• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips.

Inderdaad. Ik struikel ook over compabiliteit. Niet alle games werken. Niet alle programma. Virusscan om firewall niet. En zo kan k doorgaan. Snap niet dat dit probleem bestaat aangezien het w7 is met een interface. Afgezien de compabiliteitsproblemen. Is het ook nog zeer omslachtig.
Ik heb nog nooit zo vaak de wintoets en scroll gebruikt. Waarom toch bij win blijven? Geen idee. Zit er over in om toch naar w7 terug te keren. Maar wil het gewoon een kans geven, maar op dit moment behoorlijk kansloos. Sowieso is win8 niet te doen op 3 schermen. Maar goed, kijken of daar iets voor is.

Pluspunten:
Sneller dan win7
Interface als Start menu
Makkelijk te installeren
Voor Touch OS
Eenheid, tablet/telefoon
Pan desktop extra optie
Apps
Cloud

Minpunten:
Compabiliteit (begin fase)
Uitgeklede desktop
Omslachtig werken
MS account verplicht
Met +2 beeldschermen interface slecht te bedienen*
Onhandig met muisbesturing
Onduidelijke interfacebediening*

*daarmee doel ik op de bediening van knoppen die je niet ziet. Zoals rechtsboven is menu. Linksonder is desktop. Met meerdere beeldschermen schiet je snel met de muis door. En dat maakt het werken met een OS frustrerend.

Conclusie: een mooi snel en handig OS voor de beginnende PC gebruiker gemaakt voor de TouchPC. En zo veld deze Windows ook precies aan. Mensen die Windows 95 tot Windows 7 zijn gewend zullen moeite ondervinden om deze OS te omarmen.

HELEMAAL met eens !
 
Ik ben het er ook mee eens.
Voor de beginnende PC gebruiker durf ik nog altijd Mac aan te raden ivm gebruiksvriendelijkheid van combinatie iPod Iphone Ipad.
Dit wel tov Windows en Android en Itunes enz ....
En het beste OS ooit is OS/2 Warp 4 :) Muahahahha
 
Ik heb de oplossing gevonden voor de meest voorkomende irritaties bij Windows 8..na alles te hebben bekeken en geprobeerd heb ik een korte samenvatting welke de remedie gaf voor wat mensen het meest tegen de borst stuitte.
Windows 7 weer geïnstalleerd! ..het kan zo simpel zijn...
 
Heb windows 7 net ook weer op de main PC gezet. Te vaak vage vastlopers met windows 8. Grootste gemis: F8 tijdens opstarten voor veilige modus.
Vorige week bleef i hangen een loop eeuwig herstarten. Via m'n laptop een herstelschijf moeten downloaden om opstartopties te krijgen.
Vandaag bleef i elke keer na het opstarten vastlopen en de opties op de hersteldisk wilde niet starten.

Na 2 jaar nonstop probleemloos windows7 gedraaid te hebben, lijkt het me dat W8 de meest verdachte oorzaak is van al het computergedoe van de laatste 2 weken.
In het verleden vond ik het nog wel leuk om alle crasches met Windows95/98 op te lossen. Nu liever niet meer. Windows 7 FTW en waarschijnlijk forever als W8 niet beter zal worden.
 
Vind dit wel grappig om te lezen, toen ik een maand geleden zei dat ik nog een half jaartje ging wachten om over te stappen omwille van bugs & compatibiliteit verklaarden ze me hier zot, en zie nu eens :sarc:

Zelf heb ik het al een paar laptopjes gezet om te testen, zowel voor werk als prive, en het valt me best mee, veel mooie nieuwe features (vooral in server 2012 dan), maar de stabiliteit is nog niet van het niveau dat win 7 nu behaalt (let wel, Win 7 was in het begin 't zelfde hoor).
 
sinds een tijdje gebruik ik ook windows 8.. bij het opstarten krijg je een selectie scherm.. windows 8 en windows 7.. althans bij mij en een vriend wel.. alleen bij mij staan er 2x windows 8 en 1x windows 7.. waarvan 1 windows 8 op ''volume 3 staat'' (geen idee wie wat of waar dat is).. maar dat is de windows die ik gebruik.

Zelf heb ik ook wel last van compatabiliteit problemen, gelukkig wel zelden.

Verder heb ik al een lange tijd ''BAD_POOL_HEADER'' waardoor me pc uitvalt en opnieuw opstart.. (heel irritant krijg het ong 3x per dag gemiddeld genomen). Ik heb geen idee wat het is. Ze zeggen dat het aan je ram ligt.. Maar mijn setup is niks aan veranderd behalve een andere ssd (oude ssd hebben ze ingenomen en gloedje nieuwe gegeven.. zelfde type enzovoort). Dus de ram kan het niet zijn..

Ik ben dus benieuwd of windows er wel wat mee kan.. maarja probeer hun maar is te bereiken.. het is zoeken zoeken zoeken.. en anders mag je ze betalen.. :')

*ik vind wel een oplossing zonder hun.
 
oplossen dubbel opstarten

sinds een tijdje gebruik ik ook windows 8.. bij het opstarten krijg je een selectie scherm.. windows 8 en windows 7.. althans bij mij en een vriend wel.. alleen bij mij staan er 2x windows 8 en 1x windows 7.. waarvan 1 windows 8 op ''volume 3 staat'' (geen idee wie wat of waar dat is).. maar dat is de windows die ik gebruik.

Zelf heb ik ook wel last van compatabiliteit problemen, gelukkig wel zelden.

Verder heb ik al een lange tijd ''BAD_POOL_HEADER'' waardoor me pc uitvalt en opnieuw opstart.. (heel irritant krijg het ong 3x per dag gemiddeld genomen). Ik heb geen idee wat het is. Ze zeggen dat het aan je ram ligt.. Maar mijn setup is niks aan veranderd behalve een andere ssd (oude ssd hebben ze ingenomen en gloedje nieuwe gegeven.. zelfde type enzovoort). Dus de ram kan het niet zijn..

Ik ben dus benieuwd of windows er wel wat mee kan.. maarja probeer hun maar is te bereiken.. het is zoeken zoeken zoeken.. en anders mag je ze betalen.. :')

*ik vind wel een oplossing zonder hun.


wat dubbel opstarten betreft kun je het commando opruimen geven dan kun je kiezen wat er allemaal verwijderd dient te worden dit werkte ook al in windows 7. hij schoont het systeem dan.
 
8 ste laptop gisteren binnen met firefox op win 8 die na 5min geen netwerk meer ziet rotfl, dit is enkel deze week voorbije maand wil ik nog niet over beginnen.
Ik ben het alvast goed beu momenteel.
En nb bij Win7heb ik noooooooit zoveel simpele progs problemen zien geven.

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2
 
Net even windows 8 geinstalleerd en mijn eerste ervaring is: Wat is dit bagger irritant.
Heb op een ander compartiment geinstalleerde games staan en die geprobeerd te starten maar die doen het blijkbaar op win8 niet.
De installatie ging wel wat makkelijker vergeleken met win7 maar dat is ook het enigste wat ik eraan goed vind.
Voor tablets zal win8 zeker wel fijn zijn maar voor desktop niet.
Ik wacht wel totdat er een win9 komt die meer desktop specifiek zal zijn.
Gelukkig heb ik win8 op een compartiment staan dus kan ik nog met volle teugen genieten van win7 :D
 
een update van win7 naar win8 geeft inderdaad problemen met lan etc.

En DieHard, je hebt problemen met je register wssn, dus win8 kan die files niet goed vinden, vandaar dat t waarschijnlijk niet start. Als je geheel clean begint en stardock Start8 installeert, heb je gewoon win8 met win7 gevoel.

Koppel de juiste progs aan de extensies en je bent klaar.
 
Net even windows 8 geinstalleerd en mijn eerste ervaring is: Wat is dit bagger irritant.
Heb op een ander compartiment geinstalleerde games staan en die geprobeerd te starten maar die doen het blijkbaar op win8 niet.
De installatie ging wel wat makkelijker vergeleken met win7 maar dat is ook het enigste wat ik eraan goed vind.
Voor tablets zal win8 zeker wel fijn zijn maar voor desktop niet.
Ik wacht wel totdat er een win9 komt die meer desktop specifiek zal zijn.
Gelukkig heb ik win8 op een compartiment staan dus kan ik nog met volle teugen genieten van win7 :D


compartiment! je bedoelt partitie "het woord compartiment wordt gebruikt bij architecten en bij de brandweer"
 
Even een tip voor de mensen die de Upgrade hebben gekocht voor Windows 8.

In de kleine letters staat dat je tot 21 januari tot 5 computers mag voorzien van een upgrade met 1 key. Heb nu 2e pc voorzien van Windows 8. Heb alleen moeten bellen met MS. 0800... En laten weten het om de 2e Pc ging. Kreeg een andere keu en klaar. :)

Use it wisely. :D

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 
Zijn er eigenlijk leden die Windows 8 nu permanent gebruiken en windows 7 helemaal achter zich laten?

nee , ik denk niet veel mensen ... ik in ieder geval niet , ik heb het wel nog in multiboot staan
( daar kan ik kiezen tussen : win7 , win 8 , linux 3.5.1 )
windows 7 is voorlopig nog een stabieler platform dan w8 , en voor mij gaat het daarom
( i.v.m. ik veel tot het uiterste ga zowel met compatibiliteit als puur stabiliteit )
ik begrijp wel dat er redelijk wat '' beginners '' gebruik maken van win 8 het is al bij al een makkelijk OS ;)
 
nee , ik denk niet veel mensen ... ik in ieder geval niet , ik heb het wel nog in multiboot staan
( daar kan ik kiezen tussen : win7 , win 8 , linux 3.5.1 )
windows 7 is voorlopig nog een stabieler platform dan w8 , en voor mij gaat het daarom
( i.v.m. ik veel tot het uiterste ga zowel met compatibiliteit als puur stabiliteit )
ik begrijp wel dat er redelijk wat '' beginners '' gebruik maken van win 8 het is al bij al een makkelijk OS ;)

Ik heb win8 ook in multiboot staan samen met win7 maar ik ga de partitie waar win8 op staat weer verwijderen aangezien ik er toch niks mee doe.
Windows7 blijft gewoon mijn favo..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
F Ervaringen met Windows 7 Algemene Discussies 33
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
maomanna Naamloze symbolic links Windows 8 Hardware & Software 1
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
Hightower windows 8 install via externe hdd. Problemen & Oplossingen 15
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
LRAB Pc boot tot Windows 7 logo en crashed. Problemen & Oplossingen 24
Skydrone Windows afsluiten Hardware & Software 11
Fumfum Fumfum's roze Windows Mac Pro Gallery & Build Logs 15
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
P Black Windows 1000 Gallery & Build Logs 8
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
M Windows installatie.. Problemen & Oplossingen 3
D Windows legaal of niet ? Hardware & Software 1
X Windows Explorer Vervanger Hardware & Software 5
DutchMicro Windows 8 Hardware & Software 21
Cygnitr0n Windows 7 Gadgets Topic Hardware & Software 5
D Windows rand met gamen Problemen & Oplossingen 3
Sw333t [Gezocht] Windows XP Home of Professional inclusief legale licentiecode. Gevonden 1
D met 12gb ram een 32bit windows? Hardware & Software 9
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1
S usb windows locker Hardware & Software 1
TYPHOON Windows 7 Freeze Problemen & Oplossingen 4
R Windows 7, opeens taal veranderd en in veilige modus? Problemen & Oplossingen 5
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
D equalizer windows 7 Hardware & Software 13
Sanders Blue Screen bij afsluiten windows Problemen & Oplossingen 1
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Robin Moet ik een ssd nog alignen met windows 7? Hardware & Software 2
D vaak gebruikte items verwijderen windows 7 Hardware & Software 9
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
Traxtorm Windows 7 Ultimate, veranderen van Bitssysteem (32 naar 64 bit en andersom) Hardware & Software 16
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
Kadett 'Euro' teken in Windows 7 Problemen & Oplossingen 14
Freddy Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit) Hardware & Software 19
Fuwa Fuwa Ingame Printscreen in Windows 7 ??? Algemene Discussies 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan