• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Thermaltake P5 CPU loop

spinexx

Member
Beste

Ik zou graag mijn cpu waterkoelen en ben doorgestuurd van de klantendienst om mijn vraag hier te stellen.

Wat ik heb:
MSI Z170A Gaming M5
Intel i7-6700K (Ik ga niet overclocken, temperatuur maakt niet uit)
16GB Corsair Vengeance ddr4
MSI GTX 980Ti Gaming
Corsair CX650M (volledig gesleeved met rode kabels).
WD Red 2TB (Ook nog een Crucial SSD maar die ga ik verbergen)

Dit is dus een zwart rood theme build en ik wil de loop omdat ik het mooi vind. Dit is het resultaat dat ik wil bereiken:
900x900px-LL-ca20565a_IMG_6255.jpeg


Wat ik graag zou willen:
Black Ice Nemesis Radiator GTS 480 + 4 Rode ThermalTake Riing 120mm Fans
EK-Supremacy EVO (met raampje zodat we het vloeistof zien vloeien)
Gebogen tubing(ga ik met heatgun doen)
Fel donker blauwe vloeistof(wil rood en blauw eens proberen)
Ongeveer dezelfde reservoir als op de foto.
Dezelfde fittings als op de foto.
Prijs range: 350 euro?

Mijn vragen:
- Is het een goed idee om jullie standaard clear tubing te buigen?
- Ik vind geen fel donker blauwe vloeistof op de site. Wat raden jullie aan? Hoeveel liter heb ik nodig?
- het reservoir op de foto lijkt mij eentje met een ingebouwde pomp. Is dit aangeraden en welk model raden jullie aan?
- Zitten er bevestigingen bij zo'n reservoir of moet ik die apart kopen voor de P5? Welke moet ik nemen?
- Welke fittings heb ik nodig om het resultaat zoals op de foto te bereiken?

Met vriendelijke groeten







 
Mijn vragen:
- Is het een goed idee om jullie standaard clear tubing te buigen?
Clear tubing is wat het meest gebruikt wordt, of het een goed idee is om aan te beginnen... je zult wel enkele momenten van frustratie meemaken :D Maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan is het resultaat meestal wel mooi.

- Ik vind geen fel donker blauwe vloeistof op de site. Wat raden jullie aan? Hoeveel liter heb ik nodig?
Pastel Blue van Mayhems kan je overwegen: Mayhems Pastel - Blue Berry - MD-P-BB
Je zal 2 flessen nodig hebben.

- het reservoir op de foto lijkt mij eentje met een ingebouwde pomp. Is dit aangeraden en welk model raden jullie aan?
Dat klopt, bijvoorbeeld deze: XSPC D5 Photon 270 Reservoir/Pump Combo

- Zitten er bevestigingen bij zo'n reservoir of moet ik die apart kopen voor de P5? Welke moet ik nemen?
Die zitten erbij.

- Welke fittings heb ik nodig om het resultaat zoals op de foto te bereiken?
3x Bitspower G1/4 Enhance Multi-Link For OD 12MM - Matt Black - BP-MBEML
3x Bitspower Enhance 90-Degree Rotary Dual Multi-Link Adapter - Matt Black - BP-MBE90RML
 
Bedankt!

Ik heb hier mijn winkellijst. Kan u nakijken of ik alles heb en dat alles goed bij elkaar past?

Ik heb ook gezien dat jullie acrylic/rigid tubing hebben. En dat deze ook in blauw te verkrijgen zijn. Is zo'n blauwe tubing een aanrader als ik een felle blauwe kleur wil? En welke maat heb ik nodig?

Kan ik die rigid tubing ook buigen met een heatgun?

De blauwe vloeistof die ik gekozen heb, lijkt mij blauwer dan de pastel kleur die u mij aanraadde. Klopt dit?

Kan zo'n custom loop ook ondersteboven staan?(stel dat ik hem inpak en neerleg in de auto).

Heeft u verder nog opmerkingen bij mijn set?

Met vriendelijke groeten.
 
Fans voor op de radiatoren mis je nog, tenzij je die al hebt natuurlijk.

De slang die je in jouw winkelwagen hebt is flexibele slang, dat past dus niet op de fittingen.
Je kan voor het felle effect het beste doorzichtige hard tube nemen, bijvoorbeeld:
CF1 Hard Tube 12/10 mm PETG - 5 x 50cm

Deze kan je buigen met een heatgun, voor mooie bochten heb je nog het volgende nodig:
CoolForce CF1 Rubber Core - 52cm
XSPC PETG Easy Bending Tool
Slangknipper / PETG cutter (10-40MM)

De gekozen koelvloeistof is niet blauwer, maar lichter/transparanter van kleur en is UV actief.
Hiermee kan je nog UV CCFL lampen of UV LED strips erbij plaatsen, dan gloeit de koelvloeistof mooi op :)

Als je alles goed hebt aangedraaid, kan je het systeem ook neerleggen.
Met name het reservoir kan je voor gebruik voor de zekerheid (handvast) de top en bodem aandraaien.
 
Beste

Bedankt. Dan ben ik nu bijna klaar om mijn bestelling te plaatsen maar ik heb nog 1 vraagje. Op de foto die ik in het eerste bericht heb geplaatst zie ik 2 x 90° fittingen en 4 gewone. Ik heb dit ook zo in mijn winkellijstje gedaan.

Zie ik dit verkeerd en heeft u gelijk en moet ik 3 gewone en 3 hoeken nemen?

Hier kan u mijn huidige winkelwagen vinden. Kan ik hiermee het resultaat halen van op de foto en past alles goed bij elkaar?

Mvg
 
Het het XSPC reservoir heb je geen ingang aan de bovenkant (dat is enkel om te vullen), vandaar de derde hoekfitting (tube kan je dan naar beneden door trekken).

Als je toch de ingang aan de bovenkant wilt hebben, kan je deze combinatie van producten van EKWB nemen:
EK-XRES 100 Revo D5 PWM incl. pump
EK-RES X3 - Multiport TOP
EK-RES X3 - TUBE 250 - 204mm (groter reservoir)

Of deze combinatie van Bitspower:
Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top
Bitspower D5 MOD TOP - Black "S" Model - BP-D5TOPPS-BK
Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 250 - Black - BP-D5TOPUK250P-BKCL
Bitspower Z-CAP III With G1/4 x 2 - POM Version - BP-WTZPC3-BK

Je hebt overigens de koelvloeistof van CoolForce nog in jouw mandje.

En verder is een spuitfles aan te raden om vullen gemakkelijker te maken:
Spuitfles - 1000ML
 
Beste

Bedankt voor al uw tijd. Ik ben er uit geraakt en dit ga ik bestellen.
Ik ga de ongeveer de foto van de eerste post volgen maar uit de CPU ga ik 2 gewone fittings gebruiken. Aan de radiator ook 1 gewone fitting en dan zoals op de foto hieronder met een hoek naar beneden en dan terug met 2 hoeken in en uit de pomp. (dus 3 gewone en 3 hoeken in totaal, de rest ga ik buigen).

Kan ik ook intracommunautair bij jullie bestellen? (heb een BTW nummer en wil zonder btw kopen). Vind geen plaats voor een btw nummer in te geven.

Mvg


IMG_5430.JPG
 
Dat ziet er goed uit.
BTW vrij is mogelijk, je kan dan jouw bestelling alvast plaatsen en als betaalmethode kiezen voor bank overboeking.
Je moet jouw BTW gegevens doormailen en daarna kan de BTW verwijderd worden uit jouw bestelling.
 
Ik denk dat we iets vergeten zijn. De rigid tubes zijn maar 50 cm lang. Dan geraak ik nooit onder de rad en dan terug naar boven. Dan heb ik meer hoeken nodig (zoals op de foto)of wat raad u aan?

mvg
 
Beste

Alles is goed gelukt. De build is lek vrij maar ik zou iets anders willen proberen. Ik wil het water vervangen in een blauwe kleurstof die oplicht in het donker.

UV actief vloeistof + kleurstof + led verlichting.

Mijn vraag:
- Kan ik het extra gat beneden aan de pomp open maken en alles in een emmer opvangen? Of wat raden jullie aan?
- Moet ik mijn loop met een speciaal product kuisen alvorens het nieuwe er in te doen?
- Ik heb vroeger met cold cathodes gewerkt om het UV effect te bereiken. Ik zie nu ook dat er ledjes zijn. Zijn die aangeraden? Heb je er veel van nodig?
- Heeft u al goede ervaringen met bepaalde kleurstoffen en uv? Welke kan u aanraden?
- Ik heb een BIT gezien voor op een boormachine waarmee je tubing korter kan maken(ipv slangenknipper). Verkopen jullie ook zoiets? Ik heb de indruk dat met de slangenknipper met tubing niet perfect gaaf/recht is.

Ik heb 2 foto's bijgevoegd, eentje van hoe het er nu uit ziet en het effect dat ik wil bereiken.

Met vriendelijke groeten
 

Bijlagen

  • 14696899_1674596632854713_1643806913_n.jpg
    14696899_1674596632854713_1643806913_n.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 8
  • ff7f3191_544b7469dde19a34e7aed42761f449fb.jpeg
    ff7f3191_544b7469dde19a34e7aed42761f449fb.jpeg
    36 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
- Kan ik het extra gat beneden aan de pomp open maken en alles in een emmer opvangen? Of wat raden jullie aan?
Dat kan, je kan eventueel daar een fitting/kraantje op aansluiten als je in de toekomst weer onderhoud moet plegen :)


- Moet ik mijn loop met een speciaal product kuisen alvorens het nieuwe er in te doen?
Alleen als je een ander type/merk gaat gebruiken.

- Ik heb vroeger met cold cathodes gewerkt om het UV effect te bereiken. Ik zie nu ook dat er ledjes zijn. Zijn die aangeraden? Heb je er veel van nodig?
UV LED's doen het ook prima. Hoe meer lampen/LEDstrips je gebruikt, hoe meer het UV effect.


- Heeft u al goede ervaringen met bepaalde kleurstoffen en uv? Welke kan u aanraden?
In jouw voorbeeld gebruiken ze volgens mij transparante koelvloeistof met UV, dat kan bijvoorbeeld deze zijn:
Mayhems X1 UV Clear Blue Coolant 1Ltr
Nanoxia Coolforce CF1 UV Clear - 1000ml

Wil je meer blauw en ook UV:
Mayhems X1 UV Blue Coolant 1L
Nanoxia Coolforce CF1 UV Blue - 1000ml
EK-Ekoolant EVO UV BLUE premix 1L


- Ik heb een BIT gezien voor op een boormachine waarmee je tubing korter kan maken(ipv slangenknipper). Verkopen jullie ook zoiets? Ik heb de indruk dat met de slangenknipper met tubing niet perfect gaaf/recht is.
Je bedoelt waarschijnlijk deze:
Acrylic/PETG Deburrer/trimmer - 12mm OD
Meer tools kan je hier vinden:
Acrylic/Rigid Tools
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
P Dipswitches Thermaltake Pacific PR22-D5 Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Thermaltake DP100-D5 distro Waterkoeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-PRO G1/4 PETG Tube 16mm OD Compression - Green HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermaltake core p8 tg HighFlow Product Reviews 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-Pro Series - Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermaltake core p8 tg Cases en Modding 2
A inbouw brackets Thermaltake Shark Cases en Modding 0
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Waterkoeling €1600 i9-9900k, 1 RTX 2080ti Thermaltake 900 Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterkoeling idee Thermaltake 900 Waterkoeling 2
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Thermaltake C-Pro & M-Pro fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Thermaltake P5 + 4 x vega 56 en threadripper. Advies Waterkoeling Setup 3
Q Thermaltake 900d Advies Waterkoeling Setup 17
Hightower Thermaltake Riing RGB fans New Premium compatible with old version? Overige Koeling 4
O Thermaltake commander FP - 10 poort PWM HUB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Bas9466 Thermaltake Pacific M3 Motherboard Water Block voor msi z170a gaming 5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Thermaltake T15 Gallery & Build Logs 0
Viepert Thermaltake Core V21 window Cases en Modding 12
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
B Thermaltake X9 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
bundymania [User Review] Tt Esports / Thermaltake Theron Gamer Maus [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
nicvdv Thermaltake Element s HDD screws Gevonden 4
E [VERKOCHT] Thermaltake Shark Case/PC (2005) Verkocht 5
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
dark viper zwolle [VERKOCHT] Thermaltake DH202 media center Verkocht 1
K Team Thermaltake VS Team HIGHFLOW! VOD Gaming 1
R Thermaltake Swing tekening voor Google SketchUp? Cases en Modding 0
S [VERKOCHT] Thermaltake Toughpower 1500W Cable Management Verkocht 1
maomanna [IN-ACTIVE] Thermaltake Eureka Verkocht 0
T Thermaltake armor a30 of silverstone tj08-e Cases en Modding 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan