Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hi Pro's!!.een vraagje over case fane's
ik heb op dit moment al1 maar Zalmans 120x120mm in mijn case,
maar heb gemerkt dat r weinigen zijn die de Zalmans aanschafn.
is het minder tot slecht in zijn soort?of is Noctua toch de aller beste?
help me out!:
noctua zijn de beste maar ook prijzig vind ik zelf ik zou dan voor geen van beide gaan en X-thermal nemen die presteren goed en stil en zien er ook nog toppie uit
Hi Pro's!!.een vraagje over case fane's
ik heb op dit moment al1 maar Zalmans 120x120mm in mijn case,
maar heb gemerkt dat r weinigen zijn die de Zalmans aanschafn.
is het minder tot slecht in zijn soort?of is Noctua toch de aller beste?
help me out!:
zalmanfans zijn ook echt wel goede fans de kosten om al je fans door noctuafans te vervangen is het in mijn ogen bij lange na niet waard..
als je wat meer stilte wilt zou ik zeggen neem een fan controler (of ik weet niet of je de meestal bijgeleverde weerstand er al tussen hebt gezet...
je kan geluidswaarden eigenlijk weinig met elkaar vergelijken... (de een meet met geen achtergrond geluid de ander met echt teveel variabelen)
de beste "manier" is naar fan rpm te kijken en dan zeer exclusieve merken als noctua zijn dan meestal iets stiller/verplaatsen meer lucht of een heel appart design zoals de scythe slipstream met kleinere motor waardoor je meer bladoppervlak hebt
een vriend van mij heeft ook die videokaart en die heeft er spijt van dat ie geen andere heeft gekozen, als hij gamed dan lijkt het net of er een stofzuiger staat te loeien in de woonkamer.hij word er helemaal gek van:105:
een vriend van mij heeft ook die videokaart en die heeft er spijt van dat ie geen andere heeft gekozen, als hij gamed dan lijkt het net of er een stofzuiger staat te loeien in de woonkamer.hij word er helemaal gek van:105:
het zal altijd zo zijn dat als je high-end machines hebt dat de stock koeling die op de componenten zit lawaaierig is, tenzij je alle koeling gaat vervangen door silent fans heb je er niet zoveel aan om noctuafans te kopen puur omdat ze zo stil zijn.
maar over het algemeen zijn er bij fans 3 dingen waarop je moet letten:
1. geluid
2. flow
3. druk
in sommige gevallen is het een belangrijker als de andere. als casefans kan je beter gaan voor fans met een hoge flow. voor het koelen van radiatoren kan je beter gaan voor fans met een hogere druk.
verder is het belangrijk om te kijken wat voor bearing een fan gebruikt, over het algemeen is het af te raden fans te nemen met een sleeve bearing de levensduur van deze fans is aanzienlijk korter en ze beginnen naar een paar maanden toch steeds meer geluid te produceren.
voordeel van de noctuafans is dat ze ondanks dat ze zo stil zijn en de flow niet heel hoog is toch een hoge druk kunnen uitoefen. en zalman is een goed merk let bij zalman alleen wel op de bearing die een fan gebruikt.