• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Was eigenlijk van plan om minder te posten maar kan het schijnbaar niet laten.

De baydrive covers voor de gaming kant op maat gemaakt.
Gelijk maar een modificatie aangebracht zodat ik de temp sensoren van de Aquero 6 Pro makkelijker kan inpluggen.
Verder de covers wat ingekort van 20,5 naar 17,5 cm.

Nog wat kleine dingen en dan is dit ook weer klaar.

Gemodificeerde covers aan de Aquero kant.

IMGP6489-2.jpg

View aan de voorzijde van de desk.

IMGP6494.jpg

Aan de server kant nog even twee covers inkorten.

IMGP6492-2.jpg

De afdekplaat laat ik denk ik maken door Coldzero met een paar logo's er op.

Ik ben net thuis van mijn extra dienst.

Er is mail van Bitspower.

Yes "sponsorship" is binnen .

Aangezien ik in m'n hoofd al met meer builds bezig ben probeer ik voorruit te plannen.
Ik moet zeggen ik heb weer geluk "To͘-siā Bitspower".

Gesponsord door:

900x900px-LL-fcdb7ce5_bitspower.jpeg

Zo net weer materiaal besteld voor het maken van een frame voor de glazen afdekplaat.
Heb al een constructie bedacht maar er moet dit keer wel aan gelast worden.

Verder heb ik we 2 nieuwe sponsors bij "namen blijven nog even geheim".
Verdere onderhandelingen met andere sponsor loopt nog.

Zeer goed nieuws dus.

Ondertussen gaan we rustig door met de build.
Van de week de hoeken verstevigd met stalen hoekprofielen onder de 40 x 20 x 3mm hoeklijnen.
Bang dat de case uit elkaar valt "nee dat niet". Maar de case blijft zo nog beter in vorm tijdens het poedercoaten "hoop ik".

Zo nog even wat papierwerk doen en straks om 17:00 uur weer een extra 1\2 dienst draaien voor de build.

Off Topic.

Ik had nog een blokkenset liggen voor de Rampage IV Extrem "old scool blokken". Zien er niet slecht uit maar het kan beter.
Dus vandaag alle plexi eraf geschroefd en de blokken in een doosje gedaan.
Het bedrijf zit een paar km hier vandaan dus even een bezoekje brengen.

Jammer "alleen grote hoeveelheden".

Nog maar een bedrijf opgezocht op het internet en een e-mailtje gestuurd met de gegevens en een foto.
Afwachten wat het gaat kosten.

IMGP6513.jpg

IMGP6515.jpg

IMGP6516.jpg

Nu maar even afwachten wat het gaat kosten.

Maandag ook pakketdag. Dan worden mijn profielen geleverd voor het maken van het frame voor de glasplaat.
4.0 kg. Ahum we gaan het zien.

Je zal dan hoogst waarschijnlijk eerst zelf de blokken glad moeten polijsten. De ribbels die je ziet van de CNC zullen niet gauw verdwijnen door dat je aan paar micrometer dikkere nickel plating krijgt. (Denk ik hoor)

daar kun je best eens gelijk in hebben dat gevoel heb ik namelijk ook.

Even kijken hebben we nog wat schuurpapier korrel 2000.

Dit is al iets beter. Maar we zijn er nog lang niet.
Dit wordt dus een projectje als ik tijd over heb.

IMGP6517.jpg

Blokje er even op.

IMGP6524.jpg

Nog even doorgegaan met lappen.

IMGP6530.jpg

IMGP6533.jpg

Laatst bewerkt:
Zo we zijn even uit gelapt. Alles is opgeborgen en kan zo opgestuurd worden voor een her nikkel beurt.

Verder nog wat gewerkt aan de desk. De server kant is helemaal klaar \ gereed voor de poedercoater.
De Gamers kant is ook bijna klaar "morgen nog even de schroefdraad in m'n insertpanel nalopen".

Op de bouw van m'n glaspanel frame na is al het grote werk bijna af "HOOOOOOERA".

Maandag krijg ik een pakketje met aluminium profielen binnen voor het maken van de glaspanel frame.
Een ander hindernis die ik nog moet nemen is de installatie van de actuators "moet ik nog bestellen".

Morgen maar weer verder.

Omdat het plaatsen van de insertpanel erg moeizaam gaat met de ledprofielen in de desk heb ik er voor gekozen om de insertpanel in twee stukken te zagen "net achter de bay drives". Ik ga er van uit dat je hier weinig van ziet als de desk klaar is.

IMGP6540.jpg

Zo andere gedeelte er tegen aan.

IMGP6539.jpg

Het is half tien en ik ga nog even knallen "was een leuk filmpje L3P het deuntje zit nu nog in mijn hoofd".

Tot morgen

Zo even wat knallen maar eerst een update plaatsen.

Even een SITRAP.

Onderdelen gehaald en binnengekregen voor het maken van de custom standoffs en het frame voor de glasplaat.

Even in het kort "5mm draad tappen in een 6mm tube" was niet zo'n succes. Moet wel kunnen maar ik kies achteraf voor een andere oplossing. Ik plaats op de pijpjes een persmoer M3 en schroef van onderen het pijpje\standoff vast in de bodem van de desk.

Om de draad er recht in te krijgen heb je eigenlijk een hobby draaibank nodig. Dus zonder is dit resultaat uitermate teleurstellend.
Krom getrokken "das nie goe".

IMGP6549.jpg

We gaan nu voor het middelste. Persmoer op\in pijpje getikt. Schroeven vandaag besteld en al op de post.

IMGP6553.jpg

Van het frame voor de glasplaat heb ik al 3 delen op maat. Front, right en left. Ik probeer het zo goed mogelijk aan te laten sluiten dus daar gaat wat tijd inzitten.

IMGP6560.jpg

Zo ziet het er dan uit van boven. Aan de buitenkant ga ik hoekstukken plaatsen 50 x 50 x 4mm aluminium. Die ik dan vastzet met verzonken schroeven. Aan de binnenkant in de hoeken plaats ik een plaatje 35 x 35 x 3mm en die zet ik vast via de onderkant. De ruimte naast de plaatjes vul ik op met celband zelfklevend "neopreen". Nog wel even bestellen.

IMGP6561.jpg

Zo dat was het eigenlijk . Nu effe knallen "oeps wat vergeten".

Net binnen vanuit de States een Samsung 840 Pro 512GB.

IMGP6563.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan