Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Level 10 GT (Blue/Black/White Theme)

Zo ook vandaag weer enkele update's, en dat zijn zeker niet de kleinste.

#1. Bestelling(en) HighFlow verzonden. Hopelijk worden deze morgen door de postbezorger aangeboden. In deze bestellingen zitten spullen als: CPU Block, Reservoir, tubes, fittingen e.d.

#2. De HD6990 is binnengekomen na best veel vertragingen bij PostNL. Hij was verzonden op vrijdag 10 aug... Maar ben al lang blij dat ie binnen is.

DSCF1504 (Large).jpg

#3. De laatste update van vandaag: Het gemodde paneel van Kier is terug! En hoe...
Blijkbaar was ik niet de enige dacht dat het acryl ter hoogte van het zijpaneel zelf was geplaatst, en niet wat omhoog tot de witte randen.

Dit blijkt niet zo te zijn! Hij is zelfs nog veel beter dan op de foto's te zien!

Het nieuwe zijpaneel met de HD6990
DSCF1506 (Large).jpg

DSCF1505 (Large).jpg

DSCF1508 (Large).jpg

Deze twee foto's zijn genomen vanaf mijn positie voor de PC. Dus komt allemaal perfect uit! Kan ik over zo'n twee weken mooi naar m'n set up kijken :)
DSCF1509 (Large).jpg

DSCF1510 (Large).jpg

Zooo, alweer een update, slechts een dag nadat de HD6990 en het gemodde paneel binnen waren gekomen, staat er weer een pakket bezorger aan de deur. Dit maal niet eentje van PostNL maar van GLS.

En dit bracht hij mee!

DSCF1511 (Large).jpgDSCF1512 (Large).jpg

DSCF1513 (Large).jpg
Swiftech Apogee HD (White)

DSCF1515 (Large).jpg
Bitspower Water Tank Z-Multi 150

DSCF1516 (Large).jpg
Bitspower Fittingen v/d Black Sparkle series
10x Normaal
2x 90 Graden

DSCF1514 (Large).jpg
Koolance MCP655/D5/PMP-450 Top / Base Acetal COV-RP450

Als we 't dan toch over de top hebben, laten we deze dan ook meteen maar even installeren:

DSCF1517 (Large).jpg
DSCF1518 (Large).jpg
DSCF1521 (Large).jpg

Zoo, dat was het weer voor nu!

Mijn set up is nu compleet, mis enkel nog een paar fittingen die ik hier niet kon krijgen.
Volgende keer meer!

Vandaag vond ik het tijd om eens bezig te gaan met het installeren van het waterblok op de HD6990.
Dat betekend wel dat ik de PC niet kan gebruiken tot maandag/dinsdag aangezien dan de build zelf gepland staat.

't was opzich een best karwei om de stock-cooler van de PCB af te krijgen, maar uiteindelijk is 't toch allemaal gelukt.
Het lastigste was nog wel het verwijderen van de fan-plug ;P
DSCF1522 (Large).jpgDSCF1523 (Large).jpgDSCF1524 (Large).jpg

Nadat bleek dat het standaard Kruis achter de PCB/GPU niet meer kon worden gemount omdat de schroefjes hiervan de smal waren en ook dat het plaatje te hoog uitkwam, ben ik even naar de Welkoop gefietst om hier nog een paar schroefjes te halen die wel paste.

Helaas hadden ze hier geen kleinere van dan 1cm dus moest daar ook nog weer een stukje vanaf...

DSCF1526 (Large).jpgDSCF1529 (Large).jpgDSCF1530 (Large).jpgDSCF1531 (Large).jpg

En dan is 't toch eindelijk klaar, achteraf viel het allemaal wel mee!

DSCF1532 (Large).jpgDSCF1533 (Large).jpg

Ps. klein vraagje, mijn kaart is nu geinstalleerd in de PC, maar zit naar mijn gevoel vrij 'los'. Kan hem met gemak heen en weer bewegen, ook vind ik dat hij wat ver naar voren helt. Ik denk dat dat komt doordat de Kaart en blok zeer zwaar zijn, en enkel de PCB vast zit aan het I/O. Terwijl de stock-cooler ook vast zat aan de I/O.

Kan dit kwaad?

Owja, en nog iets: Wat vinden jullie van het tafelkleed :p

straks krijg je nog meer reacties op je tafelkleed dan op je mod :p
Dat doorhangen kan je inderdaad gemakkelijk oplossen met een stukje vislijn, dat heb ik ook nog een tijdje gedaan toen ik nog met een DCII koeler zat.

Ik moest van de vrouw vragen waar je dat kleedje vandaan hebt......

Van de Action, zijn al wel zeker 2 á 3 jaar oud. Dus betwijfel het of ze nog te koop zijn! Je kan het in ieder geval proberen ;)

____

Verder met de updates van vandaag.

Na een heerlijk tropisch weekend achter de rug te hebben, ben ik zondag avond verder gegaan met de watercooling build.

Te beginnen heb ik het moederbord eruit gehaald, en de oude CPU cooler verwijderd.
DSCF1534 (Large).jpg

DSCF1535 (Large).jpg

DSCF1536 (Large).jpg

Hierdoor kreeg ik natuurlijk ruimte om het oogstrelende CPU Block te installeren, wat zeer gemakkelijk af ging. Ook positief vind ik dat Swiftech heeft gekozen voor een metalen backplate. Na wat problemen ben ik niet echt (meer) een fan van die plastic dingen ;)
DSCF1538 (Large).jpg

DSCF1539 (Large).jpg

Volgens was het Ram geheugen aan de buurt. Voordat het blok erop gezet kon worden moesten de koelribben worden verwijderd. De schroeven waarmee deze vastzaten, waren aangedraaid met een imbus. Nu bleek dat ik de goede maat er niet bij had, terwijl ik toch alle Nederlandse maten heb.
DSCF1544 (Large).jpg

Na even bij de buurman geinformeerd te hebben, bleken de schroeven over Amerikaanse maten te beschikken. Hij had de goede maat nog liggen, dus gelukkig kon ik door met m'n build...
Verder stelde het verwijderden van de koelribben en het installeren van het Ram-blok niks voor.
DSCF1545 (Large).jpg

DSCF1546 (Large).jpg

DSCF1547 (Large).jpg

DSCF1548 (Large).jpg

Nu ook het Ram-blok geinstalleerd was, heb ik maar besloten om de radiatoren/fan's te installeren, voordat het moederbord er weer in zou gaan.
DSCF1552 (Large).jpg

DSCF1554 (Large).jpg

DSCF1556 (Large).jpg

DSCF1557 (Large).jpg

DSCF1559 (Large).jpg

DSCF1560 (Large).jpg

En ja hoor, het eerste foutje van m'n eerste watercooling build is een feit.

De radiator past niet mooi, de onderkant steekt te ver uit, maar het kan ermee door ;)
Wat denken jullie?
DSCF1563 (Large).jpg

DSCF1564 (Large).jpg

Omdat de fan's erin zitten, kan ik ook beginnen aan het inbouwen van de fan-controller.
DSCF1568 (Large).jpg

DSCF1570 (Large).jpg

En ja hoor, ik ga voor de trippel post!

Het enige wat er nu nog dient te gebeuren:
- Pomp en Reservoir plaatsen
- Tubing
- Vullen
- Testen, klaarmaken
DSCF1574 (Large).jpg

DSCF1575 (Large).jpg

DSCF1576 (Large).jpg
En daar ging het tweede foutje. Die HD6990 is langer dan je denkt haha, de tube zat in de weg. Dus moest 'm iets opschuiven maar alles goed gekomen!

DSCF1577 (Large).jpg

DSCF1580 (Large).jpg

DSCF1581 (Large).jpg

DSCF1582 (Large).jpg

DSCF1584 (Large).jpg

Bijlagen

• DSCF1573 (Large).jpg
    DSCF1573 (Large).jpg
    83,6 KB · Weergaven: 5
  • DSCF1578 (Large).jpg
    DSCF1578 (Large).jpg
    117,4 KB · Weergaven: 8
Ik heb daar wel aan zitten denken maar er zijn twee redenen waarom ik het niet gedaan heb en niet ga doen:

1. Blauw en goud vind ik er samen wel mooi uit zien, beter dan ik verwacht had. Past er goed tussen.
2. Ik ben nog opzoek naar een volledig modulaire Corsair (yes yes, fanboy here) voeding. Deze ben ik dan van plan om zelf te sleeven, met zwart wit en 1 of 2 kleuren blauw :D

Pak een oude 120mm fan, knip het binnenwerk eruit, en steek deze tussen je 120mm phobya rad en je case, dan heb je ook gelijk de effectieve winst van een shroud (kan gradenwinst opleveren! ) en het ziet er 10x mooier uit!

Excuses voor het lang uitblijven van de komende update.
Heb wat problemen gehad met het waterblock van mijn HD6990, vandaar dat deze nou plaats heeft gemaakt voor twee GTX 560Ti's, die ik overgenomen heb van mede-highflow'er Stef! Bedankt kerel!

Ook bleef de fitting linksboven in het CPU block maar lekken, welke fittingen ik ook gebruikte. Heb dit gefixed door een dubbele o-ring die ik uit een andere fitting heb gehaald!

De eerste Pic's!
DSCF1603 (Large).jpg

DSCF1605 (Large).jpg

DSCF1606 (Large).jpg

DSCF1607 (Large).jpg

DSCF1608 (Large).jpg

Bijlagen

• DSCF1610 (Large).jpg
    DSCF1610 (Large).jpg
    29,9 KB · Weergaven: 8
Zo en dan bij deze de laatste overzicht's foto's
Nu ik een blank doorzichtig buisje heb tussen de videokaarten heb ik wel een beetje spijt van mijn blauwe tubes en was ik liever voor blanke gegaan. Maarja dat is voor een andere keer ;)

DSCF1601 (Large).jpg

Bekijk bijlage 6296

DSCF1611 (Large).jpg

DSCF1612 (Large).jpg

DSCF1613 (Large).jpg

En dat was het weer voor nou...
Wacht enkel nog op een witte led-strip voor net iets meer lighting tijdens het donker ;)

Heb nog wel ideetjes, maar deze houdt ik nog even voor mij! Mocht deze doorkomen, dan zien jullie ze vanzelf verschijnen!

Nogmaals bedankt voor het volgen van mijn build, hoop het ooit zo strak te krijgen als enkele ervaren hobbyisten onder ons!

Amen! Ziet er goed uit Pascal! En die 2 kaarten maken het echt af! Die crystal Tubes zijn geweldig! Haha, ik las al dat je terug wilt naar Clear Tubing :)
Je kan ook nog de Spirals proberen. Zier er dan ook vet uit! Mooie update! :) Veel plezier ermee.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
PasLis [CCIP] The Next Level Gallery & Build Logs 471
Sparky level 11 treehugger style Cases en Modding 8
Blackruby Thermaltake Level 10 Cases en Modding 37
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Hightower Blue Horryzen Gallery & Build Logs 106
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
Freddy Ledger Blue Review / Ervaring HighFlow Product Reviews 2
Q UV blue reageert slecht op UV licht Waterkoeling 6
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
J Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25 Reservoir blue en basic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
J "the blue overkill" Gallery & Build Logs 6
TinusB USB 3.0 extension cable blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
TinusB Aerocool DS Edition 140mm Fan - BLUE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] Eheim 1048 met Innovatek AGB-O-Matic - Reservoir Blue Verkocht 1
K Aerocool Dead Silence 12cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Pharlap [VERKOCHT] Innovatek AGB-O-Matic - Eheim 1046/1048 Reservoir Blue Verkocht 5
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
kier Cooler Master Blue flame MbK Gallery & Build Logs 27
B Mayhem Blue Dye HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
Sw333t Lamptron Blue and White Dual Color LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
D FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds Blue - 30CM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
G Mayhems X1 UV Blue Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
J I'm Blue... Gallery & Build Logs 7
N Nielz1990 - Niels van den Berg - Blue EliteKiller Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
DjangoSoe [CCIP] Blue Lightning! Gallery & Build Logs 97
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
Luculenus Mayhems Dye UV Clear Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mannozels Enermax T.B. Apollish 8cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K Haf 922 Blue Cases en Modding 1
T Aerocool 140mm shark fan Blue edition. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
H Xigmatek 140mm PWM Fan XAF-F1456 (Blue) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Rooneys [VERKOCHT] NZXT FS-200LED BLUE 200mm Verkocht 1
E 4-Pin Molex Female UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Crosshair 4 Extreme-666 past een XSPC UV Blue Dual 5.25" Bay Reservoir in een Cooler Master CM690 II Advanced Cases en Modding 3
VoYaGeRTM Aerocool Streamliner BLACK-w/Quad blue LEDs-EN042383 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Robin026 GELID WING 14 140mm fan UV BLUE FN-FW14B-12 1200RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
E gelid wing 80mm UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T MDF white and blue Cases en Modding 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan