• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Druk druk druk.

Het was vandaag een gekkenhuis op m'n werk.

Maar we zijn weer thuis. DE BUILD YES.

2 pakketjes binnengekregen:

- een heel mooi shirt "vrouw is druk met haar werk " en heeft even geen tijd voor me. Ahum ja zo gaat wel eens hier.
Dus de foto komt straks nog wel "als ik de internetkabel uit haar pc trek" grapje.

Verder zijn mijn scharnieren binnen. Bij thuiskomst lag het pakketje geopend op de mat. Er dacht zeker iemand dat er iets waardevols in zat.

Ja "bling bling" maar ook stevig genoeg om het frame en de glasplaat te dragen.

IMGP6242.jpg

Verder na mijn verkeerde bestelde kabels even het internet af gestruind voor de juiste items.

Twee van deze jongens " kosten een paar euro en altijd handig".

595057_BB_00_FB.EPS_400.jpg

En twee van deze jongens

989116_BB_00_FB.EPS_400.jpg

Zo weer genoeg tijd verdaan met praten en surfen gauw weer naar boven en wat gaten boren e.d.

Had me bijna verslapen deze ochtend dus de sketch voor de psu mal lag nog thuis.

Dan maar even wat anders doen. Aangezien ik pas over 2 weken bij de powder coater terecht kan heb ik nog tijd voor wat modificaties.

Ik heb nog een boor mal liggen voor de achterkant. Daar maar eens mee beginnen.

Zo de mal maar eens uitrollen en kijken of ik alle maten goed heb overgenomen.
Yep hoogte klopt dus daar hoeft niks af.

IMGP6243.jpg

De mal aan de achterkant van de desk bevestigd.

IMGP6246.jpg

Zo de eerste twee rijen heb ik er uit. Ik denk dat ik op een avond drie rijen kan doen. Dus aan het einde van deze week is deze klus ook klaar.

IMGP6254.jpg

Zo weer genoeg gevijld voor vandaag.

Ik dacht niet dat ik zover zou komen. Maar ik ben vroeg begonnen.

Ik hoop morgen de andere kant te doen. Moet natuurlijk nog wel wat nabewerken maar het grootste gedeelte is klaar.

Eerst even met 3mm voorboren.

IMGP6255.jpg

8mm.

IMGP6259.jpg

De trapboor er achter aan. Aangezien ik uit de hand boor zitten niet alle gaten precies in het midden en kan ik sommige gaten ook niet even groot boren. Dat wordt dus extra vijlen.

IMGP6261.jpg

Linker kant is klaar en de tape kan eraf. Nog wel nabewerken aangezien ik als een speer deze gaten geboord en gevijld heb. Dus ik heb wel wat laten liggen aan werk. Maar ik ben niet ontevreden.

IMGP6264.jpg

Ha de rest van de rommel ligt aan de voorzijde op het laminaat. Eerst maar even zuigen denk ik.

IMGP6265.jpg

Nog een kant te gaan.

IMGP6271.jpg

Lange dag vandaag.

Maar toch weer wat kunnen doen. Nog 15 gaten te vijlen en dan is dat ook klaar.
Morgen eerst maar weer overwerken voor de build. Druk druk druk.

Zondag maar weer verder als ik thuis kom. Zijn de jongens al op de TP!! Hoop wel wat foto's te kunnen zien. Leuk maar ik moet werken dus alweer volgend jaar.

Zo pictures or i did not hapent.

Nog 15 gaten te gaan.

IMGP6272.jpg

Nieuwe comfortabele stoel en de 2 vijlen boven op de desk. "Ja plezier heb ik zeker".

IMGP6273.jpg

Het was even zoeken maar toch gevonden wat ik nodig had. Altijd handig.

IMGP6274.jpg

Zo de laatste 15 gaten van de 96 zitten er ook in.

Biertje!

IMGP6303.jpg

IMGP6304.jpg

Ik zie wel verschil onderling maar als geheel ben ik niet ontevreden. Als de desk gepoedercoat is dan komt er aan de binnenkant een fijne mesh tegen de stof.

Zo even kijken voor een lasapparaat voor aluminium lassen.

Zo alles weer opgeruimd.

Zoals gewoonlijk een luie zondag maar toch weer wat gedaan.
Het was de bedoeling om de grommets in de insertpanels te maken maar daar is nniets van terrecht gekomen omdat ik nog steeds niet de exacte plaats kan markeren voor de HDD koelblokken van bitspower. Ja ja lekker spelen met de setup.

Gauw stoppen met spelen anders komt er helemaal niets uit m'n handen vandaag.
Wat stond er nog meer op de "to do list" .
- ledprofielen monteren;
- support and mounting plate maken voor de front panel.

Ja even een plaatje maken voor opvullen en montage van de frontpanel.

IMGP6307.jpg

Plaatje gemaakt uit een afval stukje plaat. Even een R er in gekrast zodat ik straks weet waar ik het moet monteren als de desk terug komt van het poedercoaten.

IMGP6309.jpg

Even kijken of de extension cable past. De ander sluit ik aan op de usb3 poort op het moederbord.

IMGP6310.jpg

Bling bling en daar gaat mijn tijd.

IMGP6311.jpg

Even spelen met een setup voor de server zijde. Ahum "gaat hem nog niet worden".

IMGP6316.jpg

Gauw alles weer opruimen en wat anders gaan doen.

Led profiel monteren.

Voorste led profiel in verstek gezaagd en vast gezet met 3mm inbus schroeven aan de voorkant van de desk.

IMGP6318.jpg

Om de 30 cm een schroef geplaatst.

IMGP6319.jpg

40 x 20 x 3mm hoeklijen er op geplaatst nadat ik eerst een stuk van de buitenrand heb afgezaagd.

Ha ha "ik heb nu een overstek van ± 14 mm". Morgen de hoeklijn in verstek zagen en vastzetten met 3 mm verzonken schroeven.
Plan van een lifting raam even in de koelkast omdat ik merk dat het middengedeelte 0,5 mm kan buigen. Dus om het meer solid te maken zet ik de hoeklijn vast.

IMGP6320.jpg

Even een foto van binnenuit genomen. De dikke hoeklijn is nu uitgelijnd met het ledprofiel. Lekker solid.

IMGP6323.jpg

IMGP6326.jpg

Laatste wijziging is niet helemaal goed verlopen.

Zo vanavond maar weer eens verder met de rand van de desk.
Deze avond heb ik aan de rechterkant van de desk de rand wat kleiner gemaakt zodat de hoeklijn gelijk komt met de voorkant van het led profiel.

Om het zo netjes mogelijk te maken gaat er veel tijd in zitten. Beter zo dan alles verprutsen. Ik heb geen reserve hoeklijn liggen dus het moet wel netjes gebeuren.

Ook hier maak ik weer dankbaar gebruik van een zelfgemaakte mal. Eerst de mal contra op de led profiel gelegd en daarna aan de buitenkant een lijn getrokken op de buitenrand van de desk. Op deze manier weet ik wat er af moet.
Eenmaal gezaagd blijft er nog het schuurwerk over. En hiervoor gebruik ik de mal. Net zo lang schuren tot de mal gelijk is met de voorzijde van de ledprofiel. Op deze manier lijkt het net of het een geheel vormt.

IMGP6328.jpg

Eerste hoekverbinding. " lekker scherp ja" Later nog maar eens naar kijken.

IMGP6329.jpg

Ha ha als je over rand kijkt dan zie je dat de hoeklijn gelijk is met de rand van het led profiel.

IMGP6330.jpg

Het rechter gedeelte is nog niet op maat. Alleen de hoek is verstek gezaagd.
Ik wil de hoeklijn 5 cm door laten lopen naar achteren.
Boven op het achterste deel moet\ wil ik een zwart eiken plaat monteren met aan de achterkant een paar halve manen uitgezaagd.
Dit doe ik voor de kabels die ik naar boven trek. b.v. monitor kabels.

IMGP6332.jpg

Er gaat wel erg veel tijd inzitten maar het wordt ook steeds leuker om te doen. Het is net of je een legpuzzel aan het afmaken bent.

Morgen maar weer verder.

Zo rondom de desk zitten alle randen erop.

Maar ik heb nog een paar hindernissen te gaan. Ik schuif het nog een beetje voor me uit. Waarom "omdat ik eerst het zeker weten gevoel wil hebben". Snel iets uitdenken en doen is niet mijn ding. Dus aarzel ik nog een beetje. Maar de build gaat wel zoveel mogelijk verder. Dit weekend ben ik thuis dus heb ik wat meer tijd om te bouwen.

Zo nog even zoeken naar m'n grommet mal.

Steeds een foto die een beetje lijkt op de vorige. Ja dat zou je denken maar we gaan wel steeds verder.

Little Progress

IMGP6338.jpg

IMGP6339.jpg

Morgen maar weer verder.

T- profiel ingekort naar 15 mm.

Het heeft weer de nodige zweetdruppels gekost.

IMGP6346.jpg

Vandaag de laatste led profiel er in gemonteerd. Koste wel meer tijd omdat ik niet van achter kon boren.
Ik heb nu een paar verzonken gaten gemaakt dwars door de profielen heen. Als de leds er in komen dan zie je er niets van.

Het raamwerk wat ik in gedachten had voor de glasplaat dat laat ik even zitten omdat het te veel van mijn tijd kost.
Ja ja ook ik krijg de kriebels. Ik heb de komende weken meer tijd omdat ik tijdelijk 24 uurs diensten ga draaien op m'n werk en de dagen er na vrij ben. Voorlopig is dit voor een maand.

Alle led profielen zitten er nu in.

IMGP6356.jpg

Druk, druk, druk, maar wel goed druk.

Kei druk Sander,

Net nog een aanval gekregen van werklust.

Dus ik heb nog even de gaten in de achterkant gemaakt om toegang te krijgen tot mijn pedestels.
Eerste even een mal gemaakt en 1:1 uitgeprint en aan elkaar geplakt.

Tape op de achterkant en de mal ertegen aan geplakt "sh... foto vergeten te maken".
Met een scalpel de tape uitgesneden.

IMGP6360.jpg

Daarna alles weer verwijderd en in iedere hoek even een gaatje geboord voor de decoupeerzaag.

Na wat zaag en vijlwerk is de linkerkant klaar voor afwerking.

IMGP6361.jpg

Andere kant ook gelijk maar even gedaan.

IMGP6362.jpg

Nu kan ik eindelijk wat meer gaten maken voor de fillports en de quick disconnect .

Iedere dag een stukje.

Vandaag de covers gemaakt voor de blokken. Ik had gelukkig nog wat plaat over van het maken van de insertpanel.

Verder wat mallen getekent en uitgeprint voor de Phobya grommets.
Verder de randen van de blokken geschuurd en voorzien van een eerste laagje verf.

Morgen maar weer verder.

Ook een berichtje binnengekregen van Azerty "geheugen voor m'n serverboard is op de post".

Mal erop aftekenen en zagen.

IMGP6363.jpg

Met de trapboor een gat eruit gezaagd waar m'n vinger in past. Makkelijk voor het verwijderen van het paneel.

IMGP6368.jpg

Twee schroeven achter in het blok en de cover erop gehangen. Later als de covers terugkomen van de coater even voorzien van een neopreen strip.

IMGP6364.jpg

Randen van de blokken voorzien van een laagje verf. "zal wel niet de laatste layer zijn".

IMGP6370.jpg

Morgen maar weer verder.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan