+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 50

Onderwerp: Level 10 GT (Blue/Black/White Theme)

Bovenbaas. ChillPascal is a jewel in the roughChillPascal is a jewel in the roughChillPascal is a jewel in the rough ChillPascal's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9

Cool Level 10 GT (Blue/Black/White Theme)

Heren,

Mijn naam is Pascal. Ik ben, al zeg ik het zelf, een computer hobbyist in hart en nieren.

Spec's huidige systeem:

MOBO: MSI P67A-GD5 (B3)
    CPU: Intel i7 2600K
    MEM: Corsair Dominator 16GB
    VGA: Crossfire XFX HD6850 Black Edition
    HDD1: OCZ Vertex 3 120GB
    HDD2: (3x)Samsung Spinpoint F3 1TB
    OPT1: Goedkoopste DVD-writer die ik kon vinden, Sony dacht ik!
    PSU: Cooler Master Silent Pro Gold 800W
    CASE: Thermaltake Level 10 GT Snow Edition
    MON: Een of andere 21" Full HD (Met Cam+ mogelijkheid voor digitale tv)
    KB: Logitech G510
    MOUSE: Corsair M60
    MOUSEPAD: Steelseries, nog wat...
    Koeling: Op 't moment luchtkoeling. 2x200mm Intake, 1x200mm Outtake voor Airflow.
    CPU: 120mm Outtake (Intel RTS LC2011)

Filmpje huidige set-up(Een filmpje zegt meer dan 1.000 woorden ;p)

Nu vond ik het persoonlijk tijd om een eigenlijk waterkoeling set-up te creŽren.

Toen ik dit een maal besloten had, ben ik een beetje rond gaan kijken in de Vraag/Aanbod afdeling van Tweakers.net.
    Hier vond ik enkele interessante dingen zoals zowel een 120mm radiator als een 240mm radiator. Ook heb ik daar een EK-Ram Dominator blok op de kop kunnen tikken.

Verder moet ik vertellen dat ik mijn PC op een plank boven mijn scherm heb staan, met het frontpanel naar rechts. Dit betekent dat ik na de 'mooie' zijde van mijn PC kijk! Helaas heeft de Thermaltake level 10 GT enkel een raampje bovenin. Maar aangezien ik van beneden kijk, zie ik enkel de top fan's, niet echt mooi.

Dus heb ik besloten om Richard (aka kier een welbekende case-modder) een berichtje te sturen. Hierin heb ik aangegeven wat het probleem was en wat ik graag wou. Ik zou graag de 200m side-fan willen ruilen voor een Window. Na wat mailverkeer hebben we al snel een afspraak gemaakt en heb het paneel opgestuurd. Volgens zijn eigen zeggen verwacht hij 'm midden deze week terug te sturen.

*Update's met plaatjes komen!*
    Laatst gewijzigd door ChillPascal; 04-10-12 om 22:46.

Bovenbaas. ChillPascal is a jewel in the roughChillPascal is a jewel in the roughChillPascal is a jewel in the rough ChillPascal's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Verder is dit mijn idee qua loop:

Watercooled 2.jpg

Res->Pomp 0,x
    Pomp->graka x,0
    Graka->CPU 0,0
    cpu->120rad 0,90
    120rad->Ram 90,0
    ram->240rad 0,0
    240rad-Res 0,0

De getallen er achter staan voor de fittingen.
    x = geen fitting
    0 = gewone schroeffitting
    90 = 90 graden fitting

De reden dat ik voor de 120mm radiator een 90 graden fitting gebruik is dat deze buiten de kast hangt. Net onder de voor geboorde waterkoeling gaten. Met een 90 graden fitting komt de intake/outtake van de radiator precies voor de gaten! (Nja precies is ook wel wat anders, haha)

IMG_2728.jpg

Als het goed is, is dit de plaats waar die komt!

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Veel plezier met je build, mooie case ook wel met dat witte erbij

Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Zo, heb de top 200m exhaust fan er al uit gehaald.
    Net zoals 1 van de HD6850's die plaats gaan maken voor een HD6990!!!!
    Deze kaart is namelijk onderweg, samen met z'n EK waterblok en backplate, en komen waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen.

DSCF1487 (Large).jpg

Phobya G-Changer 120.
    DSCF1482 (Large).jpg

Aqua Computer Airplex Evo 240.
    DSCF1490 (Large).jpg

EK Dominator RAM Blok
    DSCF1479 (Large).jpg

Scythe Kazemaster Fancontroller
    DSCF1485 (Large).jpg

3x Corsair SP120 Fan's Quiet Edition
    DSCF1486 (Large).jpg

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thierry Bekijk Berichten
    Veel plezier met je build, mooie case ook wel met dat witte erbij
    Dankje, vind het inderdaad de mooiste case die er is! (Misschien op de 800D na, maar die is mij net te groot ;P)

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81

90graden fittingen gaan tehoog uitkomen
    Long time lurker

Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k.3nny Bekijk Berichten
    90graden fittingen gaan tehoog uitkomen
    Ye, I know, maar denk je dat de buis er nog 'normaal' door heen kan, of denk je echt dat 't niet gaat lukken.

Zo niet, draai ik 'm om en zet ik de fittingen op de voorste uitgangen en richt ik ze naar boven. (degene waar nu een witte dop op zit)

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    dan kom je weer totaal verkeerd uit

Gewoon custom gaatjes fixxen
    Long time lurker

Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    dan kom je weer totaal verkeerd uit

Gewoon custom gaatjes fixxen
    Nee hoor, kijk dit is wat ik bedoel:
    De rechthoek in de kast = Fan
    De rechthoek buiten de kast = Radiator

De twee kleine rechthoekjes op de radiator moeten de aansluitingen voorstellen.
    Het grijze is een 90 graden fitting, het blauwe moet het 90 graden verbindingsstuk voorstellen (wat ik zoek)
    En het gele is vanzelfsprekend de buis!

radiator.jpg
    Klopt zo toch?

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Long time lurker

Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Kijk dat lijkt er meer op, thanks mate!
    Neem aan dat ik alleen het blokje krijg he ;P

Owja hoe heb je deze gevonden? Ik heb alle lijsten van 3/8 verbinders doorgespit, maar alleen die 90 graden plastic dingen gevonden...

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    elbow pieces (ja mijn hf staat op engels)
    Long time lurker

Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    elbow pieces (ja mijn hf staat op engels)
    Oh lol. Ik ging telkens naar verbindingsstukken, en daar stonden wel een paar goede bij, maar niet echt degene die ik zocht.
    Dus ik moet kijken bij fittingen en dan L-stukken. Vind wel gek, want hierbij denk ik meer aan een 90 graden fitting van een block naar een buis, en niet buis naar buis...

Maar whatever, got it Thanks!

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.731
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Ik denk dat de prijzen eerder de das om gaan doen
    Long time lurker

Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Ik denk dat de prijzen eerder de das om gaan doen
    Yes yes, maar ik ben eruit. En spoedig zullen jullie het ook te zien krijgen.

__________________________________________________ ___________________________________

Maar even verder met m'n build.

Zo gaat geen dag voorbij zonder dat de pakketbezorger voor de deur staat, zo ook vandaag.

Dit keer bracht hij maar liefst 3 pakketten mee!

De eerst was niet veel bijzonders voor jullie, mijn door bol.com gerepareerde HDD (Eigenlijk nieuwe, maarja)

Het tweede pakketje was mijn pomp, deze heb ik overgenomen van een Belgische Tweaker. Hij had 'm pas vrijdag op de post gedaan, en was vandaag, dinsdag, al binnen. Niks te klagen dus
    Swiftech MCP655 (oftwel Laing D5)

DSCF1495 (Large).jpg

DSCF1497 (Large).jpg

'Last but not least'. Zeker niet het minste zelfs. Het koelblok inclusief backplate voor m'n HD6990.
    Wat kan zoiets simpels en op zichzelf nutteloos toch prachtig zijn!

DSCF1491 (Large).jpg

DSCF1493 (Large).jpg

More to come!

Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Aah de foto's ontvangen van Richard (aka kier)

Echt perfect werk in mijn ogen, maar oordeelt u zelf!

DSC08621.JPGDSC08623.JPGDSC08624.JPGDSC08625.JPGDSC08626.JPGDSC08627.JPGDSC08628.JPGDSC08629.JPGDSC08630.JPGDSC08632.JPG

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Dat heeft hij mooi gedaan (van kier ook nier anders verwacht idd)

Junior Member MaximumOfBass is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 22-Jan-12
    Credits
    628
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    ziet er wel heel goed uit!
    Heb zelf lang getwijfeld over de Level 10 GT, maar wist het niet zeker met de waterkoeling, dus hier een volger!
    Live fast, die young!

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Aleen jamer dat hij niet naar voren is gebracht, nu zit er zon (in mijn ogen) onnodige diepte in.

voor de rest netjes ^^
    Long time lurker

Ingeschreven
    Tue 07-Aug-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Aleen jamer dat hij niet naar voren is gebracht, nu zit er zon (in mijn ogen) onnodige diepte in.

voor de rest netjes ^^
    Eens, maar denk dat 't dan minder mooi kon qua afwerking.
    Nu kon die 'eenvoudig' worden geÔnstalleerd!

EDIT:

Klopt niet, het paneel is wel naar voren gebracht, lijkt alleen niet zo op de foto!
    Het is prachtig
    Laatst gewijzigd door ChillPascal; 16-08-12 om 16:52.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten