• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat

Freddy

Administrator
Forumleiding
Voor The Party 17 wil ik weer een nieuw systeempje meenemen :)

Vorig jaar had ik dit systeem gefabriceerd en meegenomen naar The Party 16:

CJGdU7m.jpg


Buildlog:
https://forum.highflow.nl/f97/build...parant-plexiglas-18122/index4.html#post305486

Dat was best een gedoe met mee sjouwen, opzetten etc. :sarc:

Dit jaar wil ik het wat compacter doen, ik ben van plan om een compacte Mini ITX systeempje te maken.
Mobo aan ene kant, Videokaart aan de andere kant (dmv riser kabel).
Een 140mm radiator + PSU eronder.
Alles aan elkaar vast met een plaat en standaarden van acrylaat.
Inclusief handvat aan de bovenkant, zodat het systeem makkelijk mee te nemen is.


Dit is het idee, prototype schets versie 0.000000000000001:

7TbJAjZ.jpg




Asus en Intel helpen mee, vervroegd kerst kadootje:

zZoDArM.jpg



Nu moet ik nog een videokaart gaan scoren en dan kan ik het e.e.a. afmeten en het ontwerp gaan tekenen...

Wordt vervolgt :)
 
Dus je gaat een scratch build maken? Nice!
Dan heb ik ondertussen al van alles van jou voorbij zien komen. Van een eenvoudig systeempje met aio , een volgepropte mountainmod tot aan een complete gold-desk , een zelfgemaakte flipperkast en nu dit.
 
Nu de drukte met feestdagen etc. een beetje voorbij is, kan ik weer een beetje verder gaan :)

Nog niet zo heel veel spannends gedaan, behalve meten en kijken hoe ik het in elkaar ga zetten.
En een voeding (Seasonic Focus SGX Gold 650) + radiator (Black Ice SR2 120) uitgezocht, welke ik push-pull ga doen en hopelijk is dat voldoende voor de CPU en GPU (verwacht van wel zonder extreme overclock).

Pomp+Reservoir ben ik er nog niet over uit, heb nu een XSPC ION even erbij genomen voor maatneming:

25bXKh0.jpg


Voorkant gaat zo worden:
DBHVdC8.jpg


Achterkant zo:
HX6QE7b.jpg


Radiator en voeding ga ik denk ik verticaal zetten ipv horizontaal zoals nu op de foto.
Verticaal is denk ik mooier, staat het geheel iets hoger en je kan de fans zien :)

Ik wil alles ook "modulair" maken, dus mobo+res komt op een acryl plaat, videokaart op een aparte plaat en rad+psu ook op een plaat.
Dan kan alles in elkaar geschroefd worden aan een frame.

Plaat van mobo wordt zoiets:
anNSguh.jpg


Tussen de mobo plaat en gpu plaat laat ik iets van 2cm ruimte tussen, dan kan ik alle kabels door de platem heen voeren en proppen in de ruimte tussen de platen :)
 
Nu ik het e.e.a. heb om af te meten, heb ik een moederbord tray kunnen tekenen:

CdZAF2H.jpg


En gelijk een test plaat uitgesneden:

b0ZxFRz.jpg


yGdcmh5.jpg


:)

Zitten nog paar dingetjes verkeerd, zoals de gat voor de CPU 8-pins kabel moet 5mm naar rechts, gleuf voor riser kabel nog 5mm naar links...
 
Ik ga voor de Corsair LL120 RGB fans, want deze kunnen bestuurd worden via de RGBpx controller in de D5 Next pomp :)
Push-Pull:
M0Lf7f4.jpg



Ik laat de radiator en fans rechtop staan met de XSPC Radstand.
Vier gaatjes eronder heb ik m4 schroefdraad ingetapt, zodat ik het kan vastschroeven aan een bodemplaat.
Jxu67fY.jpg



En prototype bodemplaat (ben o.a. gaatje voor drainport uitgang vergeten :sarc:)
6syJISw.jpg



Bodemplaat vastgezet aan de voeding en radiator:
UrDwkwL.jpg



En hoppaaa:
cEzcjkO.jpg



Verder ook nog de GPU tray met steuntjes gemaakt:
q7uVqsM.jpg


gAYiBCH.jpg


NRG5CdK.jpg



En het idee:

pTFUzWg.jpg


6Txc39k.jpg


2dHlgCh.jpg


JWooV28.jpg



Nu moet ik nog even bedenken hoe ik de zijkanten ga doen en het geheel laat staan enzo... :)
 
Dat had ik idd in gedachten, zie schets helemaal rechts voor de zijkanten idee:

7TbJAjZ.jpg



Maar ipv 1 handvat in het midden, zal het er twee aan de zijkanten worden.
Want het wordt toch best wel zwaar :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Geen verzendingen a.s. vrijdag en maandag i.v.m. Goede Vrijdag en Pasen en... TP17 :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
MrGiorgio TP17 Hotelinventarisatie Lan Party 13
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
mrsoldier Black beauty (mini project) Gallery & Build Logs 1
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] mini itx Gevonden 0
Sw333t Mini Elite Gallery & Build Logs 187
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
thiesggb Thieske's Mini-Lan-Bak krijgt waterkoeling Gallery & Build Logs 21
Besje Xargeant's Mini Tank Gallery & Build Logs 25
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78
R Mini RAM Mod Cases en Modding 15
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Impulse Pandora's Mini Box Gallery & Build Logs 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan