• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

bij de brandweer heet dat 24 uur aanwezig zijn:lol: tenminste zo noemde mijn collega dat vandaag( die heeft ook bij de brandweer gewerkt)

Dat klopt helemaal:
08:00 appel
- werkzaamheden \monteur\schilderen\ elektra\ voertuigonderhoud\ in mijn geval tekenen in AutoCAD
10:00 koffie
- werkzaamheden
12:00 lunch
12:30 zwemmen\ oefenen
15:00 koffie
15:15 duiken of oefenen
16:30 opruimen en eten klaarmaken
17:00 eten
17:30 vrij voor de avond

07:00 opstaan en ontbijt
07:30 schoonmaken
08:00 einde dienst

Bij ons heeft ieder zijn eigen werkgebied. b.v. ademlucht, autowerkplaats.
Het is wel zo dat je in de avonduren vrij bent om iets voor jezelf te doen.

Normaal werk ik alleen maar op de dag van 08:00 - 17:00 . Maar ik heb iv.m. mijn leeftijd een speciale regeling en zit nu tijdelijk in de 24 uurs dienst. Op dit moment vindt ik dit wel lekker 24 uur aanwezig zijn\werken en 2 dagen vrij. In die 2 dagen vrij zit wel je verlof in.

Het is natuurlijk niet altijd ijsje likken bij de brandweer. We hebben ook minder leuke klussen die nog lang op je netvlies blijven staan.
Het is net een grote familie.

Dat klopt helemaal:
08:00 appel
- werkzaamheden \monteur\schilderen\ elektra\ voertuigonderhoud\ in mijn geval tekenen in AutoCAD
10:00 koffie
- werkzaamheden
12:00 lunch
12:30 zwemmen\ oefenen
15:00 koffie
15:15 duiken of oefenen
16:30 opruimen en eten klaarmaken
17:00 eten
17:30 vrij voor de avond

07:00 opstaan en ontbijt
07:30 schoonmaken
08:00 einde dienst

Bij ons heeft ieder zijn eigen werkgebied. b.v. ademlucht, autowerkplaats.
Het is wel zo dat je in de avonduren vrij bent om iets voor jezelf te doen.

Normaal werk ik alleen maar op de dag van 08:00 - 17:00 . Maar ik heb iv.m. mijn leeftijd een speciale regeling en zit nu tijdelijk in de 24 uurs dienst. Op dit moment vindt ik dit wel lekker 24 uur aanwezig zijn\werken en 2 dagen vrij. In die 2 dagen vrij zit wel je verlof in.

Het is natuurlijk niet altijd ijsje likken bij de brandweer. We hebben ook minder leuke klussen die nog lang op je netvlies blijven staan.
Het is net een grote familie.

daar heb je helemaal gelijk in, jullie zijn ook hard nodig

Zo halverwege mijn dienst.

Het is nu weer rustig in de stad.

Tijd om even mijn setup te bekijken.
Even spelen met de setup.

Ik had van de week even een idee om de 3'5" hdd's een plaats achterin te geven met een geheel eigen loop, pomp, res en rad.
Nog maar even verder broeden op het idee.

Even een nieuwe tekening gemaakt. Zaken zoals quick disconnects nog even bekijken alsmede aftappunten.

layout 6.jpg

Ik hoop dat het een beetje te lezen is.

Zo weer even wat gedaan.

Sommige dingen uitdenken kost best wel eens wat tijd. Zo ook het monteren van de kabel cover onder de desk.
Hoe ga ik dat nu doen. Het moet iets worden wat kantelbaar is aangezien ik er geen bak onder heb met platen er tegen aan.

Eerst 2 haken gehaald maar dat vond ik niks "achteraf". dat was weer 12 euro.
Scharnieren dan. Misschien is dat wat. Vandaag naar de lokale bouwmaat voor scharnieren "scharnieren met losse pen" .

Thuisgekomen krijg ik de pennen er helemaal niet uit "zit geklonken aan beide zijden" . Ook nadat ik er een kant met de dremel eraf geslepen heb zit er geen beweging in". Dan maar niet los halen.

Na wat gepruts zittende scharnieren vast en is de cover geplaatst. Of ik er tevreden over ben. "Ik loop nog niet te juichen dus komt er vast nog wel een modificatie\ in ieder geval een extra scharnier" want de plaat hangt iets door.

Zondag maar weer verder "morgen werken".

IMGP6442.jpg

IMGP6443.jpg

Dat was het weer voor vandaag.

Build loopt een beetje synchroon met m'n werk.

1 dag werken , 2 dagen modding.
Dit is helaas tijdelijk tot begin juni. Dan ga ik weer andere diensten draaien.

Zo dat was even off topic.

Van middag heb ik 10 extra grommet holes gemaakt achter in de desk. Aangezien ik de decoupeerzaag niet kan draaien in de desk heb ik meerder gaten geboord en de rest met de vijl gedaan.
Ik moet zeggen dat ik even genoeg gevijld heb vandaag.

Maar mijn doel was om de grommet holes er in te maken en die zitten er in.

Zo nu nog even het laatste blikje rathler opdrinken want van het vijlen daar krijg je dorst van.

IMGP6447.jpg

IMGP6448.jpg

Zo morgen maar weer verder "we hebben nog een dag".

Is het dan niet handig om een schrobzaag te gebruiken? Waar een decoupeerzaag niet kan komen kan je met deze zaag er wel bij komen. Het is een stuk sneller dan veilen van openingen.

heb een recht handvat met een ijzerzaag voor de rechte stukken. Maar de rest moet toch met de vijl gebeuren.

Heb nu weer de nodige armtraining gehad. Klaar voor de volgende klus.

Net weer wat profielen besteld voor het maken van houders voor mijn bay drives.

profielen van 30 x 140 x 30 en 800 lang en 2mm dik. korte zijden zijn gezet in graden. per zijde van de desk heb ik er 4 nodig van 170 mm lengte.
Ik denk dat ik nu genoeg plaatmateriaal heb om de desk af te maken.

Het is rustig aan de dienst en hopelijk blijft dit zo .

Profielen voor het maken van houders voor mijn bay drives zijn nog niet binnen.
Maar de voorbereidingen voor de het poedercoaten gaan gewoon door.
Ik moet zeggen dat er aardig wat tijd gaat zitten in het afwerken van de diverse onderdelen.
Even opsommen wat ik deze paar avonden gedaan heb:
- 3e scharnier geplaats voor de afdekplaat onder de desk;
- extra sleuven gezaagd\ gevijld onder de io-panel ( idee van sander "bedankt");
- insertpanel server gedeelte beter op maat gemaakt (zodat het ook past na het poedercoten);
- grommet holes gemaakt gemaakt onder de gaming gedeelte.
- plannen gemaakt voor later uit te voeren modificaties " ha ha"

Aangezien er op dit moment meer uitgaat dan er binnenkomt "van de extra bijverdiensten" heb ik even zitten denken welke dingen ik ook later kan doen:

- koelunit voor mijn hdd's;
- aanschaf 8 hdd's;
- aanschaf actuators voor het automatische openen van de glasplaat;
- 2e 28"scherm.

Zucht het is gewoon niet anders en is ook niet erg. Op deze manier kan ik wel rustig dingen plannen.

Zo even 2 foto's met wat commentaar.

Sommige dingen die mensen tegen mij zeggen blijven gewoon hangen. Zo ook het gesprek met Sander over de sleuven onder het io=panel. Misschinen wel handig om te doen nu de desk nog niet gepoedercoat is.
Ha ha na het maken van deze foto "waar ik bezig was om een grommet hole op maat te maken heb ik de randen van de twee sleuven een stuk terug gevijld tot bijna de bodem.

IMGP6452.jpg

Na het weer opnieuw opruimen van alle rommel die er tijdens het boren, zagen en vijlen vanaf komt even een foto maken.
We moeten toch het gevoel krijgen dat we weer wat verder zijn.

Een klein gedeelte van de filmlaag verwijderd. " ha ja zo krijg je er steeds meer zin in".

IMGP6453.jpg

Het wachten is dus op de bestelde profielen.

Vandaag begonnen met het maken van de bay drive covers.

Eigenlijk een beetje gespijbeld om de nieuwe GTX 690 uit te proberen op mijn reserve systeem. Soms heb je dat " effe gamen".

Wat heb ik binnengekregen de laatste 2 dagen:

- pakketje met aluminium profielen voor het maken van de bay drive covers;
- extra 3 cm aluminium strippen voor versteviging van de desk;
- 2e blu ray drive voor de desk;
- een hele zwik schroeven in diverse maten "altijd handig".

- Asus GTX 690 bedoeld voor mijn black dragon build.

Vroeg begonnen vandaag met zagen 09:30 "zoonlief ligt nog op zijn bed (studentenleven) dus ik zaag maar even met de baby zaag.

IMGP6457.jpg

Klus is zo gedaan nu nog wat schuren en vijlen.

IMGP6461.jpg

Zo de eerste 4 zijn op maat. Straks maar even de andere 4 doen.

IMGP6459.jpg

2e blu ray drive. Och och och zijn ze voor de 2e keer vergeten om de bijbehorende software erbij te doen.
Nog maar even een mailtje sturen.

IMGP6455.jpg

Wat aanvulling voor mijn doos. Dan hoef ik niet iedere keer de schroeven in te korten.

IMGP6456.jpg

Zo ik ruik het eten. Dus eerst eten en dan maar weer terug naar de desk.

De bouw van m'n desk is een beetje gemixt met m'n werk als brandweerman.

Off topic:
Gisteren een extra halve dienst gedraaid voor de build. Het zit soms niet mee:
- 01:20 container brand "niet spannend maar je moet er wel uit;
- 02-36 weer een container brand "zeker de nacht van de contaiiner branden!";
- 03:00 terug in bed "jez.... wat een lawaai achter de kazerne"jongeren die zijn wezen stappen en even een uurtje na praten.
Na drie kwartier de woorden "kanker dit en kanker dat gehoord te hebben word het rustiger" en kan ik om 04:00 proberen nog een paar uurtjes te slapen. zZzzzzzzzzzzzzzzzzzz
- 07:00 "roomservice\ de intercom " aha opstaan hoogste tijd.
- 08:15 ik ben weer thuis. ahum nog maar even een paar uur mijn bed in . Zzzzzzzzzzzzzzz 12:30 "He het is 12:30 kom je eruit, ha ha nog zo'n baas met een eigen agenda. Ja we gaan er gauw eruit wassen, koffie en boodschappen doen.

Inmiddels is het bijna 21:00 uur en ben ik net opgehouden met wat voorbereidingswerk voor morgen. "het vijlen van de sleuven van de bay drive covers".

Morgen weer werken tot maandagmorgen en dan weer lekker 2 dagen aan de desk prutsen.

Haast "NEE" maar ik zal wel blij zijn als de desk naar de poedercoater is.

Zo nu een paar pruts foto's van het werken aan de bay driver covers.

Alles eerst uitgemeten en lijnen geplaats waar ik moet boren.

IMGP6468.jpg

Zo de rest doen we\ ik met de sleutelvijl (morgen na de middag).

IMGP6470.jpg

Zo we zijn 320 gaten verder. De rest is voor morgen.

IMGP6471.jpg

Nog even genieten van een paar uurtjes rust en morgen weer verder.

bis morgen Freunde

Zo plaatjes gevijld.
Iedereen zit buiten in de zon en waar zit ik "yes in de werkplaats".
Na rustig een paar uur vijlen zien ze er al een stuk beter uit.
Nog maar eentje te doen "was ik vergeten verder uit te zagen "dus die doe ik morgen wel als ik thuis kom.

De sleuven zitten er in nu nog een paar voetjes eronder.

20150524_132634.jpg

Morgen maar weer verder.

Zo we zijn weer thuis.

Goed geslapen dus we kunnen eerder beginnen met modden.

Plaatjes meegenomen die ik gisteren aan de dienst heb gevijld.
Ik ben benieuwd of m'n vijlwerk nog iets moet worden aangepast.

Gauw even wat drives erin geplaatst.
Zo op het eerste gezicht past het. Maar ik ben best kritisch op m'n werk dus even goed kijken waar ik nog iets kan doen. Ja de achterste 2 sleuven mogen een halve mm meer naar voren uit gevijld worden. Dan past het toch even makkelijker. Verder van de week maar even kijken voor 2mm neopreen voor onder de mounts\ covers.
En aangezien de Aquero links komt misschien nog een paar kabel doorvoeren in de bovenkant vijlen.

IMGP6472.jpg

Vooraanzicht. Ja als je kritisch bent dan zie je toch verschil in ruimte. Als de desk gespoten is dan zal het minimaal opvallen "of niet". Ik loop tenminste niet rond met een duimstok als het klaar is.

IMGP6474.jpg

Zo tea time "Ill be back".

Zo vandaag weer wat aan de covers gewerkt.

Zoals ik al eerder zij wil ik dat alles spanningsvrij past.
Dus is het vijlen en schuren geblazen tot alles goed zit.
"Klaar"nee nog niet maar alles is voorruitgang.

De covers even genummerd voordat het gepoedercoat word.

IMGP6477.jpg

Soms bereik je al veel als je een halve mm eraf vijlt.

IMGP6478.jpg

Verder nog 2 icy docks besteld voor de andere kant.

Helaas voor mij nog geen weekend "sander" maar morgen avond kan ik weer wat doen.

Hu hu

Gisteren besteld en vandaag al geleverd.

Misschien worden ze niet geheel gevuld maar dan zitten ze er alvast in.

IMGP6480.jpg

Icy Dock "ToughArmor" MB994SP-4SB-1

Hot Swap, 6G, 2 x 40mm fan, transfer rate up to 6Gb/sec.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan