• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vissa's Iced Testbench

Proberen hier aan te komen een idee ?

Xpander1.jpg


ASUS ROG Xpander enables 4-way SLI on Rampage III Extreme - www.nordichardware.com
 
Vissa's Iced Testbench Update:


Zo guys, de eerste update van de Iced testbench i.p.v. de chilled. :003: De naam mag nu officiëel gedragen worden want ja hoor, hij is binnen! Hij stond eenzaam onder de trap te wachten toen ik thuis kwam! Meteen het 23kg ,, lichte '' pakketje richting zolder getilt!

Ja, snel uitpakken natuurlijk!

59sqkh.jpg


15geib.jpg


3518r3a.jpg



Wat is hij mooi! Dat voor een hobby'ist, wat een plaatje! Niks op aan te merken! Ik wilde meteen even weten hoe nou zo'n unit zou klinken. Stroomkabel erin gestopt en met de vingers in de oren de knop omgehaald en......

Bzzzzt, huh? Is dat alles? De chiller maakte in vergelijking met deze unit echt 2x zoveel geluid. Het enige dat je hoort is eigenlijk de ventilator aan de voorkant die op een aardige snelheid draait. Ik was zeer verbaasd!

Dan uiteraard de temperatuur! Hoelang zou het duren voordat hij van zijn begin temperatuur, 17 graden @ kamer, richting subzero gaat? Voor misschien 20 seconde draaide de unit rond dezelfde temperatuur, daarna hoorde je een verandering in geluid, wat zachter nog en ploef! De temperatuur schiet onderuit, binnen nog geen minuut zat hij op de volgende waarde!


30mwhky.jpg


( -54.2, unloaded en nog langzaam aftellend )


Morgen nog een laatste ingrediënt halen voordat het isoleren kan beginnen. Hopelijk morgen avond nog even spelen met de 990X!

Keep ya posted! :003:


Special thanks to Freddy for making this possible! Thanks Freddy!
 
Laatst bewerkt:
Nope, die blijven gewoon op stock koeling. Eens kijken hoever die komen @ 100% fanspeed. Heb geen zin er speciaal waterkoeling op te zetten, laat staan nog iets extremers. :p
 
Voornamelijk benchen. Games zoals Crysis 2, Battlefield 3 en nieuwe CoD's speel ik zodra ze uit zijn ook hierop, alleen dan gewoon op een lagere CPU snelheid met stock koeling en misschien een GPU'tje uitgeschakeld. :p

Over 2 maanden ga ik verhuizen, dan maak ik 1 lang bureau waar ook ruimte is voor de Litte Devil, dan laat ik hem er misschien wel 24/7 opzitten, hij is er voor gemaakt. :)

Kleine update: Laatste ingrediënt net even gehaald, kneedgum! Wilde eigenlijk eerst de roze versie meenemen, haha! :D

Let the isolating begin! :)

2liu98h.jpg
 
Vissa's Iced Testbench Update:


Daar zijn we weer! Het is tijd om die 990X eens flink koud te laten worden, en koud zal hij worden! Voordat de LittleDevil zijn werk kan doen moest de boel geisoleerd worden! Dit meteen maar goed gedaan, beetje overdone voor deze temperaturen maar hij kan nu lekker 24/7 erop blijven zitten.

Dus maar wat kneedgum gehaald en begonnen met isoleren!


2liu98h.jpg


neb3hz.jpg


m8pezk.jpg


1zwzyx3.jpg


zanpt.jpg




Zo, dat zit erop! Tijd om de unit te starten! Spannend!

121aljb.jpg


1e3ocl.jpg


nw0htv.jpg


14mq5vm.jpg




Works like a charm! De middagdiensten zitten erop dus morgen ga ik de max opzoeken van de 990X en eens wat benchmarks updaten!

Tot morgen! ;)



- Your always welcome to leave a comment! -​
 
Die gast maakt echt mooi spul hoor. Vergt dat ook veel onderhoud? Of hoeft die niet bijgevuld te worden eens in de zoveel tijd?

Idd, echt zeer nice! :)

Hij zegt dat onderhoud nauwelijks nodig is. Af en toe even stofvrij maken en daar heb je het mee gehad. Hij maakt ze al jaren en na 5 jaar doen zijn units het nog steeds super!

Tegen de tijd dat de unit echt onderhoud nodig heeft is hij waarschijnlijk alweer meerdere malen van baasje gewisseld.

Vandaag even een begin gemaakt met de 990X, aardig makkelijk het volgende behaald:


et64cn.jpg


Morgen eens kijken wat de max is van de CPU. :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan