• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vissa's 600T 4 fun!

Vissa

Vissa!
Guys,

Nieuwe build, nieuwe page! Vele zullen zich de Iced T60 nog wel herinneren. :icon_razz:

nw0htv.jpg




Met het X79 platform op komst besloten om de hardware van de T60 grotendeels te verkopen. In ruil kwam een 2600K systeempje die het tot die tijd moest volhouden. Niet kort geleden was het moment eindelijk daar, X79 kwam op de markt!

Het begon toch weer te kriebelen, ik wilde dit keer gaan voor een normale, strakke case met een zo clean mogelijke build inside, maar toch met dikke hardware!

Na een lange zoektocht toch gekozen voor de case die mij in eerste instantie al het meest trok, de Corsair 600T!


35l7yva.jpg


3503pr6.jpg


i6c8ep.jpg


2vwirsn.jpg




In het verleden ben ik in bezit geweest van de 800D en hoopte in dit kleinere broertje dezelfde kwaliteit / functies terug te vinden. Na het uitpakken wist ik al zeker dat ik de goede keuze had gemaakt. Toch nog een behoorlijke case, veel ruimte binnenin om hardware te plaatsen en eraan te kunnen werken. Gewoon perfect!

Dan, op zoek naar hardware. Wat blijft? Wat moet er gekocht worden? De Corsair AX1200, GTX580 en de Crucial M4's zijn de componenten die mee zijn gegaan naar het huidige systeem. De GTX580 omdat het gewoon een beest van een kaart is, de Crucial M4's spreken voor zich en de Corsair AX1200 omdat ik geen soortgelijke voeding kon vinden die volledige modulair is, strakke kabels heeft en kwalitatief het Corsair model overtreft. Waarom geen kleinere voeding? Toekomst!


302rree.jpg


1z1a5fl.jpg


33c2pn9.jpg


33us8t1.jpg


208k29h.jpg


1040so8.jpg


sg7k11.jpg


2cpx9pe.jpg


1174688.jpg


1yokgl.jpg


2hyhpp5.jpg




Wat valt er allemaal te zien?

- CPU: i7 3960X
- Koeler: Corsair H100
- Moederbord: Rampage IV Extreme
- RAM: G.Skill 16GB DDR3 2133 CL9 Quad
- Headset: Sennheiser PC360 Game


Waarom? Omdat het kan! Er moest een 3960X komen en die is er, voorlopig gekoelt door de Corsair H100 omdat er nu nog niet te gek mee gedaan zal worden. De Rampage was ook een voor de hand liggende keuze, ik ben altijd al verliefd geweest op de Rampage reeks en zal niet snel naar iets anders overstappen. Wat een prachtig bord, packed with features! Het enige nadeel, dat irritante kleine rotfannetje op de Southbridge, wat een herrie maakt dat ding! Het geheugen was even zoeken, nergens was er ook maar iets leverbaar. Normaal gesproken ben ik wel van de Corsair Dominators maar dit setje zag er toch ook wel erg leuk uit! Last but not least een Sennheiser PC360 headset. Omdat ik BF3 bij het moederbord geleverd kreeg toch maar besloten eens aan het online gamen te beginnen. Aantal maatjes spelen ook BF3 dus meteen maar voor een leuk headsetje gegaan. Tot nu toe bevalt hij extreem goed! Prachtig ding!

Tussendoor heb ik mijn Canon Ixus 80 naar een andere eigenaar gestuurd, het beestje begon nou toch wel aardig oud te worden en meteen maar een nieuwe gehaald. Vanaf hier worden de foto's genomen met een Sony Cybershot HX9V! Zal nog wel een beetje uitvogelen worden hoe alles werkt, vooral het relatief weinig licht in mijn kamer is een pain in the ass. :p


sony-cyber-shot-dsc-hx9v-digital-camera-10.jpg




Het bouwen blijft het allerleukste van zo'n systeem in mijn ogen. Zoals ik al vaker heb gezegd, eenmaal in elkaar is het alweer tijd voor nieuw spul! :048: Het bouwen was weer een genot en het systeem stond alweer snel te draaien!


1zh2op4.jpg




Met de gekke Lenovo van een maatje waar ik W7 op aan het installeren was vandaag. Die zocht een nieuw internet PC'tje. Ik kon nog wel wat simpels leveren, tientallen systemen staan. Voor een stuiver inclusief een 19' scherm is dit een erg leuk systeempje! E5400, G41 chipset, 3GB ram, 320GB opslag, meer heb je niet nodig voor internet/msn! Lekker klein en compact, stil, en enorm gemakkelijk te onderhouden. Alles klapt uit elkaar in één handbeweging! :p

Terug naar de 600T. De standaard fans van de H100 maakte een verschrikkelijk geluid! Deze moesten dus vervangen worden. Gekozen voor een setje Scythe Gentle Typhoons voor op de H100 en meteen een Tacens Ventura Ice 2 als outtake. Ik had ook een 200MM NZXT fan besteld maar die blijkt niet te passen in de 600T, helaas.


14kdxs2.jpg




Lekker stil is hij nu! Op het kleine donderse fannetje op de REX 4 na, dat nemen we maar voor lief. :p Maar het was nog wel erg donker in de case met het zijpaneel erop, dus moest er iets gevonden worden.

ase2u.jpg




Een mooi kant en klaar ledkitje van NZXT must do the trick! En dat doet het ook! Hij kan aan/uit gezet worden en in 3 verschillende sterktes. :) Na het installeren van de fans en de ledkit is de build voorlopig klaar!


jinbth.jpg


2iv206e.jpg


16a8y1x.jpg


n1z2pj.jpg


s618hs.jpg


2vmhhg6.jpg


30uuyip.jpg




Althans klaar? Er moet nog wel het 1 en ander komen, zoals:

- Multi GPU setup, ik vind het zonde om nu nog een aantal 580's te kopen met het zicht op de HD7000 en GTX600 serie. Zodra deze er zijn, verwacht een hoop nieuwe GPU's in het systeem! ;)

- Koeling, ik ben nog niet bezig geweest om de 3960X te clocken maar de H100 zal hoogst waarschijnlijk niet genoeg zijn om de max te vinden van de CPU. Wordt het een WC setje? Of toch maar weer voor de Phase Change? Dat is nog even diep nadenken en een beslissing nemen.


Ik dank jullie allen voor het lezen en eventueel volgen van dit systeem. Heb je op / aanmerkingen? Zie je dingen die misschien anders kunnen of wat dan ook, zeg het gerust! :041:

Tot snel!

- Remco




Current Hardware & Sideware list:
Corsair 600T White
Intel i7 3960X & Intel i7 3930K C2
Asus Rampage IV Extreme BF3
G.Skill 16GB DDR3 2133Mhz CL9 Quadkit
Asus GTX580
Crucial M4 64GB
Crucial M4 128GB
Corsair AX1200
Creative X-Fi Titanium Fatality Pro Series
Razer Blackwidow Ultimate
Roccat Kone+ Max Customization
XFX Warpad
Sennheiser PC360 Game
Logitech Z-2300​

Current Cooling:
XSPC Raystorm
XSPC EX240
Phobya 200
Alphacool MCP655 x2
Koolance RP-452X2
Bitspower Mattblack
Mayhems Pastel Ice White​
 
Laatst bewerkt:
Waar heb jij dat RAM vandaan getoverd Vissa?(A)

Nice build, ben echt benieuwd! :D

Thanks Fries! :D

Geheugenkit komt van MaxICT. Ging tegen mijn princiepes in om daar te bestellen, maar ze waren bij de release van X79 de eerste met de kit. Bleek weer wat langer te duren, maar gelukkig na een weekje wachten kwam de kit binnen. Ik zou hem bij Alternate.de halen, die hebben hem op dit moment weer op voorraad! Veel betere zaak ofcourse! :)


Fancy! :D

Zeker met dat ledkitje

Thanks mede Polo rijder! :D Ledkitje pakte goed uit inderdaad!


hij blijft maar doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan :D

mooi werk weer

Always, ik stop pas als ik er zelf mee stop! :D Thanks!


Nice hoor, mooie foto's ook :D.

vooral deze :love

16a8y1x.jpg

Thanks!!! Het is nog even uitvogelen hoe hij werkt maar foto's maken is een stuk makkelijker geworden dan met de Ixus 80. :D
 
Thanks Thierry!!! :)

Eens kijken tot hoever ik nu kom, een Vapo'tje is nog steeds erg verleidelijk! :p

Maar als ik besluit dat zoiets er weer komt, dan is het tegen de tijd dat er ook meer GPU's inzitten! :D
 
Die nieuwe gpu's gaan dan wss AMD's worden, las vandaag op tweakers dat de opvolger van de GTX580 pas eind 2012 op de markt zal komen. :(

Maar 4 HD7970's zullen de job ook wel doen:p
 
Kleine update! :p

Ik was altijd een beetje sceptisch over een geluidskaart. Heeft het nou wel zoveel meerwaarde dan het onboard geluid van tegenwoordig? Na het installeren en testen van het nieuwe kaartje blijkt al gauw, ja! Daar zit een wereld van verschil in zeg! Ik duik gelijk weer achter BF3! :D


1182b01.jpg


qovvxw.jpg





Volgende update zal nat worden, hehe! :p
 
Ik heb er zelf ook een xD
Vind het idd echt gewoon een super fijn bordje, Once you go mechanical, you never wanna go back :p
Echt iets wat ik iedereen kan aanraden!!
Zat net op men zus d'r laptop ik had een spatie nodig ik bleef maar drukken omdat ik dacht had er nog geen maar bleek dat ik uiteindelijk 10 spaties al had, zo ben ik gewend aan men mechanische!!
 
Must not order, must stay away from.... Ahhhh! *klik*

Ik kon het niet laten, de WC wint weer. Waarom heeft Freddy dan ook zulke leuke spulletjes! :p

Bij uiteraard de beste webshop toch maar weer een bestelling geplaatst! Het is even afwachten op een aantal producten die nog moeten binnen komen en dan kan het bouwen beginnen. Het zal passen en meten worden maar dat komt vast wel goed!

Tot snel! ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Gefeliciteerd Vissa!! Felicitaties 7
Vissa Case keuze, vote for Vissa! Cases en Modding 12
Vissa Vissa's Iced Testbench Gallery & Build Logs 241
C Gezocht: Acrylic side panel 600T Cases en Modding 0
U Corsair 600T licht gemod met waterkoeling. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
H [IN-ACTIVE] Corsair 600T Plexi glass door or Window. Gevonden 4
S Advies Corsair 600T - Eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 1
Rooneys Plofbox 600T Gallery & Build Logs 37
D 5.25" bay intake ventilator Corsair Graphite 600T - opties? Cases en Modding 8
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
arwin74 [VERKOCHT] Corsair 600T Verkocht 4
W [VERKOCHT] Corsair 600T Verkocht 14
kier Corsair Graphite 600T MbK Gallery & Build Logs 132
R Corsair Graphite Series 600T SE White HighFlow Product Reviews 2
Johnny Corsair 600t Black sidepanel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
X [VERKOCHT] Corsair Graphite Series™ 600T Mid-Tower Case Black Verkocht 10
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
R Nieuwe Corsair Kasten, o.a. 600T Wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 43
Blackruby Corsair Graphite 600T HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
Sw333t Forum Plugins/Mods voor fun, wel of niet doen? HighFlow Forum 21
D [FUN] super casefan Overige Koeling 9
J [FUN] Tellen met plaatjes Algemene Discussies 156

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan