• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fumfum's roze Windows Mac Pro

Fumfum

New member
Hooi,
In mijn voorstel-topic heb ik verteld dat ik aan een project begonnen ben. Daar zal dit topic over gaan.
Ik heb dus een Mac pro gekregen, de onderdelen eruit gesloopt en nu ben ik hem langzaam aan het vullen met mooie hardware.

Dit wordt ongeveer het eindresultaat:
Basemac_zps2ef90d24.png


En dit is de kast in het echt:
IMG_9548_zpsb70dcac2.jpg


Hier zijn de onderdelen eruit. (dat viel nogal tegen, we dachten eerst dat het een G5 model was, maar dat bleek niet zo te zijn, dus geen enkele build/sloop log kwam overeen hahaha)
IMG_9556_zps24ac8ce4.jpg


En dan nu wat onderdelen. Deze voeding heb ik net gekocht van Wilco. Deze zal ik binnenkort roze gaan sleeven.
IMG_9605_zps5ff269f6.jpg


verder ben ik helemaal blij met alvast mijn resevoir~ (Phobya Balancer 250 silver nickel)
IMG_9610_zps1e7e62e5.jpg

Hier in de kast zal het resevoir komen met een andere radiator
IMG_9595_zps46a9891d.jpg

IMG_9603_zps6aa78ad9.jpg

Verder hebben we uitgemeten dat er een kleiner moederbord in moet (zo'n vierkante ik ben de naam vergeten ahaha) zodat de radiator onder in de kast kan, met het resevoir links.

IMG_9606_zps01be3c08.jpg

Dit is de front I/O van de Mac pro zelf, deze wil ik graag zo houden~

IMG_9601_zps322b12a2.jpg

Dit is de bovenkant van de kast, bij een Mac pro zit de voeding ook op deze plek. Ik wilde dat graag zo houden, maar het kwam niet helemaal zo uit. Waarschijnlijk koop ik een korte c13/c14 kabel om zo alsnog de originele plek van de voeding te houden.

IMG_9611_zpsbdfed40e.jpg

Ik weet niet wat dit is maar ik wil het roze~ het zat achter een fan ofzo.

IMG_9598_zpsc94858cb.jpg

verder komen hier mijn HDD's/SSD's in, ik heb gelukkig de ijzeren plaatjes er nog van waar ze in passen.

En deze fans.
IMG_9607_zps7f66e5f7.jpg


Ik wil de indeling van mijn mod zo veel mogelijk als die van de mac pro houden. het is de bedoeling dat alles roze/zilver wordt. Helaas zijn er geen roze fans te vinden, dus heb ik gekozen voor witte. Er komt veel roze LED in dus alles wat wit is wordt toch roze haha. Ik weet nog niet precies wat ik met de buitenkant van de kast wil doen. brushen of opnieuw zilver spuiten.

Vooral wil ik zeggen dat dit de allerallereerste keer is dat ik dit doe, en ook niet zo veel verstand heb van hardware. Maar ik krijg al zoveel hulp en daar ben ik zo blij mee~
De updates zullen niet al te vaak zijn, ik heb het best druk met school, en ik kan maar eens per maand wat kopen :)
 
Een kleine update.
een week geleden heb ik op Tweakers een mooi Alphacool D5 pompje gevonden met crome modkit (zwart kan echt niet natuurlijk hahaha)
IMG_9770_zps1015068e.jpg


En ik heb 'm natuurlijk even getest
IMG_9768_zps9779894f.jpg


En verder heb ik uiteindelijk gekozen om maar voorgesleevede kabels te bestellen. ik heb het te druk met school en werk en alles.
T1zo83Xc8XXXXro2c__76723_zoom.jpg

T1RTh3XjBsXXblzWw__105327__65483_zoom.jpg

Ik hoop dat het net zo zilver is als op de foto~
 
Ik heb nog niet echt wat aan de kast zelf kunnen doen, behalve leeghalen, schoonmaken en dingetjes opmeten. Binnenkort ga ik een backplate bestellen. Daarna gaan we er in zagen enzo~
 
Zoo, ik heb zojuist deze mooierd besteld:

2014.jpg

Lekker zilver~ Ik kon misschien ook wel uit een oude computer een tray slopen, maar ik wilde gewoon echt iets moois hebben. Als ik deze binnen heb, kan het echte werk beginnen.
PLUS Ik ben erachter gekomen dat bij mij op school een watersnijapparaat staat. Dus daar kan ik misschien mijn windows windows (ahaha) uit laten snijden.

Verder heb ik van Wilco een MicroATX geleend gekregen, dus dan kan ik alles al gaan passen en meten, en deze later vervangen met m'n eigen gear :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Fumfum Fumfum / Femke Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Fumfum Roze kabels~ Cases en Modding 5
M5rvii roze plexi (AcrylPanel ) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
maomanna Naamloze symbolic links Windows 8 Hardware & Software 1
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
Hightower windows 8 install via externe hdd. Problemen & Oplossingen 15
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
LRAB Pc boot tot Windows 7 logo en crashed. Problemen & Oplossingen 24
Skydrone Windows afsluiten Hardware & Software 11
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
P Black Windows 1000 Gallery & Build Logs 8
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
M Windows installatie.. Problemen & Oplossingen 3
D Windows legaal of niet ? Hardware & Software 1
X Windows Explorer Vervanger Hardware & Software 5
DutchMicro Windows 8 Hardware & Software 21
Cygnitr0n Windows 7 Gadgets Topic Hardware & Software 5
D Windows rand met gamen Problemen & Oplossingen 3
Sw333t [Gezocht] Windows XP Home of Professional inclusief legale licentiecode. Gevonden 1
D met 12gb ram een 32bit windows? Hardware & Software 9
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1
S usb windows locker Hardware & Software 1
TYPHOON Windows 7 Freeze Problemen & Oplossingen 4
R Windows 7, opeens taal veranderd en in veilige modus? Problemen & Oplossingen 5
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
D equalizer windows 7 Hardware & Software 13
Sanders Blue Screen bij afsluiten windows Problemen & Oplossingen 1
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Robin Moet ik een ssd nog alignen met windows 7? Hardware & Software 2
D vaak gebruikte items verwijderen windows 7 Hardware & Software 9
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
Traxtorm Windows 7 Ultimate, veranderen van Bitssysteem (32 naar 64 bit en andersom) Hardware & Software 16
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
Kadett 'Euro' teken in Windows 7 Problemen & Oplossingen 14
Freddy Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit) Hardware & Software 19

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan