• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Het zit er bijna op voor vandaag,

andere 2 kabels ging een stuk snelle

IMGP1036.jpg

En nog een van de andere kant

IMGP1038.jpg

Het maken van de power harnas was weer een uitdaging. Ik maakte hiervoor gebruik van de korte versie molex
met de losse afsluitkap. Ik denk ik stop er vast 2 in m'n PA dan kan ik makkelijker de boog opmeten van de bekabeling.
Opmeten was makkelijker dan het weer loshalen van de molexen. Ik had er een tang voor nodig en moest er aardig aan trekken. Maar ja wat me ogen zien vernielen me handen (grapje). Eerst even 2 stukken draad van 1,5 meter
afgekipt. Daarna eerste molex gemonteerd en met een 12 volt led even getest of ik wel prik heb.
Geen punt led brand dus heb ik de andere 3 molexen gemonteerd samen met het sleeven en de krimpkous. helaas heb ik te hard gerukt om de draad tussen de molex te krijgen.

De hele handel nog maar een keer gemaakt nu met wat minder nadruk op kracht.
Ha alles werkt nu.
Het laatste stuk van de kabel sleev ik pas als ik het frame ga plaatsen.


IMGP1039.jpg

Ziet er toch goed uit "ik ben niet ontevreden"

IMGP1041.jpg

IMGP1045.jpg


Zo dat was het weer voor deze week
 

Bijlagen

  • IMGP1037.jpg
    IMGP1037.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Super netjes!!!

Hoi Dave,

Bedankt wat zal ik zeggen "veel oefen \ of verprutsen". Het uitvogelen hoe de pinnetjes in de krimptang moeten is al een opgave opzig. Daar ben ik nu ook achter.
Heel misschien maak ik de Aquabus kabels nog een keer maar dan iets kleiner.
Ik moet alleen m'n magazijn weer aanvullen pinnetjes voor de fans zijn op.
De montage van de Aquabus kabel heb ik van de foto's die ik zelf op de site geplaatst heb. en verdere info heb ik van de buildlog van Chris. Als je interesse hebt in de buildlog dan kan ik je hem wel toemailen heb dan wel een mailadres nodig (pm me maar als je het wilt).
Document is 37mb en staat vol met foto's kan hem versturen via wetransfer.
Ik krijg ook veel informatie via de jongens van overclock.net

spreek je nog :039:
 
Duall Opteron ! SR2 ! "je maakt me nieuwsgierig" Ill be watching you

Nee niet dual opteron, een quad opteron; 4P.
Heb processoren gevonden voor een vriendelijke prijs. Maar zo'n moederbord is echt idioot duur.

Mag ik vragen waar die poweradjusters voor zijn? Ik heb ze weleens vaker gezien maar heb me altijd afgevraagd wat het doen nu was van die dingen.
 
Nee niet dual opteron, een quad opteron; 4P.
Heb processoren gevonden voor een vriendelijke prijs. Maar zo'n moederbord is echt idioot duur.

Mag ik vragen waar die poweradjusters voor zijn? Ik heb ze weleens vaker gezien maar heb me altijd afgevraagd wat het doen nu was van die dingen.

Die vangen de spanning op. d.m.v. de Aquabus kabel op de Aquero 5 kun je het voltage sturen de poweradjuster werkt
als een soort potmeter en wordt via de Aquasuite programma softwarematig bediend.
 
Net thuis,

Alweer een pakketje. omdat ik meerdere bestellingen heb lopen is het dit keer een verassing.
De nieuwe D5 pomp tops van Aqua zijn binnen net als een hele zwik bitspower spul.
Het magazijn is weer een beetje op orde.
Vrijdag maar weer een beginnen met bouwen.

om de pedestel te kunnen afmaken moet ik nog de volgende zaken doen.
- loop compleet maken met drainport ( boor is net binnen)
- draadbomen maken voor de fans
- poweradjuster monteren op plaat van pedestel en sleeven afmaken van de PA.

testen gaat nog wel even duren omdat ik nog spullen moet bestellen en de geldkist even leeg is. maar er is nog genoeg te doen.


Zo nu even een paar foto's van m'n nieuwe Aqua pomptops.

Handleidingen genoeg maar het zou fijn zijn als er ook meer plaatjes in zitten.

IMGP1051.jpg

Mooi stuk kwaliteit

IMGP1053.jpg

in en uitgang

IMGP1054.jpg

aan de zijkant aansluitingen voor , led, alarm, vloeistofpijl en Aquabus

IMGP1056.jpg

En ja hiervoor is een IKEA handleiding wel makkelijk. Ik kom er wel uit maar het kost me wel wat meer tijd denk ik.
Ik laat het jullie vrijdag wel weten of ik na montage onderdelen over heb gehouden. "Toch mooi spul".
Misschien is er wel een filmpje van "morgen maar eens naar kijken".

IMGP1058.jpg


Tot vrijdag :039:
 

Bijlagen

  • IMGP1047.jpg
    IMGP1047.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 8
  • IMGP1048.jpg
    IMGP1048.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 10
  • IMGP1050.jpg
    IMGP1050.jpg
    26 KB · Weergaven: 7
  • IMGP1057.jpg
    IMGP1057.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 6
Hey Henry,

Weer mooi spul allemaal en wat betreft die buildlog, daar zal ik je later in de week ff PMetje voor sturen. Heb dat log wel al eens bekeken maar als jij ze zou willen opsturen, is dat super. Scheelt een hoop geklik naar volgende pagina's.

En dat krimpen is even een handigheidje die je onder de knie moet krijgen. Heb t ook al een paar keer gedaan en is inderdaad wel priegelwerk.

Succes weer en je ontvangt waarschijnlijk donderdag even een PM!

Groet Dave
 
Zo het is weer tijd om iets te doen,

Ja 2 dagen vroeger dan aangekondigd. De vrouw is ziek "griep" en heeft even extra verzorging nodig dus ik was vandaag vroeg thuis.
Zo nu verder met de build.
Pomp gemonteerd op de pomptop. Ging prima ondanks de "plaatjesloze" handleiding.
Verder nog een loop proberen te maken zodat ik een beter beeld krijg.

Zo nu wat foto's "nu alleen de foto's die geplaatst moeten worden" tijdens mijn vorige updates haalde ik de foto's er uit die ik niet geplaats wilde hebben. tenminste dat dacht ik "ze kwamen terug als bijlage".

Zo pomp gemonteerd in de pomptop

IMGP1083.jpg

Even kijken voor de plaatsing van de leds plaatje er af.

IMGP1098.jpg

Surprice "plaats voor 6 leds" dat word weer bestellen.

IMGP1100.jpg

gelukkig nog 2 sets in de doos 5 mm bleu

IMGP1101.jpg



IMGP1102.jpg

Even kijken of ze het doen

IMGP1103.jpg

Drie leds naast elkaar dus dat wordt splitsen. Ik ben ben benieuwd of ik deze kan dimmen als ik er zes in plaats.
Het moet tenslotte niet de hele kamer verlichten.

IMGP1105.jpg

Jammer dat er aan de achterkant geen uitgang is "dat wordt zagen en vijlen".

IMGP1107.jpg

Alles even uitlijnen om te kijken of ik de loop kan bouwen "papier te zien als achterwand"

IMGP1110.jpg

In hoofdlijnen gaat van uit de res naar de pomp en dan.... nog meer foto's uploaden

IMGP1113.jpg
 
Na wat gepruts ben ik er nu achter, beide reservoirs blijven naast elkaar. alleen voed de linker res de 2 pompen via de eerste pomp. En van uit de eerste pomp gaat de loop verder naar de rechter pomp via een crystal link. Vanuit de rechter pomp "via korte sli extender"naar een filport in de achterwant. Omdat ik geen korte sli extender heb liggen heb ik de lange er maar achter gezet voor de foto. De loop komt weer terug via de bovenkant van de res.

Dus koppeling tussen rechter res en pomp even wegdenken.

IMGP1114.jpg


IMGP1117.jpg

Zo meer vrijdag :icon_jook:
 
Wat is dat toch kwaliteitspul van aquacomputer. Helaas ben ik niet zo'n fan van de look van hun waterblokken.

Als je de pomp en res toch zo dicht bij elkaar hebt zitten, waarom heb je dan niet gewoon zo'n combinatieset besteld? Waarbij je het reservoir in de pomptop schroeft?

Ach dat is zo gegroeid tijdens de bouw. ik wilde eerst de 2 andere pompen vervangen. daarna kreeg ik het in m'n hoofd om 2 verschillende loops te bouwen. had ondertussen al de kleine versie reservoir gekocht met bedoeling om deze op de bitspower pomptop te zetten. Persoonlijk ben ik erg blij met de opstelling die ik nu aan het bouwen ben.
Gezien de maat van de horizontale crystal link zal ik nu zelf aan de bak moet met acryl tube.
ik moet wel iedere keer een paar stappen vooruit denken i.v.m. de mogelijkheid om de pedestel los te koppelen van de bovenbouw met connectoren e.d. Op dit moment heb ik de bevestegingsplaten van de pompen losgeschroefd en ben ik de boorgaten aan het uit tekenen op de achterwand. De bevestigingsplaten zijn van roestvrijstaal en moeten ook zwart worden. ik heb nog een hele rol zwart wrab folie liggen morgen ook maar een uitproberen. Met iedere handeling die ik doe komt er weer iets anders om de hoek kijken. Van de week de bitspower quick disconnect's besteld (met inwendige \ uitwendige draad voor de montage in de pedestel.

Nog heel veel te doen "maar rustig aan".

zo nu even gamen op de computer van mijn vrouw " krijg ontwenningsverschijnselen omdat ik al 2 weken niet gespeeld heb. zal wel wennen zijn want in deze cosmos 100 zit maar een kaart met 750mb geheugen.

blijf kijken er komen nog veel mooie dingen voorbij. :icon_pidu:
 
Goede morgen allemaal,

Gisteravond begonnen met het uitmeten van de boorgaten voor het plaatsen van de pompmounts en de reservoirs.
Vandaag staat er het volgende op programma:

- gaten boren voor bevestiging pompmounts;
- backplates pompmounts zwart maken;
- gaten boren en fill ports plaatsen
- nieuwe strip maken voor de power adjusters.


Verder heb ik denk ik een probleem met de dikte van de bedrading. Ik heb van Modsmart een hele zwik draad 18AWG staat er op.
De kern is aardig dun "minder als 0,5mm . Ik heb i.p.v. deze draad koperdraad gebruikt met een diameter van 0,75m2.
Als ik echter de zaak ga doorrekenen kom ik boven het amperage uit wat de draad kan hebben. Nu heb ik niet zoveel verstand van elektra dus vraag ik het maar aan m'n mede Flowers. Ik denk dat ik met draad van 1mm dikte beter uitkom ( 10A).

Graag wat advies of ervaringen.

powe.jpg


12:29 Zo net terug van de stad. Ik heb maar 0 meter draad gehaald 1,5 mm dat zal in ieder geval genoeg zijn om als voeding te dienen voor mijn power adjusters. zo nu aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Zo na de middag maar weer eens begonnen,

Vorige keer de pompunits aan de reservoir gekoppeld om de boormaten te krijgen voor het plaatsen.
Nu alles pre installeren.

Alle componenten liggen door het hele kantoor heen. Dus iedere keer opruimen en voor de dag halen.
Leeg werkt het toch een stuk makkelijker.
Na het aanbrengen van de eerste maten met potlood de eerste gaten geboord.
Ik heb er rekening mee gehouden dat er later nog een lichtpaneel (onder) in moet. Dus komen er tijdens de bouw
iedere keer zaken bij "dit hoort erbij denk ik".

IMGP1120.jpg

De eerste gaten gaan er in. :s-chainsaw:

IMGP1123.jpg

De eerste bracket van de Aqualis D5 pompunit gemonteerd. "ik ben niet ontevreden"

IMGP1124.jpg

Met een waterpas alles nog een nagelopen en de maatlijn doorgezet voor de 2e bracket.
Gaten geboord, bracket gemonteerd en weer nagemeten.

IMGP1128.jpg

ja alweer een foto te veel "als ik hem weghaal komt hij weer terug als bijlage dus ik laat het maar zo".

IMGP1129.jpg

Voor de zekerheid plaats ik de reservoir met alles erop en eraan maar weer om er zeker van te zijn dat de boorgaten
voor de onderste bracket van het reservoir kloppen. boorgaten afgetekend, de reservoir weggehaald en de gaten
geboord daarna alles weer gemonteerd. Ik heb m4 inbus schroeven gebruikt voor de bevestiging. Na handmatig aandraaien blijft de reservoir mooi staan

IMGP1136.jpg

Voldoende ruimte vrijgehouden om de bedrading te laten verdwijnen via de achterwand "ja alle kabels moeten nog gedaan worden"

IMGP1139.jpg

De 2e bracket leverd wat meer werk omdat er niet zoveel ruimte is als bij de eerste.
Het ziet er naar uit dat ik toch crystal link zelf moet gaan maken omdat ik geen grotere heb.

IMGP1140.jpg van de brack af te zagen en nieuwe gaten te boren.
Er na alles weer gemonteerd en daarna de bovenste bevestigingsringen afgetekend alles weer weggehaald.
Gaten geboord en alles weer gemonteerd.
Het enige wat met mateloos stoort is de bekabeling van de leds die er aan de voorkant uitkomt.
Morgen demonteer ik weer de reservoirs en ga een stuk van de bodem aan de achterkant er uit zagen zodat de bedrading er aan de achterkant uitkomt.

Verder moet ik me nog gaan verdiepen in de verlichting "daar ben ik nog niet uit" maar dat moet wel anders
kan ik de boel niet afmonteren.

O ja alle plaatjes maak ik nog zwart met vinyl folie.
Zo weer een paar uur geprutst en nu eten.

tot morgen. :039::039:


De bevestiging van de 2e reservoir opgelost door een stuk van de
bracket af te zagen. Nieuwe gaten geboord en alles in lijn weer gemonteerd.


IMGP1145.jpg
 

Bijlagen

  • IMGP1143.jpg
    IMGP1143.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Zo het is weer zover,

Na lang uitgeslapen te hebben even een paar koppen koffie en een paar croissants heb ik er weer zin in.

Op de planning staat:

- kabel doorvoeren maken in de base van het reservoir ( een res klaar nog een te gaan);
- fill port plaatsen voor de rechter reservoir (klaar);
- beugels reservoir met vinyl black beplakken ( een beugel klaar nog een te gaan);
- exta gaten gemaakt voor de doorvoer van de bekabeling (leds) door de achterwand (niet gepland (klaar).


Nadat ik alles gedemonteerd heb heb ik eerst maar het gat geboord voor de fill port in de achterwand.
Met de nieuwe gatenboor van HighFlow is het maken van een gat een fluitje van een cent.

IMGP1150.jpg


Zo nu de base van de Aqualis reservoir onder handen nemen. Zoals jullie zien zit er alleen aan de voorkant een gat om de verlichtingsdraden door te voeren. Persoonlijk vind ik dit geen gezicht dus zit er niet anders op dan wat extra gaten te maken.

IMGP1152.jpg


Eerst maar eens alles voorzichtig uit elkaar halen.

IMGP1154.jpg

En om beschadegingen en krassen te voorkomen alles maar een goed afplakken.

IMGP1157.jpg

IMGP1158.jpg

IMGP1159.jpg


Alleen wat er uit moet is niet afgeplakt.

IMGP1160.jpg


Ik ben benieuwt wat het materiaal doet als ik de dremel er in ga zetten.

IMGP1161.jpg


Daar ben ik nu ook achter "als ik de toeren te hoog zet dan smelt het"
En ja weer een ongewenste bijlage \ en ik mis nog wat foto's.


IMGP1162.jpg
 

Bijlagen

  • IMGP1151.jpg
    IMGP1151.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 5
Zo nu even nog wat vijlen.

IMGP1163.jpg

Valt niks tegen

IMGP1164.jpg

IMGP1165.jpg


Met de nieuwe kabel doorvoeren heb ik nog ruimte over om de draden van een derde led er in te stoppen.

IMGP1167.jpg

Zo nu met de vinyl aan de gang "bevestigingsplaat reservoir zwart maken"

IMGP1168.jpg

Valt niks tegen

IMGP1170.jpg

Even de reservoir base er op monteren. Nu de draden er achter uit komen moet ik boven de beugel nog een gat boren
om de draden door te voeren.

IMGP1171.jpg

Aangezien ik voor het slijpen alles gedemonteerd heb en de o - ring er niet lekker terug in gaat denk ik dat ik maar eens een leak test ga doen. dus kraantje geplaats en de koelvloeistof er weer in "ik hoop dat hij niet lekt" deze reservoirs moet je de top goed aandraaien om lekkage te voorkomen".

IMGP1172.jpg
 
Leds aangesloten maar de verlichting valt tegen. Het is denk ik te licht straks nog maar eens proberen.
Tot nu toe lekt niks "me verry happy" .
Zo nu alles maar weer eens opruimen want het kantoor lijkt wel een slachtveld.

IMGP1173.jpg

zo dat was het weer voor deze week.

Tot de volgende update.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan