• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OpenGL "lost connection"

PhoeniX

Member
Beste HighFlower's,

Ik zit met een best vervelend probleem.
Sinds gisteren krijg ik tijdens photoshop of bij het spelen van een spel deze vervelende foutmelding:

The NVIDIA OpenGL driver lost connection with the display driver due to exceeding the Windows Time-Out limit and is unable to continue.
The application must close.

crash.png

Ik krijg dan een zwart scherm en soms bevriest zelfs de gehele pc en moet ik hem uitdrukken.

Wanneer ik dan naar de link ga verwijst NVIDIA mij door naar deze pagina van microsoft: Timeout Detection and Recovery of GPUs through WDDM
Ik heb geen idee hoe dit werkt en ik zie de door microsoft aangegeven register sleutels niet staan.

Mijn hardware:

Processor: i5 4670k
Moederbord: GA-Z87X-UD3H
Voeding: Seasonic X-650 80+ Gold V2
Grafische Kaart: Palit GeForce GTX 770 JETSTREAM (2GB)
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate SP1 (x64)

Wat heb ik geprobeerd?

- Drivers verwijderen van de grafische kaart in veilige modus en toen driversweeper erover daarna nogmaals ccleaner.
- Een oudere versie van de driver geprobeerd , de nieuwste beta geprobeerd.
- De bios van de grafische kaart geflashed naar de laatste versie.

Het is sinds gisteren plotseling gekomen en hiervoor had ik dit vervelende probleem niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat te doen.

Groeten Peter-Jan
 
Laatst bewerkt:
Helaas nog niet kunnen oplossen.
Windows opnieuw geinstalleerd maar het probleem is nog steeds aanwezig helaas ..

Bij het zien van jouw bericht weet ik al genoeg.
Voor de zekerheid, doe een paar stresstesten om je CPU + RAM uit te sluiten.
Neem je kaart ff mee naar een maatje van je om hem daar even te testen, maar kun je nu al zeggen dat het een defecte videokaart is.
Heb het zelfde gehad, heb anderhalve week alles lopen testen..
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij veel alt+tab tijdens gamen. Mijn logitech toetsenbord met display ging dan over de zeik. Dit kwam door een memoryleak in de game, na upgrade naar 16gig is het niet meer echt voorgekomen.
Ik heb ook alle driver tweakes/Moss geprobeerd maat niks hielp.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan