• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Mooi man,kun je er voor mijn ook een paar maken?

Zo zo toe maar "een paar nog wel".

Ik krijg het nog druk. Pffffffff

Ha ha ik ben al heeeeeeeeel blij als ik dit voor elkaar krijg.

Top is 2mm aluminium en er onder rode of clear acryl met een paar ledjes erachter.

Aangezien ik de tekening in AutoCAD heb staan kan ik er ook wel een maken als achtergrond voor mijn klok in groot formaat.
 
Ach jij hebt tijd zat,grapje haha

Hi hi ja net zoveel als jij sander.

Zo net klaar met het uitzagen van de ruwe versie van de bitspower logo.

Ik heb niet alles uitgezaagd omdat ik met het vijlen nog wat druk zet op sommige delen en dan kan er zo maar iets afbreken.
In ieder geval weer een stap verder "en morgen heb ik mijn mod room weer terug".

Ruwe versie. "de rest moet ik met de sleutelvijlen en het schuurpapier doen".

IMGP6171.jpg

Hoeveel wilde je ook al weer hebben!
 
Zo de avond is alweer bijna voorbij.

De vrouw wil gaan slapen dus houd ik iets eerder op dan normaal ± 3 min ha ha.

Geduld is een schone zaak dus met andere woorden hier zijn we nog wel een paar avonden zoet mee.


20150317_214151.jpg

Morgen maar weer verder.

18-03



20150318_204533.jpg


20150318_204552.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer eens wat gedaan.

Laat begonnen "na de middag".

Zo ziet de desk er de laatste 2 weken uit. Dus vanaf hier maar weer verder prutsen.
Ik moet nog 2 gaten maken voor de Aquero en een Bleu ray drive.
Aangezien ik de maat tusen de onderste en bovenste te groot vind ga ik net als bij de rechterkant even een hoeklintje plaatsen.
Hierdoor komen de gaten van de mal 4 cm naar onder.

Hoeklijn geplaats en mal ligt rechts.

IMGP6183.jpg

Gaten ingeslepen met de dremel totdat de accu leeg was. Ja dit komt geregeld voor een bedrade dremel was misschien beter geweest. Dan maar even met de trapboor een paar gaten boren en met de decoupeerzaag de rest uitgezaagd. De rest van het werk is voor de vijl en het schuurpapier.

Zo alles is nu op maat.

IMGP6184.jpg

Het moet glimmen als een spiegel. Dus zijn we voorlopig nog wel even zoet met het poetsen.

IMGP6190.jpg

Morgen maar weer verder "straks even de profielen voor mijn leds bestellen".
 
Met het gesprek van Sander en Peter in m'n achterhoofd nog maar even wat prutsen.

Poedercoaten ja moeten we maar gaan doen. Maar eerst moet ik nog een aantal dingen afwerken op mijn to do lijst:

- met handruimer gaten rechter io-panel wat groter maken i.v.m. poedercoat job;

Werkzaamheden aan de desk

De rand voor de desk kan er pas op gemonteerd worden als:
- het profiel voor de leds in de zijwand gemonteerd is;
- dan uitmeten hoeveel er van de 3 cm buitenrand af moet (± 14 mm);
- rand op maat maken;
- top hoeklijn ( 40 x 20 x 3mm) in verstek zagen;
- hoeklijn klemmen en gaten boren voor 3 mm verzonken schroeven;

Voor de support en montage van de bay drives;
- houder maken;
- grommet holes maken in insertpanel voor bekabeling bay drives;


Pedestels
- radiatoren monteren ( om positie doorvoer\fillport ) te bepalen;
- gaten boren in de desk voor montage pedestel op desk;


Verder positie bepalen van de psu's.

Had weer eens een idee om de psu's in de blok te monteren met kabels recht omhoog tussen pedestel.
Nog maar eens goed over nadenken.

We kunnen de desk eindelijk draaien ( de visite is weg en ook de luchtbedden) .
Even de gaten voor de fans links nagelopen "iets opgeruimd".

IMGP6191.jpg

Rekening houdend met het poedercoaten dus de gaten voor de io-panel iets opgeruimd zodat de persmoeren er net in kunnen.
Zitten straks lekker vast. Op zich hoeven ze niet meer te houden dan de io-panel. Gaten lopen een beetje taps naar voren.
Aangezien ik nog steeds gereedschap bij m'n dochter heb liggen heb ik even geen sleuteltje om de handtap rond te draaien.
Dat werk heb ik nu met de hand gedaan. Lekker scherp heb gelijk ruwe vingers maar deze klus is ook weer klaar.

IMGP6193.jpg

Het opschrijven van alle dingen die ik moet doen is ook lekker handig voor mijzelf "kan ik het nog een keer teruglezen".

Zit dit was het laatste voor vandaag. Nog even genieten van de zon en nog wat surfen over het internet.

Verder ook een beetje slecht nieuws " kom waarschijnlijk niet naar de TP" want ik heb een 24 uursdienst op 4-4.
Dan eindigd mijn dienst s'morgens 5-4. Dan zijn jullie denk ik bezig om alles weer in te pakken.
 
Hoi, Henry, jammer dat je niet kunt komen met de tp.

Maar ziet er netjes uit, zou alleen bij io panelen, tot op de bodem weghalen in verband met je kabelwerk.
Of heb je iets anders in gedachte, om dat op te lossen?
 
Hoi, Henry, jammer dat je niet kunt komen met de tp.

Maar ziet er netjes uit, zou alleen bij io panelen, tot op de bodem weghalen in verband met je kabelwerk.
Of heb je iets anders in gedachte, om dat op te lossen?


Ja ik denk er net pas aan. "had de extra dienst al in mijn rooster staan".

En voor de bekabeling heb ik twee gaten gemaakt links en rechts naast de io-panel.

Verder komt er denk ik nog een gaat door de bodem voor de bekabeling van mijn psu.
Zat er namenlijk over te denken om de psu's in de rolblokken te bouwen dan komt de bekabeling tussen de pedestel uit door naar boven "onder de insert panel.

Moet nog wel even de lengtes opmeten van de bekabeling.


verder net even een mailtje gestuurd voor een offerte voor het poedercoaten van de desk.
 
Vandaag de buildlog van Peter doorgelopen.

En er wat van opgestoken! Yep
- 8 maanden bouwtijd;
- idee voor scharnierende glasplaat.

Zo nu terug naar mijn eigen build.
Omdat ik niet altijd tijd heb om te modden maar wel tijd om na te denken "denk ik bijna altijd aan de desk". Zo nu en dan heb ik een ingeving of een idee. Zo heb ik er twee ideeen bij die ik denk ik wel ga toepassen:

- voedingen niet in de desk (eronder of in de blokken onder de pedestels./ kabels recht omhoog);
- Randafwerking "de 40 x 20 x 3mm"gaat als een frame fungeren om de glasplaat.

Dit idee heb ik gekregen na het zien van de scharnieren bij peter "scharnieren omdraaien tegen de hoeklijn aan. Moet lukken.

Verder net de desk van de bokken afgehaald en op de pedestels geplaatst om een en ander te bekijken.
Zo kom ik een stuk of 20 grommets te kort in de desk. Zo ome freddy maar een mailen.

Ik moest de hele zaak eerst optuigen om een indruk te krijgen en ja dat kost tijd.

Even een paar foto's.

foto voor sander "kabel doorvoer links en rechts van de io-panel" of het genoeg is "ik denk het niet maar er word aan gewerkt.

IMGP6198.jpg

Ha ha krijg het idee dat ik naar de Titanic zit te kijken "nee deze zinkt niet mensen".

IMGP6200.jpg

Zucht ja ook de houder voor de drives moet ik nog maken. Maar ik ben pas 3 maanden bezig dus we hebben nog even de tijd.

IMGP6208.jpg


Ahum juist ja "ik kom nog 20 grote grommets te kort"

IMGP6209.jpg

Ha ha en deze is extra.

IMGP6207.jpg


Zo nu eerst freddy mailen.
 
Zo daar zijn we weer.

Pakketje binnen gekregen met de profielen voor mijn led strips ( die nog in bestelling staan bij AquaComputer).
Lang pakket. Het zijn profielen van 2,5 meter. En ik heb 2 stukken van 2 meter en 2 stukken van 70 cm nodig.
Uit een lengte kom ik iedere keer 20 cm te kort dus heb ik 2 sets besteld. Of ik ze zelf ga schuren en spuiten dat weet ik nog niet.

Dooossssje met 2 blaaspijpen erin.

IMGP6211.jpg


IMGP6212.jpg

Led profiel. Je kunt er ook afdekkapjes voor krijgen maar deze heb ik niet mee besteld omdat ik niet weet of:
- ik ze wel nodig heb;
- niet weet als alles gemonteerd is of ik ze er zo op kan klikken.


Verder 2 RVS scharnieren besteld 160 x 28 x 5mm. "hopen dat het gaat passen.

JSPS01_sml.jpg


Net even een tekening gemaakt voor de montage ervan.

frame glass.jpg
 
Zo even met de desk bezig geweest. Maar niet meer dan voorbereidingen voor de montage van de desk op de pedestels.

Had even een startprobleem. Met alle dingen die ik nog moest doen wist ik even niet wat ik als eerste zou doen. Dat werd dus een 30 minuten kijken wat de mogelijkheden waren om de psu in de desk te plaatsen.

Ik zie veel psu's die in de desk geplaatst zijn maar ik had het idee om de psu buiten de desk te houden/ plaatsen.
Hiervoor moest ik natuurlijk alles in stelling brengen om beter zicht te krijgen.

Ik ben er inmiddels uit dat de psu's elk in een blok gemonteerd worden. Ha ha moet ik wel even het blok wat aanpassen:
- gat in blok zagen (moest toch al gebeuren voor het aan en afkoppelen van de quick disconnects tussen pedestel en desk);
- block weer opnieuw rollen.

psu word een kwartslag gedraaid zodat de aansluitingen in het blok deze kan op wijzen en ik genoeg ruimte heb om de kabels naar binnen te draaien. Als ik het op de manier monteer zoals hij nu ligt dan knal ik gelijk met de kabel tegen de achterkant van de pedestel.

Zo zie je maar "heel veel voorwerk".

IMGP6215.jpg

Onder in de desk moet ik nog een paar gaten boren voor de doorvoer van de power kabels naar de Aquero in de pedestel.
En de doorvoer van de psu kabels in de kabelruimte onder het insertpanel.

Om er zeker van te zijn dat ik de gaten op de juiste plaats boor moet alles er even in. En ja dat even kost gewoon een avond monteren e.d.

IMGP6216.jpg

Zo eerst alles er in om te kijken of de positie waar ik de gaten wil boren wel kan.

IMGP6216.jpg

Zo morgen maar weer verder prutsen.
 
Zo vanochtend weer teruggekomen van een extra 24 uurs dienst bij de brandweer.
Rustige nacht dus vandaag maar wat prutsen aan de build.

Eerst even neopreen tape halen voor tussen de pedestels en de desk.
Jez....... "de hele winkel doorkruist voor de tape". Maar we hebben het 9 x 15 mm (10 meter).
Tot de middag niets gedaan. Na de middag begonnen met modden.

Blok onder de desk uit en een burea stoel eronder als ondersteuning. Alle maten opgenomen en op een papiertje geschreven.
Blok en de binnenkant van de desk afgeplakt en de boorgaten gemarkeerd met een pen.

De blokken zet ik vast met elk 6x RVS M4 x 16 schroeven.
Bovenkant van de pedestel en de blok beplakt met de neopreen tape.

Gaten geboord en de desk vastgezet.
Verder de desk even op zijn plaats geduwd. Morgen de andere blok er maar onder bouwen.
Dan word het werken aan de desk wat makkelijker omdat ik de desk dan makkelijk kan verrijden.


Zo even een paar foto's plaatsen en dan nog wat knallen.

Neopreen zakt bij het vastzetten ongeveer 4/5 mm. Dat is voldoende om nog te fungeren als een schokdemper.

IMGP6217.jpg


Desk vastgezet met 6 van deze jongens. Ringetjes hadden wel een slag groter mogen zijn maar ze zitten niet in het zicht.

IMGP6223.jpg


Zo te zien heb ik niet alle zwarte fan moeren verwijderd onder uit de desk. Maar dat komt nog wel.
Desk in de hoek geduwd.

Beter dan iedere keer bokje verplaatsen en desk opschuiven.

IMGP6224.jpg

2e blok staat al te trappel om onder gebouwd te worden.
Nog maar even wachten blokje.

IMGP6226.jpg





08:20 thuis gekomen
 
Zo laatste blok zit er ook onder.

IMGP6240.jpg


Tape er op en blok onder de desk plaatsen zodat we gaten kunnen boren en de boel vast kunnen zetten.

IMGP6231.jpg


Verder nog even gespeeld met hard solderen. Toch even uit proberen.


De eerste las/ soldering was het mooiste vloeide goed uit. Maar het duurd wel erg lang voor het zover is. Ahum van de week maar eens een andere brander aanschaffen en kijken of het resultaat wat beter is.

Het zit wel muurvast.

IMGP6237.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan