.png


Steelseries Sensei
steelseries-sensei_back-image.png
 
mijn persoonlijke keuze gewoon weer een MX-518 :D
Heb ik ook al over nagedacht. Heeft alleen 2 nadelen:
*Slecht verkrijgbaar. Nieuw wel sporadisch te vinden, maar dan voor 45euro of meer. En dat heb ik er destijds incl de Steelseries muismat niet eens voor betaald. Tweede hands zijn ze er ook..maar meestal al tot de chip toe versleten...

*Heb het model eigenlijk wel gezien. Na 5 jaar Ford Focus rijden kun je wel super blij zijn met de degelijkheid, maar je wilt toch ook wel eens iets anders? En de directe opvolgers van de MX518 waren die modellen met schuurpapier aan de bovenkant. De ontwerper daarvan mogen ze van mij part ontslaan.
 
De nieuwe Mx-518 is de Logitech G400 ;)

Kopenn!!! er is niks beters dan de grip van dat design!

Ik heb die serie al bekeken..maar dan heb je de G300, G400, G500, G700..pffff
En dan heb ik het idee dat de G400 de low-budget versie is. Ik ga ze toch eens opzoeken.

Aha...
G300 = low budget, maar mooi ontwerp
G400 = duidelijk design van MX serie..maar wat enorm saai!
G500 = schuurpapier-grip?
G700 = draadloos, en dat heeft voor mij geen meerwaarde
 
De mx518 is ook lowbudget muis van logitech.

Maar volgens mij had logitech nooit gedacht dat het natuurlijk de ultieme game muis zou zijn,

Ik heb de Mx510-8 mx 1000 en de G5/7 gehad, allemaal van dezelfde serie, maar de controller in de MX510/518 was gewoon geweldig :)
 
Ik ben in het bezit van een G500, persoonlijk een erg fijne muis!
Bovenkant is glad, en de beide zijkanten zijn wat ruwer.

Ik wil zelf nooit meer een andere muis hebben :)
 
Die ruwe zijkant is niets voor mij. Heb misschien wat veel eisen voor een muis..maar hij mag absoluut geen ruwe grip hebben, mag niet snel smerig worden (vingerafdrukken op een muis..) en met de mat/rubber look van sommige Razer's mogen die ook mooi in de winkel blijven.
 
ik ben zelf in het bezit van een splinternieuwe g500 muis ,na het jaren een mx518 te hebben gebruikt
vertelde men mij dat dit de ultieme opvolger is van de 518 ,ik kan je zeggen de g500 ligt na twee dagen in de lade en staat op MP
vieze ruwe zijkant net of je schuurpapier aan je handen hebt ,en in battlefield is het al echt niks ,dus
ik ga fijn weer zoeken naar een nieuwe 518 :surprised:
 
Enige wat ik eigenlijk mis op de MX518 is een 3de/4de mousebutton bij de duim.
Gebruik nu in FPS
Scroll knop indrukken = Grenade
Scrollen = weapon change
Eerste duimknop = knife
Achterste = aan/uitzetten tactical light/laser sight.

Mis nog een knop zodat ik niet op V hoef te drukken om rate-of-fire aan te passen voor de wapens in BF3.
 
@corecrusher: juist ja, zou bij mij ook het geval zijn, maar dan binnen 10minuten.

@kadett: oh ik zou geen assigned key's hebben op de muis..ik game sowieso weinig met de pc.
Het is meer het Photoshoppen, 3D programma's enz. en gewoon veel browsen.
 
Die Mionix ook eens bekeken, klinkt ook als een erg nette muis!
Vooral wat ik reviews lees, dat hij nogal groot is (voordeel) en perfect voor palm-grip (voordeel).
Ook lijkt mij het kleine 'vleugeltje' aan de rechterkant voor je pink ideaal.

Nadeel is er ook in de vorm van een wel hele pittige prijs. Voor dat geld kun je ook gemakkelijk de veel mooiere Sensei kopen.

Added after 29 minutes:

Wij staan op het punt om te verhuizen (over 3 dagen) dus ik had het idee: als ik nu niet iets kies/bestel..dan gaat er minimaal een maand overheen.

Vandaar toch besteld: de muis die niemand aanraadde (omdat niemand hem heeft?)

[EDIT] Nou heeft dat ook een voordeel! Als hij op tijd binnen is (24uur's zending gekozen) kan er zelfs nog een High-Flow-Review vanaf :p
1315943603788_f.jpg


sensei_rev4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na zo'n 25 muizen gebruikt te hebben ben ik, ook na de Sensei en Mionix, voor de 8ste keer weer terug gestapt op de G400 :sarc:
Blijft gewoon een topmuis

De Sensei wilde bij mij niets registreren, zelfs niet op 2-3 Steelseries muismatten.
De Mionix, ik ben gewend mijn muis af en toe op te pakken ...daar krijg je bij deze muis kramp van in je vingers na een uurtje of 3 :p


 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
JeanPaul [VERKOCHT] High End EK waterset Verkocht 8
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
ChillPascal [IN-ACTIVE] High end GPU incl Waterblok Gevonden 0
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B high end fan controller suggesties Electronica 8
B suggesties voor high end fancontroller Electronica 0
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
Stephan---pro Build4Power ultimate high-end PC Algemene Discussies 7
Gold Leader Avenger M99, mijn retro high end Game systeem van 1999, gerenoveerd! Gallery & Build Logs 7
Quadcore [VERKOCHT] Diverse High-end Cooling stuff Verkocht 38
G New high end WC set. Waterkoeling 10
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
Freddy Li-Heat High Quality PCI-E Riser Cables - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
NAVYVIPER [VERKOCHT] 2x corsair sp120 high performance Verkocht 4
P [VERKOCHT] Corsair SP120 Quiet Edition High Static Pressure Fan Verkocht 10
G Video Game High School Algemene Discussies 16
T Koolance radiatoren vraag over high airflow Waterkoeling 0
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Trieb's HIGH speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O GTX 500/400 Series High-Flow Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
arwin74 [VERKOCHT] Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (High Flow) Verkocht 13
C [Waterkoeling] €300 voor dhz project met 2 high power leds Advies Waterkoeling Setup 1
Z Videokaart advies (Crysis 2 op high kunnen spelen) Hardware & Software 19
M Welke processor kan elk spel op ultra high spelen. Hardware & Software 11
G High temps on WC setup i7 930 D0 Waterkoeling 9
Dustyrick 13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4 (8 stuks) Verkocht 3
Alex High speed Gentle Typhoons HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
vincent New EK-Supreme HF (High Flow) CPU Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 56
S Fittingen: Short of High Flow Advies Waterkoeling Setup 2
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
Sw333t End of the Year Discussie topic Algemene Discussies 5
Sw333t End of the Year Contest Algemene Discussies 6
XenoMorpH [2013] The End Films / Movies 0
DieHard [2012] End Of Watch Films / Movies 5
k.3nny End of the story build. Gallery & Build Logs 122
Flythe Swiftech fillport + bitpower end cap HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
L Gamepad als muis. Problemen & Oplossingen 0
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
k.3nny [GEVONDEN] SPOEDJE GEZOCHT MUIS, MAX 40 euro! Gevonden 6
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
l3p [VERKOCHT] ASUS Laser Gaming Muis GX900 Zwart Verkocht 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan