• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips.

Arniebomba

New member
Het is misschien wat vroeg dag, maar ik vroeg me af of er al mensen zijn die Windows 8 zijn gaan gebruiken.
Ik ben even benieuwd naar de (eerste) ervaringen. Of er problemen zijn, tips etc..

Momenteel heb ik nu twee dagen Windows 8 draaien en buiten het feit dat ik het er wel leuk uit vind zien en ik de opzet kan waarderen, kan ik mijn draai er nog niet mee vinden. Het startscherm vind ik wel leuk, maar momenteel nog niet functioneel. "Mijn programma's" bijvoorbeeld, kan ik nieteens vinden.
De layout en het plaatsen van de muis in de hoeken voor opties, vind ik wel handig al gebruik ik de Windows knop meer voor shortcuts.
 
Vandaag m'n laptop en PC van W7 naar W8 gebracht. Dacht dat de boel alleen in een ander jasje kwam te zitten. De upgrade gaat toch wat verder dan ik verwacht had. Ben nu nog op zoek om outlook op te sporen. Hoop dat de oude mail er nog bij zit.

De PC lijkt wel ietsje minder traag te zijn geworden. :)
 
zelf installeer ik het (nog) niet. Over de hele lijn genomen is 8 in mijn ogen niet beter dan 7. Naar werking toe zijn bepaalde zaken beter (het opstarten bijv.) maar veel andere ook niet. Dan heb je nog eens die tablet interface die voor een desktop gebruiker totaal waardeloos is.

Ik wacht nog even af, volgens mij is er veel kans dat we binnen een (paar) jaar een windows 9 oid zien verschijnen waarin ze de problemen recht trekken (zoals ze met Windows 7 van vista gedaan hebben), dan wordt het pas interessant.
 
Gelukkig heb ik een Dreamspark account via school. Heb de RTM al zo'n 1.5maand virtueel draaien en ik denk dat ik het daar voorlopig bij hou. De overstap is me toch in een keer te groot. Denk dat het vooral grote kwestie van wennen zal zijn en er uiteindelijk nog sneller mee te werken valt als met W7.
 
Ik ben zeer te spreken over Windows 8. De overstap is redelijk groot, waardoor er een hoop gebruikers zullen zijn die moeite hebben met de veranderingen en last hebben van een wat steile learning curve, maar voor 'simpele' gebruikers is het erg makkelijk.

Natuurlijk zijn de meeste mensen hier gewend geavanceerde opties te gebruiken en hebben we allemaal onze eigen routines en maniertjes binnen het 'oude' Windows, waardoor het wel even wennen zal worden. Toch denk ik dat als je de opties ontdekt, zoals het nieuwe schermbeheer, je hier erg snel blij van wordt.

Mijn moeder, een digibeet, vindt het geweldig, omdat alles als tegel op het beeld staat. Wat in mijn ogen beter zou kunnen is de standaard indeling van de tegels en, maar ik weet niet of die functie er nu al in zit, een eventuele automatische herschikking van tegels naar programmagebruik (zodat veelgebruikte programma's ook bij digibeten standaard op het eerste scherm komen te staan.)

Zelf hou ik het nog even bij Linux, dat biedt voor mij nog net even wat meer.
 
Ik gebruik nu al ongeveer 4 maand windows 8 , ik vind het een zeer grote vooruitgang voor windows ,

( veel meer automatisch en veel meer inbegrepen en veel betere lay-out )

maar het platform op zich qua stabiliteit en compatibiliteit minder als windows 7 :(

ik hoop dat microsoft daar verandering in brengt ...
 
Inmiddels begint het geheel een beetje door te komen.
Ik zie het als een soort bureaublad op het bureaublad. Ik heb zelf allemaal Tiles gemaakt en die gekoppeld aan mijn programma's. Zodoende heb ik al mijn favoriete programma's bij de hand. Tiles kun je zelf maken met OblyTile. Super makkelijk programma.

Echter zie ik tot op heden de grote vooruitgang ten aanzien van Windows 7 absoluut nog niet. Het is allemaal omslachtig en uiteindelijk beland je gewoon weer op de desktop waaruit je alles vervolgens doet.

W8prtscrn.jpg
 
Ik gebruik nu al ongeveer 4 maand windows 8 , ik vind het een zeer grote vooruitgang voor windows ,

( veel meer automatisch en veel meer inbegrepen en veel betere lay-out )

maar het platform op zich qua stabiliteit en compatibiliteit minder als windows 7 :(

ik hoop dat microsoft daar verandering in brengt ...

Ik zelf heb nog geen problemen mogen ontvangen met stabiliteit en compatibiliteit. Wat waren jou problemen dan?

Ik Draai nu 1.5 maand windows 8 (msdn account) . Het is vooral erg wennen. Wat ik wel jammer vindt is dat je voor bepaalde dingen een Microsoft account moet gebruiken, bijvoorbeeld bij Skype.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
 
Ik zelf heb nog geen problemen mogen ontvangen met stabiliteit en compatibiliteit. Wat waren jou problemen dan?

Ik Draai nu 1.5 maand windows 8 (msdn account) . Het is vooral erg wennen. Wat ik wel jammer vindt is dat je voor bepaalde dingen een Microsoft account moet gebruiken, bijvoorbeeld bij Skype.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

windows is veel instabieler bij zware apps zoals autodesk 2013 , MW3 , AC rev , coral video ...

hij kan ( voorlopig ) ook maar met heel veel moeite grote .rar files unzippen .

verschillende bestanden van meer ongebruikelijke types gewoon niet starten en dat probleem had ik niet in windows 7

( ps . veel meer problemen met het converten van .dll files )
 
beta had inderdaad wat problemen.
Maar het eindproduct hoor ik voornamelijk veel positieven verhalen.
Voor namelijk de ondersteuning van drivers.
Echt giganties veel word ondersteund zonder zelf apart nog drivers te installeren.
Boot is erg snel en voor de rest ook.
Voor sommige is het nog even wennen om te navigeren door windows 8.
Maar is wel aan te wennen ook zonder touchscreen
 
windows is veel instabieler bij zware apps zoals autodesk 2013 , MW3 , AC rev , coral video ...

hij kan ( voorlopig ) ook maar met heel veel moeite grote .rar files unzippen .

verschillende bestanden van meer ongebruikelijke types gewoon niet starten en dat probleem had ik niet in windows 7

( ps . veel meer problemen met het converten van .dll files )

Soms moet er nog een update uitkomen van de fabrikant van de software. Had zelf met vmware workstation 8 wat problemen in windows 8 maar met workstation 9 was dat ook opgelost.
 
Heb toch maar windows8 pro gekocht á drie tientjes. Moest toch schone install doen. Jaja. Haha. Op zich fancy, maar omslachtig. Heb gelijk startbutton tevoorschijn getoverd. :D

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 
Ik verkoop dag dagelijks win8 laptops en heb nog nooit zoveel mensen gehad met compatibiliteits problemen.
Met software problemen na install van 3th party software
Soms is hij ook trager en omslachtiger.
Ik denk dat ik deze skip tenzij er in sp1 terug de startknop is.
Je moet altijd naar de desktop en omwegen maken om dan toch in een win7 screen te komen.
Tevens zie ik wel een potentieel voor 60+ers die ook met een tablet willen werken over een tijd als er meer win8 tablets zijn.
Dit puur omdat die layout hetzelfde kan blijven.
Ik ben atm geen fan.
Tevens ben ik er nog niet uit waarom het uitschakelen bij instellingen staat :)
GG Mickeysoft
Btw ben ook geen fan van linux systemen osx suse enz.
Dit wegens problemen met prestatie/compatibiliteit.

Sent from my LT18i using Tapatalk 2
 
Ik verkoop dag dagelijks win8 laptops en heb nog nooit zoveel mensen gehad met compatibiliteits problemen.
Met software problemen na install van 3th party software
Soms is hij ook trager en omslachtiger.
Ik denk dat ik deze skip tenzij er in sp1 terug de startknop is.
Je moet altijd naar de desktop en omwegen maken om dan toch in een win7 screen te komen.
Tevens zie ik wel een potentieel voor 60+ers die ook met een tablet willen werken over een tijd als er meer win8 tablets zijn.
Dit puur omdat die layout hetzelfde kan blijven.
Ik ben atm geen fan.
Tevens ben ik er nog niet uit waarom het uitschakelen bij instellingen staat :)
GG Mickeysoft
Btw ben ook geen fan van linux systemen osx suse enz.
Dit wegens problemen met prestatie/compatibiliteit.

Sent from my LT18i using Tapatalk 2

Welk vind jij dan op dit moment ( niet naar de prijs gekeken ) het beste OS ?
 
Windows 8: Mijn mening.

Inderdaad. Ik struikel ook over compabiliteit. Niet alle games werken. Niet alle programma. Virusscan om firewall niet. En zo kan k doorgaan. Snap niet dat dit probleem bestaat aangezien het w7 is met een interface. Afgezien de compabiliteitsproblemen. Is het ook nog zeer omslachtig.
Ik heb nog nooit zo vaak de Wintoets en Scroll gebruikt. Waarom toch bij win blijven? Geen idee. Zit er over in om toch naar w7 terug te keren. Maar wil het gewoon een kans geven, maar op dit moment behoorlijk kansloos. Sowieso is Win8 niet te doen op 3 schermen. Maar goed, kijken of daar iets voor is.

Pluspunten:
  • Sneller dan win7
  • Interface als Start menu
  • Makkelijk te installeren
  • Voor Touch OS
  • Eenheid, tablet/telefoon
  • Pan desktop extra optie
  • Apps
  • Cloud


Minpunten:
  • Compabiliteit (begin fase)
  • Uitgeklede desktop
  • Omslachtig werken
  • MS account verplicht
  • Met +2 beeldschermen interface slecht te bedienen*
  • Onhandig met muisbesturing
  • Onduidelijke interfacebediening*


*daarmee doel ik op de bediening van knoppen die je niet ziet. Zoals rechtsboven is menu. Linksonder is desktop. Met meerdere beeldschermen schiet je snel met de muis door. En dat maakt het werken met deze OS frustrerend.

Conclusie: een mooi snel en handig OS voor de beginnende PC gebruiker gemaakt voor de TouchPC. En zo voeld deze Windows ook precies aan. Mensen die Windows 95 tot Windows 7 zijn gewend zullen moeite ondervinden om deze OS te omarmen.

Met start menu toegevoegd
IMAG1106.jpg

Met interface (desktop zichtbaar)
IMAG1107.jpg

Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
F Ervaringen met Windows 7 Algemene Discussies 33
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
maomanna Naamloze symbolic links Windows 8 Hardware & Software 1
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
Hightower windows 8 install via externe hdd. Problemen & Oplossingen 15
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
LRAB Pc boot tot Windows 7 logo en crashed. Problemen & Oplossingen 24
Skydrone Windows afsluiten Hardware & Software 11
Fumfum Fumfum's roze Windows Mac Pro Gallery & Build Logs 15
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
P Black Windows 1000 Gallery & Build Logs 8
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
M Windows installatie.. Problemen & Oplossingen 3
D Windows legaal of niet ? Hardware & Software 1
X Windows Explorer Vervanger Hardware & Software 5
DutchMicro Windows 8 Hardware & Software 21
Cygnitr0n Windows 7 Gadgets Topic Hardware & Software 5
D Windows rand met gamen Problemen & Oplossingen 3
Sw333t [Gezocht] Windows XP Home of Professional inclusief legale licentiecode. Gevonden 1
D met 12gb ram een 32bit windows? Hardware & Software 9
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1
S usb windows locker Hardware & Software 1
TYPHOON Windows 7 Freeze Problemen & Oplossingen 4
R Windows 7, opeens taal veranderd en in veilige modus? Problemen & Oplossingen 5
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
D equalizer windows 7 Hardware & Software 13
Sanders Blue Screen bij afsluiten windows Problemen & Oplossingen 1
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Robin Moet ik een ssd nog alignen met windows 7? Hardware & Software 2
D vaak gebruikte items verwijderen windows 7 Hardware & Software 9
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
Traxtorm Windows 7 Ultimate, veranderen van Bitssysteem (32 naar 64 bit en andersom) Hardware & Software 16
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
Kadett 'Euro' teken in Windows 7 Problemen & Oplossingen 14
Freddy Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit) Hardware & Software 19
Fuwa Fuwa Ingame Printscreen in Windows 7 ??? Algemene Discussies 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan