• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Sunday "Ja het is weer buildingtime".

Zo maar weer eens verder met de cover van de motherboard tray.

Plaatje uitgemeten en uitgeslepen met de dremel.
Verder de randen afgeschuind. Nu is het tijd om het op de cover te lijmen.

IMGP3717.jpg

Eerste beschermfolie eraf.

IMGP3718.jpg

Aangezien ik al eens problemen heb gehad met het vastlijmen met secondelijm wil ik het deze keer toch in een keer goed doen. Dus maar even een soort geleider gemaakt om het plaatsen wat makkelijker te maken.

Even droog proefgedraaid zonder lijm. "Ja tegen de rechter kan plaatsen en dan laten zakken".

IMGP3720.jpg

Lijmen ging zonder problemen. Nu nog wat vijlen. van de binnenranden.
Plaat op een kistje gezet om meer ruimte te krijgen voor het vijlen.

IMGP3724.jpg

Binnenranden moeten nog gepolijst worden maar dat doe ik denk ik morgen wel.

IMGP3729.jpg


Zo even een paar foto's plaatsen. Ziet er al een stuk beter uit "zonder stof". De plaat er onder met de 140mm fan zal worden vervangen door een nieuwe plaat met 3 x 140 mm fanholes omdat ik de psu verplaatst heb en de ik extra fans wil gaan plaatsen voor het extra koelen van de twee Aquero's 6 pro's.

De plaat met de twee pompen erop komen straks wat hoger te staan. ik wil er voetjes onder plaatsen van acryl (zwart en clear) met blauwe leds er in net als ik gedaan heb met de bitspower dual pomptop.

He eindelijk een keer updaten zonder problemen.

IMGP3732.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag.
 
Ja dat krijg je er nu van als je Murphy uitnodigd!

Even bezig met wat kleine vierkante acrylplaatjes om als voetjes onder mijn pomptop te dienen "zo de eerste is klaar"even een foto maken of het de juiste hoogte is.
Shiiiiiiiiiii ............... was da. Wat is er mis op deze foto. Nee je kunt er geen prijs mee winnen.
Window is te klein ik zie me pompen niet. K.........
Dat wordt weer modificeren dus gelijk maar even een acrylplaat besteld. Kost weer een week voordat deze geleverd wordt maar we kunnen nog voorruit met de build.

IMGP3734.jpg

Nog even gekeken naar de setup van m'n pompen "ja dat gaan we ook veranderen. Pompen gekanteld.
Alle bedrading gaat nu door de bodemplaat naar diverse plekken:
- voor power (onder de black box waar een x-station ligt);
- Aquabus richting Aquero 6 pro;
- temp naar Aquero 6 pro;
- usb naar NZXT usb-hub.

Zo dat wordt een aardig gat in de acrylic bodemplaat.
IMGP3742.jpg

En achter de nu geantelde pomp setup komt ter ondersteuning nog een L-shape frame "met leds".

IMGP3745.jpg

Zo nu weer genoeg geprutst morgen maar weer verder.
 
Even een kleine update.

Nu mijn psu verplaatst is moet ik de al gemaakte kabels inkorten en hier en daar een gat maken in mijn acryl beplating.

Gisteren mijn eerste dubbele molex kabel gesleeved en proefgedraaid en getest.

Ik had al een tekening gemaakt hoe ik iedere component ga aansluiten.

Zo zit er op de dubbele molex aangesloten:

1 x aquero 6 pro met op de 2 fan poorten aangesloten;
16 x noiseblocker black silend pro PL-PS


1 x aquero 6 pro met op de 2 fan poorten aangesloten;
16 x noiseblocker black silend pro PL-2

Even een opsomming van wat gegevens:
maximaal verbruik bij deze test = 52 watt
maximale temperaturen;
- cpu aquero 30 graden;
- passieve blok 25 graden
- fans 20 graden.

In de pedestel komen nog 3 140mm fans "noiseblocker black silent pro PK-3" dit om de passieve blokken wat extra te koelen.
Ik heb even proefgedraaid met een fan. De temperatuur zakt gelijk 2 graden.
Ik zal de later nog wat testen.


Extra gat moeten maken. Even een cover maken uit een bewaarde gewijzigde paneel".

IMGP3775.jpg

Zo gepoetst en er op gelijmd met secondelijm.

IMGP3776.jpg

Voordat ik de kabels van de Titans ga inkorten heb ik de onderste tube wat lager geplaats om een betere bocht met de kabels te kunnen maken.
IMGP3784.jpg
 
Ja even een update.

Om te beginnen alles hangt samen met de tijd die je hebt om iets te kunnen doen. Gelukkig heb ik het geduld om alles te maken.
Hoewel ook ik wel eens tegen dingen aanloop. Tot nu toe los ik alles op en kan ik zeggen de volgende keer nog beter.
Het grootste gedeelte gaat nu zitten in de bekabeling en het wegwerken er van. Het is altijd check check en dubbelcheck.
Het fijne is als je ervaring deelt ook feedback krijgt en leert van anderen.

In middels heb ik mijn pedestel cover gemodificeerd "van een 140mm fan naar 3 x 140mm fan". Helaas gooide mijn zoon bijna roet in het eten door mijn net gespoten cover van een haakje onder de drukbank te halen en op het bed neer te gooien 2 uur nadat het gespoten was. "Hij wilde even bankdrukken en ja het paneeltje hing er gister ook al".

De schade lijkt enorm mee te vallen en we konden er samen wel om lachen.

Een foto dan maar.

Het witte wat je ziet zijn de randen van de acryl platen.Ik ga nog wat spelen met blauwe leds.
Ook heb ik nog wat schroeven moeten bestellen m3 x 40 omdat ik net 5mm te kort kwam met de schroeven in mijn bak. Ach 7 euro op de rest wat het gekost heeft mag geen naam hebben.

En nog steeds super veel plezier in. Hoewel ik zit te wachten op de release van de nieuwe asus 27" schermen.
Ondertusen rustig verder bouwen.



IMGP3832.jpg
 
Sinds de laatste update zijn we alweer lekker bezig.

Na het in de vuilnisbak gooien van mijn laatste kabelgoot. Ben ik druk bezig geweest met het maken
van een nieuwe. Dit keer een stuk lager 3cm. Morgen nog twee extra gaten maken voor de sata kabels van mijn ICY-Docks.

IMGP3875.jpg

Even gauw gemonteerd om te checken. O ja "ik heb ook nog een plaat aangebracht in de bodem van de pedstel.
Clear acrylic.

IMGP3880.jpg

Kan het niet laten om even een foto te maken. 35 fans en de twee Aquero's 6 pro draaien.
Morgen de kabelboom voor nog 5 x 140 fans maken.

IMGP3882.jpg

IMGP3883.jpg

IMGP3885.jpg


Zo morgen maar weer verder. :039:
 
Even een filmpje.

Inmiddels ben ik al wat verder maar loop ik tegen een probleem aan waar ik even gek van wordt. Mijn eerste loop wil niet doorlopen ook na het vervangen van de tubing "wat eigenlijk niet nodig was" loopt het nog steeds niet. Ku........gr.
Maar ik geef niet op. Om zaken zoals res, moederbord en pedestel onafhankelijk te kunnen testen moet ik weer een bestelling plaatsen.

Het lijkt wel of er een luchtballon ergens zit. Als ik de pompen uitzet schiet er een flow terug richting pomp.
Er zijn hier mensen op het forum die als onderschrift gebruiken "ik ben toch niet gek". Dat ben ik ook niet maar ik wordt er wel een beetje droevig van. Dan maar wat fittingen bestellen.

O ja even een kleine update.

https://www.youtube.com/channel/UCvl6ZXwfZgzhq4yr6yfYbtQ

Vandaag ook veel gespeeld met de Aquero. Zo nu eerst een bestelling plaatsen.
 
Vandaag weer eens verder gegaan met de build.

Ik had laatst problemen om de CPU loop op gang te krijgen. Eerlijk gezegd werd ik er een beetje gek van. Maar als ik een probleem heb dan geef ik niet op al duurd het de hele nacht voordat ik het opgelost heb. En ja het probleem is opgelost. Beide loops lopen met een flow van 4,6 en 5,4 liter per minuut. "Of dit veel is" eerlijk gezegd kan ik hier geen antwoord op geven omdat het technische voor mij ook nieuw is.

Aangezien ik toch blijf proberen om tussen het bouwen door wat toonbare foto's te maken heb ik voor de verandering ook maar eens een filmpje gemaakt.


foto's staan beneden op m'n reserve systeem dus moeten jullie wat geduld hebben.
Nu bezig met de montage van wat acryl strips voor m'n window die ik al heel lang klaar heb liggen.

Komende dagen genoeg tijd voor de build.
 
gemiddeld 5L PM is meer als voldoende :D!

Mooi dan hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken.

Ben nu even naar m'n NZXT usb hub aan het zoeken "gr dat wordt een nieuwe bestellen pleitte nergen te bekennen".
Net even wat usb kabels van Aqua gedemonteerd "volgens de buildlog van Chris" .
Plaats bepalen en kabels inkorten "o ja en nieuw sleeven".
 
Zeer indrukwekkend! Straks zit je meer naar je PC te kijken dan dat je ermee doet. :D Ik zou er in ieder geval af en toe op een stoeltje voor gaan zitten. :)

Ha ha, Aangezien ik een in hard en nieren een gamer ben hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Misschien dat m'n overburen denken dat er een ufo geland is verder zal het wel meevallen.
 
En bedankt he. Nu begint het bij mij ook weer te kriebelen om weer wat te gaan bouwen.
Die blauwe borrelende koelvloeistof ziet er wel heel erg goed uit.....!
Die leidingen zien er ook erg strak uit.

Niets te danken "Its a mods world". ALS deze klaar is zal er zeker nog wel wat komen.
Blij dat het nu een beetje loopt. Nu nog de bekabeling.
Leidingen ja ben er blij mee. Ik zie wel wat verbeterpunten "iets minder connectoren en iets meer leiding" . Vandaag 12 meter besteld voor de next build en om te oefenen. Een bocht gaat nog maar verder wordt het moeilijk.

Ik heb wel een nieuw toetsenbord maar zit te wachten op de nieuwe Asus 27" gamersschermen. Nog maar even doorsparen. En ondertussen op m'n reserve systeem spelen op een gtx 580 luchtgekoeld.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan