• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vissa's Iced Testbench

Waterblokken zullen los verkocht worden waarschijnlijk. Mijn broertje wilt een nieuwe PC en kan mijn moederbord + geheugen goed gebruiken. Als het goed is gaat hij maandag bij Alternate de rest halen. Dan zit ik zo'n moederbord en geheugen. Hehehe!

You'll see! :)
 
Bestelling van Highflow is verzonden en komt morgen binnen. Daar zit het grootste onderdeel in + wat benodigdheden om het nieuwe thema af te maken. Komplett heeft als het goed is het 2e onderdeel ook vandaag verzonden en zal ook morgen binnen moeten zijn!

Dus, snel een update! Kan niet wachten!
 
En ja hoor! Toen ik gister middag thuis kwam stond er een groot pakketje te wachten van Highflow! Alleen nog niks van Komplett! :(

Na het eten ging de deurbel, nog een pakketje! Joepie!

Nu had ik gister helaas zo goed als geen tijd. Er lag nog een stapel Paintball gear dat gecleaned moest worden, ook was het weer tijd om te trainen dus.... Aan het wederopbouwen ben ik nog niet begonnen. Eerst maar de kast aardig leeg getrokken en alle WC spulletjes omgespoelt! We beginnen weer met een schone start!

Edit: Misschien leuk om te vermelden, voor sommige die het zich herrineren. De Feser One zorgde in nog geen 2 weken tijd voor een enorme troep in mijn loop. Slijm, harde stukjes etc. Na het drainen en spoelen van de ThermoChill EC6 gister kwam er geen stukje of sliertje uit de loop/componenten. Dat heeft nog veel langer gedraaid zelfs! Feser One, voor mij niet meer! :)


Waar de keuze qua moederbord en geheugen op gevallen is blijft nog even gissen! Als ik vanmiddag thuis kom ga ik er weer even voor zitten en komen er wat teasertjes! :p

Tot snel!
 
Laatst bewerkt:
Zo! Heerlijk avondje bezig geweest. Alles zit weer! Morgen schrijf ik hierover een story met foto's! Om even te verklappen wat er sowieso binnen is gekomen! :112:


15g8rnm.jpg


30as5c0.jpg



Kijk morgen tegen de avond weer voor de gehele build log van vandaag! :026:
 
800D Update:


Gister was het zover! Het pakketje van Highflow zou onderweg zijn, eveneens als het pakketje van Komplett! Bij thuiskomst bleek de doos van Highflow al klaar te staan, geen Komplett. :(

Tijdens het eten ging de deurbel, toch nog een extra pakketje! Hoera! :D Beide doosjes waren binnen!

f4elcl.jpg


Met daarin:

2vaxlqg.jpg


ivc08y.jpg


357hs3o.jpg


2dacf1l.jpg


5zft00.jpg


33bekgj.jpg


6dvhxw.jpg


1fe8nr.jpg


m0oau.jpg


nwafck.jpg


qraj5f.jpg


zvtssj.jpg



Zo, wat is er precies binnen gekomen?

- DDR3 Corsair Dominator GT 1600 CL7
- Asus Rampage Extreme III
- Thermochill EC6 Red
- 3x Xigmatek 120mm fans
- 2x Xigmatek 140mm fans
- Sleeve
- Krimpkous
- Black fan connector



Ik was benieuwd hoe de Xigmateks zouden staan in de build, resultaat is straks te zien. Omdat 1 v/d Xigmateks in het zicht zit wordt de kabel hiervan gesleeved, anders ziet dit er ook niet uit! Dus het was tijd om aan de slag te gaan, daarvoor hebben we nodig:



10xg5cj.jpg


ety5q0.jpg



Xigmatek 140mm gesleeved en installed:

2uojvvn.jpg


2nun2g8.jpg


a1p9mv.jpg



Xigmatek 120mm's gemonteerd op het XSPC rad!

keu8m1.jpg



Pomp teruggeplaatst:

n386c2.jpg



Reservoir weer opgehangen:

2comqdt.jpg



Tijd om te beginnen aan het moederbord en het geheugen!

35a7qk4.jpg


2psog2q.jpg


1zzp7io.jpg



CPU weer ondergekwakt met vloeibaar metaal:

13z7guc.jpg



En op het moederbordje geplaatst samen met de Supreme HF!

11rria1.jpg



Hoppa, in de kast ermee!

16azb5e.jpg



Ook de radiateur heeft zijn plaats alweer gevonden, shiny!

2uy2eqp.jpg



De bijna 2 kilo wegende videokaart moest er ook maar eens ingehesen worden met een takel, pfoe! :D Meteen alle kabels aangesloten:

b9et7t.jpg


33o4mtl.jpg


212eujt.jpg



En het staat alweer te draaien zonder gekke problemen:

25ztiew.jpg




Na het zien van de Xigmateks wist ik niet zeker of het wel bij de build zou passen. Achteraf ziet het er in real life heel erg netjes uit. Eigenlijk moet ik de voltages verhogen van alles zodat op het moederbord alle ledjes oranje of rood gaan branden hahahahaha!!! :D

Wat mij stoort is het reservoir, daar moet iets mee gebeuren. Op de een of andere manier netjes verlichten of zoiets. Een ander klein probleem is het ROG logo, deze brand gewoon niet. Toch wel erg vervelend! Eens kijken of Asus een nieuwe kan opsturen? En daarnaast twijfel ik of de fan op het geheugen blijft. Hij maakt een hoop herrie en volgens mij is het zonder fan zelfs mooier!

Ik ben weer tevreden, voor zolang het zal duren! Hehe! Bedankt voor het kijken/lezen! Don't forget to reply!
 
Laatst bewerkt:
Mooie upgrade van je pc, moederboard komt me vaag bekend voor maar hoe dat komt weet ik niet ;). komt er nog waterblock op moederboard, kan zijn dat ik dat eventjes over het hoofd heb gezien maargoed. ben wel jaloers op je geheugen, :$. jammer van je ROG logo.

Veel plezier met deze mooie spulletjes :D
 
Hehe thanks guys! Sticker is er inderdaad al af. :D

Naar Asus een mailtje verstuurd met de vraag of ze het hele bord RMA willen voor dat ledje of gewoon een nieuwe kunnen opsturen. RMA ga ik hem echt niet doen voor 1 ledje, dan ben ik hem weken kwijt. :p
 
Da's wel rot, van 't logo :)
RMA sturen alleen dáárvoor is idd een mijl op zeven..
Alweer een verschrikkelijk nette setup, alleen vind ik persoonlijk
de oranje fans een beetje 'vloeken' ;) maar dat heb je altijd,
vrouwen en kleurtjes he..

Ben benieuwd naar de rest!

:D
 
Is dat ROG logo eigenlijk een los iets of zit het vast op het moederbord?

Trouwens, staat het niet toevallig op disabled in je bios? Staat bij Advanced -> Led Control (All Led control moet wel op enabled staan, anders zie je de functie niet).
 
Helaas heb ik dat al geprobeerd. Hij stond op Enabled. Alles even gedisabled en weer enabled maar het mocht niet baten. :(

Hij zit erop ,, geplakt '' Als je er zachtjes aan trekt komt hij al los. Het is dus een losse unit. Even snel gekeken maar alles draadjes zaten gewoon goed. Denk dat het ledje zelf gewoon dood is.

Hopelijk een mailtje terug vandaag van Asus. Ik hoop dat ze gewoon zo'n unit op kunnen sturen i.p.v. heel het moederbord RMA!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan