• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Geduld ja dat heb ik maar het is nog leuker als het klaar is.

Vijl vijl. Zo even geen vijl meer. Alles is weer opgeruimd.


Vandaag even testgepast met twee verschillende moederborden:
- De Asus Rampage IV Extrem Black edition;
- De Asus Z97 Impact II.

Waarom twee borden!. Dat is voor als ik ooit nog een van plan ben om een andere moederboard the plaatsen.
Nu zitten de grommets er in. Klaar is ikke.

Het leuke van een update plaatsen is dat ik gelijk weer nieuwe ideen krijg over hoe ik iets ga aanpakken.
Het middelste gat "bedoeld voor de fillport" maak ik groter zodat de quick disconnect er makkelijk door kan.

Zo alweer genoeg gevijld vandaag.

IMGP6373.jpg

Ja Xenomorph "het wordt inderdaad wel wat. En geduld "ja ik moet wel aangezien ik nog niet alle onderdelen heb".
Ik geloof wel in sinterklaas maar die komt maar een keer per jaar. Dus dat gaat hem niet worden.

Zo even laten zien wat ik met m'n zakgeld gedaan heb.

MOOOOI JONNGGGGUH

IMGP6376.jpg


IMGP6374.jpg

IMGP6382.jpg
 
Waarom maak je het niet zo dat je over de gehele breedte (of lengte, ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt) een aantal aanéénsluitende grommets, zodat de gehele lengte van het moederbord voorzien is? Hierdoor maakt het niet uit welke mobo er idd in komt, je hebt altijd ruimte om de kabel zo snel mogelijk weg te werken.
 
Waarom maak je het niet zo dat je over de gehele breedte (of lengte, ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt) een aantal aanéénsluitende grommets, zodat de gehele lengte van het moederbord voorzien is? Hierdoor maakt het niet uit welke mobo er idd in komt, je hebt altijd ruimte om de kabel zo snel mogelijk weg te werken.



Ik heb alle deskbuilds bekeken en zie dat sommige insertpanels geheel voorzien zijn van grommets.
Je ziet dan ook moederborden die half over grommets heen hangen.
Nee dat vindt ik persoonlijk niet zo mooi.

Wie weet maak ik nog wel een andere insertpanel.
 
Net thuis van een 24 uursdienst.

Net als ik mijn ogen wil sluiten gaat de bel.

Pakketje hu "Aquacomputer" de 4 maanden geleden bestelde ledstrips 2 x 5 meter. Wel een ligt doosje.

Na het doorsnijden van de tape wordt mijn angst wekelijkheid.

Een lege doos met genoeg pakpapier en een lading extra DHL tape op de doos.

Ja ik ben nu klaar wakker en voldoende opgeladen.


Zie nu maar eens dat je je spullen krijgt.

Zo maar even langs het filiaal rijden van DHL ik weet waar ze zitten.


GRRRRRRR.


IMGP6387.jpg


IMGP6388.jpg

IMGP6389.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker verhaal zeg,om een lege doos op te sturen.

Hoi Sander,

Dat is het zeker. Aangezien ik dit niet iedere dag meemaak kan ik alleen maar de verzender een mailtje sturen dat ik nog nooit
een bestelling niet heb gekregen.


Er moeten 2 rollen met 5 meter leds in zitten die vallen er niet zomaar uit ook al maak je een zijkant los daarvoor zijn de pakjes te groot.

Omdat ik van ochtend m'n zinnen gezet had op "even m'n ogen sluiten"werd ik een beetje overrompeld door de vriendelijkheid van de bezorger. Na het openen van het pakje was ik dus klaar wakker en had ik ook geen behoefte meer aan wat bijslapen.

Ik heb DHL gebeld "het gesprek werd aangenomen"en ik hoorde de medewerkers op de achtergrond een gezellig gesprek voeren.
Voor mij hadden ze waarschijnlijk geen tijd.

Daarna Aquacomputer een mailtje gestuurd. Nog geen 5 minuten later een mailtje terug "of ik ze even kon verzien van een paar foto's van de verpakking". Foto's gelijk opgestuurd.


Aangezien m'n batterij leeg was kon ik boven even geen mail ontvangen. Prik er op en na vijf minuten kreeg ik alweer 7 mailtjes binnen. Waaronder een mailtje van AquaComputer met de volgende mededeling.

"het is onze probleem dus wij handelen dit verder af". We zullen direct de bestelling nog een keer afsturen.


SUPER TOLL "kan niet anders zeggen".

Zo nu maar wat eten halen voor straks aangezien ik de komende 2 dagen thuis ben ben ik de kok .

En dan natuurlijk gelijk weer verder met vijlen.
 
Ik had met het eten alleen maar tevreden klanten. Ha ha en ze hebben alles opgegeten.
Het ziet er naar uit dat ik nu vaker de klos ben.

Maar goed nu maar even wat over de build praten.
Bleu-ray drive besteld voor de desk. Ik wilde even weten of de maten kloppen . Als deze afwijken dan kan ik er nu nog wat mee doen voordat de desk naar de coater gaat.


Verder hebben we vandaag de planning gehaald "de grommets voor de gaming side zitten er in".

Aangezien een hele tijd voorover gebogen niet mijn ding is heb ik er nu maar voor gekozen om alles uit te meten op mijn mobiele werkbank.

Dat voelt toch prettiger aan. Alle voorbereidingen gedaan. Nu alleen nog maar:
- centeren\ boren \ zagen \ en vijlen , en schuren.

IMGP6393.jpg

Zo het zit er weer op voor vanavond.
Morgen maar weer verder.

Even alles opruimen voor de foto.

IMGP6395.jpg


IMGP6396.jpg


Zo foto's staan erop. Nu nog wat even knallen.


En tot morgen.
 
Zo net even een tekening gemaakt van de koker die ik ga maken voor het plaatsen van de twee voedingen.
Ik had eerst in gedachten om de voedingen in de blokken weg te werken . Op zich zou het kunnen maar heb ik kans dat de bekabeling iets op elkaar gepropt wordt. Ondertussen lekker doorgaan met vijlen.

Nu toch maar de knoop doorgehakt "ik bouw er een kokerprofiel bij onder de desk aan de achterkant " ik heb er geen last van want het zit helemaal tegen de achterkant aan. Net even wat materiaal besteld.

De coater zal nu wel een andere prijs gaan roepen aangezien er steeds meer bij komt.

Ook heb ik een aantal 4mm plaaten besteld voor het maken van een HDD houder. Hiervoor moet ik nog een tekening maken met daarop de boorgaten van de disks. Ik heb het al in mijn hoofd nu nog op papier. Dat wordt weer flink zagen en vijlen dat weet ik wel.

Zo nu even de tekening plaatsen van de modificatie.

Ahum dacht ik al het uploaden gaat niet vanaf mijn werkplek. "Ben zo terug.


houder voedingen.jpg


De Koker\box zorgt ook voor een verbinding tussen de 2 blokken. Met de desk erop wordt het een geheel.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn to do list staat ook het maken van een cover.

Ahum even kijken wat ik hiervoor nog heb liggen. Ha ha ja ik heb nog een te grote plaat met gebogen zijden liggen.

De plaat in drie stukken gezaagd en de zijstukken schuin af gezaagd. Verder de zijstukken met verzonken popnagels vastgezet.

Morgen nog even een strip halen dan kan ik gaan werken aan het vastzetten van de cover.

IMGP6403.jpg
 
19-04 Dat is alweer 10 dagen geleden.

Ahum ja.

Waar zijn we gebleven "O ja de led verlichting".

Die is binnen.

IMGP6404.jpg

IMGP6405.jpg

Materiaal binnengekregen om de houder voor de twee psu's te maken.
Basis is een u-profiel 170mm x 1100mm x 2mm.

IMGP6409.jpg

Popper de plop.

IMGP6410.jpg

Van de afgezaagde profiel drie bevestigingsbeugels gemaakt om de bak aan de onderkant te monteren.

IMGP6414.jpg

Ook hier weer geluk dat de lijmtangen net lang genoeg zijn om te klemmen.
Tape er op geplakt om het uit te zagen gedeelte te markeren.

IMGP6417.jpg

Bak er weer onderuit gehaald en de gaten gezaagd.

IMGP6420.jpg

Bak bevestigd met 12 x M4 verzonken boutjes.
Ha ha "ja moet er straks weer af voor het poedercoaten".

IMGP6421.jpg

Als ik vrijdagmorgen terug kom van het werk dan kan ik de gaten in de blokken maken met al het werk wat er achteraan komt (vijlen, schuren, rollen).

Nog even kijken hoe het eruit ziet met de 3 cm strip ertegenaan.

IMGP6423.jpg


"Is dit alles" ja wat werk betreft wel voor de rest de laatste dagen plat gelegen met griep.
Inmiddels weer op de been en het blaffen zal wel overgaan hoop ik.

Zo tot vrijdag dan maar.:039:
 
Laatst bewerkt:
Uhh, ga je nu de benen in de nek leggen, Henry?
Of heb je daarover al nagedacht.

Haha ik zie het nu pas, zit tegen de achterkant aan te kijken, stom van me.


och och och "dat is 3 x". Nee stom is het pas als je het niet ziet. Benen maar recht voorruit Sander als de desk tenminste een keer klaar is. Veel tijd verloren met ziek zijn "bah" . Moet weer even de gang er in krijgen. Mijn klok is een beetje ontregeld doordat ik een aantal dagen op bed heb doorgebracht. Ik denk nu iedere keer dat het zondag is. Morgen maar weer eens de draad proberen op te pakken op het werk. Ha ha ik ben er bijna vanaf en nu snotterd Nicole lekker. Zal de tijd van het jaar wel zijn.

Morgen maar weer de beuk er in gooien.


Groeten aan het thuisfront. :D

Henry
 
Vanochtend terug gekomen van mijn 24 uurs dienst.
Geen uitrukken gehad maar weinig geslapen dankzij de post sorteer centrum naast de kazerne. Was al klaar wakker om 04:00 uur.

Zo dat was even off topic.

Vandaag dus weer wat kunnen doen "Even overschakelen naar nederlands". De afdeklijst is bijna klaar.
Hiep hiep Hoera. Nog maar een paar gaten om de behuizing aan de achterkant aan de blokken vast te zetten.

Verder nog een paar deuren maken. "Acryl of Aluminium" wat denken jullie.


Zo nu even wat foto's

Kijk eens wat ik vond voor mijn server kant.

IMGP6424.jpg


Meten, vijlen en nog eens meten.
De zijstukken heb ik uit een stuk restplaat gezaagd en gevijld.

IMGP6426.jpg

Rechter verbindingsstuk. "Niet SLechhhhhhhhht" me verry happy.

IMGP6430.jpg

Stapje voor stapje komen we verder.
Morgen maar weer verder.

IMGP6431.jpg
 
Mooi tobo!

Het ziet er al erg groot uit en massief uit :)

Dank je Freddy,

Ik hoop dat ik volgende week weer een gat in de planning kan slaan. Als de psu-box klaar is dan gaat de desk op zijn kant voor de bevestiging van de kabelcover die in het middelgedeelte onder de desk komt. "Massief ahum ja zeg maar stevig". Is ook wel nodig aangezien ik niets las. Zit even te dubben wat ik zal doen eerst proefdraaien zonder poedercoat werk of eerst de desk naar de poedercoater. Ook de setup kan nog wijzigen.

Zo kan het gebeuren dat ik 2 dubbele pomptops plaats i.p.v. 6 losse\ of gewoon 4 losse. In mijn oude en eerste setup "singularity beast II" had ik 1 bitspower dubbele pomptop met 3 x RX 480 radiatoren en alles in een loop. In deze setup had ik de pompen op 3 staan. Dat was voldoende. In deze setup's komen 2 x RX480's en 1x 560 per systeem. Dus zat ik te denken aan 2 x een dubbele pompsetup. Ik heb ook nog 4 x aqualis pomptops liggen maar die wil ik gebruiken voor mijn TH10 die ik weer wil opbouwen (zonder pedestels). Deze staat nu intact onder een mooi kleedje te wachten met alle custom panelen er nog in.

Aangezien ik tijdelijk een ander rooster draai bij de brandweer ben ik in de gelegenheid om na 1 x 24 uurs dienst 2 dagen te kunnen bouwen. Dus ik heb op de dag wat meer tijd.

Zo morgen werken dus ik ga afsluiten.


:039:
 
Veteranen bijeenkomst in de morgen.
Maar de middag is voor de build.

Wat hebben we gedaan:
- deurpanels gemaakt;
- gaten in de afdeklijst geboord van de psu box en de box van achter vastgezet op de blokken;
- gaten geboord aan de binnenkant van de blokken "ook voor het vastzetten van de psu box aan de binnenkant van de blokken;
- gaten geboord in de zijkant van de blokken voor de doorvoer van de psu kabels.

Na het uitzetten van wat maten even de contouren gemarkeerd met de scalpel.
Zo nu even een paar gaten boren voor de decoupeerzaag.

IMGP6435.jpg

psu box is er even onderuit gehaald "voor het boren van de doorvoergaten" en voor nog wat werk aan de psu box.
Ik wil nog wat ondersteuningsplaatjes maken aan de binnekant van de box. Hierdoor blijft de deur vlak liggen.
Ik ben er wel weer een avond mee bezig.

IMGP6436.jpg


IMGP6437.jpg

IMGP6438.jpg

Nu de gaten er in zitten is het weer tijd voor schuren en rollen.
Maar niet meer vandaag.
Morgen werken (24 uur) maar donderdag en vrijdag lekker weer wat prutsen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan