• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vissa's Iced Testbench

Rustig hier! :(

Weer een kleine bestelling gedaan bij je grootste vriend, Highflow natuurlijk!

Ik vind de witte ledjes van de Xigmateks toch niet je van het. Ik wil de UV slangen lekker laten oplichten maar de witte leds heffen het licht op van de UV balk. Daarom een aantal setjes 3MM UV leds besteld, deze gaan in de 3 Xigmateks geplaatst worden. ;)

Ook irriteer ik mij aan het mountingsysteem van de EK Supreme HF. Met een goede tip van Maarten gaat dit aangepakt worden om het strakker te laten ogen!

En als laatste, iets met vloeibaar metaal, even uitproberen! :)

Guys, als jullie iets zien waarvan je denkt: Dat moet je echt hebben, veranderen of wat dan ook. Tips zijn altijd welkom! :D

Yes, de standaard Jetplate zit erin! Ik ga binnenkort eens een flowmeter aanschaffen. Dan kan ik de temperaturen en flows testen in mijn loop met de verschillende plates. Dan kan ik misschien een beetje erachter komen hoe elke plaat reageert en voorspellen wat er gebeurd als ik zelf de 5e blanco plate aanpas. Zodra het zover is komt daar uiteraard een reportage over! :)

Het is inderdaad niet heel lastig het er netjes uit te laten zien bij deze case! :D Thanks m8!

Freddy heeft mij laten weten dat de ledjes begin volgende week binnen zijn. :) Tevens wil ik nog iets anders testen en daarvoor moest er nog een nabestelling worden gedaan. Freddy verzocht of dit aan mijn huidige bestelling kon worden toegevoegd en dat was geen enkel probleem! Zo gepiept! Wat een service he!

Wat het is zien jullie volgende week. Ben benieuwd of het veel beter presteerd dan mijn huidige ........ Ik denk van wel!

Tot snel!

Zo, een dagje beunen zit er weer op! Pfoe wat een werk!

Pakketje binnen! :D

2mg42f.jpg

Met daarin:

13zcxvn.jpg

Shitload aan UV ledjes voor in de Xigmateks, Ultra Liquid vloeibaar metaal, bevestigingssetje voor de Supreme HF en nog een grote jongen!

x6neo3.jpg

Jep, de XSPC RX360 radiateur! Waarom? Gewoon, om te testen tegenover de EK Coolstream XT! Ik had zo'n gevoel dat er toch een stuk betere rads op de markt zijn dan de EK, uit de test van Skineelabs kwam de RX360 als beste naar voren met fans tot 1500RPM.

Wat meteen opvalt is hoeveel dikker de RX360 is dan de Coolstream, scheelt behoorlijk wat!

4ggtc3.jpg

i71vfa.jpg

Of de prestaties ook beter zijn? We gaan het zien!

Omdat ik de witte ledjes in de Xigmateks teveel licht vond geven en het gehele UV licht daardoor wegvalt, besloten om de ledjes eruit te slopen en te vervangen voor UV's! Dus maar begonnen met slopen!

14d3wo1.jpg

icjqes.jpg

Na een hele tijd bezig geweest te zijn met het aansluiten van de UV ledjes was eindelijk het moment daar, testen die hap! Alle ledjes gingen netjes branden, job well done!

Of toch niet? Opeens begonnen er 2 ledjes te flikkeren, en nog 1, en nog meer. Toen gloeiden ze felrood en gingen ze uit. Een hoop stank en rook, whaaaaaaaa!!! Snel de spanning eraf.

Gelukkig verder niks aan de hand, behalve dat de meeste ledjes zijn overleden. Potver, volgens mij kunnen er geen 4 ledjes op 1 4pins molex connector, hihihihi!!!! Al dat werk voor niks, achteraf is het resultaat zonder enige verlichting uit de fans toch nog mooi geworden. De UV balk doet nu al het werk. :icon_razz:

Op naar de volgende klus! Het Liquid Ultra vloeibaar metaal! Wat een hels karwei om dat netjes te smeren zeg als je het voor het eerst doet. Zet je ook maar een klein beetje kracht dan schraap je het er alweer vanaf. Even tricky maar het is toch gelukt!

2i8y6ue.jpg

De nieuwe bevestiging van de Supreme HF was zo gepiept, geen uitstekende schroefdraden meer! Nee, 4 strak zwarte bevestigingsdopjes!

2rnu1p5.jpg

Time to test the RX360 and Liquid Ultra! Na het opstarten Realtemp gestart en ik was meteen tevreden! Van de idle temperatuur is maar liefst 8 graden afgesnoept. Stressen we de CPU dan is hij maar liefst 12 graden koeler dan voorheen met de EK Coolstream XT en de MX3 pasta!

Leuke winsten dus! :023:

Nu alles weer in elkaar zit en draaid verveelt het alweer. Wat gaan we nu weer eens bestellen? Ik moet het nog even verzinnen hehe! Tips zijn altijd welkom! :D

Vissa out! :icon_keel:

Thanks guys!

Nope, geen weerstanden. Per 2 zat er een molex connector aan vast. Aangezien een Molex connector 4 plaatsen heeft dacht ik slim te zijn om 2 setjes op in 1 molex connector te stoppen. Dit heeft ze dus waarschijnlijk de kop gekost, hehehe! :D

Thanks guys!

Nope, geen weerstanden. Per 2 zat er een molex connector aan vast. Aangezien een Molex connector 4 plaatsen heeft dacht ik slim te zijn om 2 setjes op in 1 molex connector te stoppen. Dit heeft ze dus waarschijnlijk de kop gekost, hehehe! :D

Lijkt me logisch, want er zit op een molex een 12v, 5v en 2x aarde aansluiting, zie hier:

dw98hy.jpg

Maar het moet wel kunnen als je van 1 setje de molex connector eraf haalt en die 2 draadjes in de andere molex soldeert, zodat je een parallel schakeling hebt. Als je het niet snapt wil ik het best even tekenen ;)

Het is weer even stil geweest. Is het eigenlijk nog steeds maar er zijn wat nieuwe plannetjes.

Zoals sommige misschien gezien hebben staat het moederbordje + de waterblokken in de verkoop:

http://forum.highflow.nl/f41/animocheck-asus-p6x58d-e-x58-ek-mosfet-north-southbridge-cooling-7263/

Misschien dat het setje vanavond al verkocht is. Dat zou een meevaller zijn. Mijn ogen zijn gericht op een andere kleursamenstelling en daarvoor (moet) er ook andere hardware komen. Wat? Dat zien jullie snel genoeg als de verkoop goed loopt!

Keep you updated! ;)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan